door heremietkreeft Jan 15, 2015 om 01:30
Geldzaken & recht

Data gerechtelijke uitspraken

Ik zoek me suf maar kan niet vinden waar je de data en tijdstippen kunt vinden van gerechtelijke uitspraken die volgens wetgeving op straffe van nietigheid in het openbaar moeten worden uitgesproken.Zonder dit gegeven is niet te bewijzen dat een uitspraak inderdaad ook in het openbaar is uitgesproken.

2986 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2015 om 01:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u die misschien op deze klik hier site vinden?

door 1953 - Jan 15, 2015 om 02:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Op www.rechtspraak.nl, zie de link: Uitspraken en registers!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 15, 2015 om 09:47
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Beste aurora1@ en 1953@: ik gaf aan: ik zoek me suf en hetgeen u aangeeft had ik al bekeken. Daarin komen alleen al gedane uitspraken voor tenzij ik toch nog ergens overheen zie.

Anders dan bij bestuursrecht: agenda bestuursrecht zie ik geen agenda m.b.t. uitspraken tuchtrecht advocatenwet.

door 1953 - Jan 15, 2015 om 11:24
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op donderdag 15 jan 2015, 09:47]Beste aurora1@ en 1953@: ik gaf aan: ik zoek me suf en hetgeen u aangeeft had ik al bekeken. Daarin komen alleen al gedane uitspraken voor tenzij ik toch nog ergens overheen zie.

Anders dan bij bestuursrecht: agenda bestuursrecht zie ik geen agenda m.b.t. uitspraken tuchtrecht advocatenwet.

Zie genoeg mogelijkheden om naar het gewenste te zoeken, zoals links naar andere juridische databanken, linken naar uitspraken en RSS-feeds uitspraken.

Uw vraagstelling is abstract om concreet een gericht antwoord op te geven. Elke uitspraak hoort in het openbaar te worden uitgesproken, o.a. rolzittingen, in de rechtszaal zonder/nauwelijks aanwezig publieke belangstelling en dat wordt continu achtereen uitgesproken. Het staat ook in het vonnis/beschikking "in aanwezigheid van ...".

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2015 om 16:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bedoelt u misschien zittingsroosters?

Als een vraagsteller zegt "ik zoek me suf" kan de lezer niet weten waar en op welke sites gezocht is, i.c. dus ook niet of u bij bijv. op de site via de door mij gegeven link gezocht heeft.
Ook is uit uw vraag niet af te leiden of u zaken bedoelt die nog voor de rechter moeten komen of dat al geweest zijn.

ju
door justice4all - Jan 17, 2015 om 13:08
41 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het goed begrijp doelt vraagsteller op uitspraken van de Raad van Discipline. Deze zaken dienen bij de rechtbanken Amsterdam, Arnhem, Den Bosch, Den Haag, en Leeuwarden.

Ik begrijp alleen niet waar u op doelt.
Als u de gepubliceerde uitspraken zoekt moet u naar http://tuchtrecht.overheid.nl/nieuw/advocaten.

Zoekt u een specifieke uitspraak (die niet gepubliceerd is), dan moet u contact opnemen met de griffie van de desbetreffende rechtbank.

Verder geschiedt elke uitspraak openbaar. Al houdt dat in de regel in het door een rechter wordt uitgesproken in een zaaltje met alleen de griffier aanwezig.

Wilt u zelf bij een uitspraak aanwezig zijn, dan kan dat. Voor de datum van de uitspraak, moet u dan contact opnemen met de griffie van de desbetreffende rechtbank.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2015 om 16:13
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Kort en duidelijk: ik zoek het zittingsrooster van de Raad van Discipline in Amsterdam. Zittingsrooster dus en geen uitspraken! (Ondanks zoeken op alle sites die na mijn vraagstelling ook als reactie kwamen kon ik tot nu toe niets vinden).

aurora1
door aurora1 - Jan 19, 2015 om 16:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb nog dit klik hier gevonden en klik hier.
U kunt mogelijk die informatie dus opvragen bij de griffie.
Ik zag dat voor Midden Nederland er wel enige zittingsroosters in pdf staan. Ook las ik ergens dat van die roosters data nog weleens wijzigen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 23, 2015 om 10:39
16885 Antwoorden / 202 Vragen

aurora1@ dank voor de reactie. Ik lijk inmiddels een antwoord te hebben op mijn vraag maar laat dat later weten.