El
door Ellen de wit Oct 24, 2020 om 19:39
Geldzaken & recht

Crowd1 een pyramidespel???

Onlangs ben ik benaderd voor een zoompresentatie van Crowd1. Daarna werd ik "gestalkt" om deel te nemen.

met een inleg vanaf € 99 zou ik dan verder wegwijs worden gemaakt, trainingen volgen. Om vooral deelnemers te werven. Maar alles met een vaag product. Snel geld verdienen, werd me voorgehouden.

op internet kan ik weinig objectieve info vinden. Ik ben niet ingestapt omdat ik van mening ben dat Crowd1 een kansspel is. Graag wil ik uw mening weten.

4947 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 24, 2020 om 19:47
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Heel simpel, ik weet nog van de tijd dat mijn ouders jong waren dat ze per post een papieren rijksdaalder verstuurden en daardoor een trapje op de treden verder kwamen zodat zij de papieren rijksdaalders zouden gaan ontvangen. Erg oud dus.

Bij een pyramidespel krijgt diegen die het opzet en op 1 staat veel en hoe later je instapt steeds minder.

Mijn advies is kort: Ga NIET met ze in zee. € 99 kunt u veel betere dingen mee doen.

tenormin
door tenormin Oct 24, 2020 om 22:58
16850 Antwoorden / 108 Vragen

@mahadma, ik heb daar heel vroeger aan meegedaan, toen was het nog "klein", praat over de jaren 60: (was pas 20 jaar), hield er toch ƒ1500,00 aan over.  Maar zoals gezegd: dat is heel lang geleden. En natuurlijk destijds geen sociale media maar de "gewone" kettingbrief. Inderdaad met de papieren rijksdaalder.

diumenge
door diumenge - Oct 24, 2020 om 19:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een kansspel zal het niet zijn, maar het klinkt wel als multi-level marketing (de mooie term voor een pyramidespel inderdaad).

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 24, 2020 om 19:53
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn mening is, begin er niet aan, het doet mij ook aan een pyramide spel denken.
https://onlinegeldverdienhulp.nl/2020/05/22/crowd1-e800-per-week-werkt-het-wel/

ju
door juliomariner - Oct 24, 2020 om 20:52
1331 Antwoorden / 2 Vragen

Het "product" is de leden die u werft. Het kenmerk van MLM/piramidespel. Blijf er ver van weg!!!

sw
door swat1500 - Oct 25, 2020 om 02:36
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Als iets te mooi klinkt om waar te zijn en ook nog eens via dubieuze kanalen wordt gepromoot, dan moeten alle alarmbellen afgaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 25, 2020 om 11:36
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb eens op de sites gekeken en het is m.i. veel te mooi om waar te zijn. Zie bijv. deze waar het 'enthousasme' duidelijk geen grenzen kent.   http://www.anneonline.nl/blog/aan-alle-oud-crowd1-leden/  Ook m.i, niet doenen daarbij geldt ook al: u twijfelt zelf en dan geldt ook: 'bij geel licht niet doorrijden'.

rj
door rjw - Oct 25, 2020 om 13:55
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Iedereen met meer dan 1 hersencel haakt toch al af bij "snel geld verdienen"?????

Ri
door Rico1975 - Dec 5, 2020 om 16:05
1 Antwoorden / Vragen

Over de ruggen van mensen geld (proberen) te verdienen vind ik crimineel. Niet meedoen, maar aangeven.

Crowd1 BBC

Daniel van i
door Daniel van i - Dec 22, 2020 om 21:23
1 Antwoorden / Vragen

https://youtu.be/M0EjjArvzXA