br
door brouwere Apr 9, 2016 om 19:23
Geldzaken & recht

De arbeidsongeschiktheids uitkering van mijn man stop wanneer hij 65 is,

De uitkering van Loyalis stopt wanneer mijn man 65 is, maar hij krijgt pas AOW en pensioen wanneer hij 67 is. De reden die Loyalis aangeeft is, dat mijn man al ziek was op het moment dat de pensioenleeftijd omhoog ging. Mijn man is augustus 2012 ziek geworden.
Mijn vraag is of dit klopt en of er een uitkering is om dit te overbruggen?

2612 5 Rapporteer

sw
door swat1500 - Apr 9, 2016 om 21:04
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Uw man zal een bijstandsuitkering moeten aanvragen bij de woongemeente tenzij u wel werkt en voldoende inkomen hebt.

marita5
door marita5 - Apr 9, 2016 om 21:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen
ma
door maarten heest - Apr 10, 2016 om 07:38
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Brouwere, dat klopt inderdaad helaas. Loyalis werkt tegenwoordig wel met AOV uitkeringen die tot de 'nieuwe' AOW leeftijd lopen maar daar heeft de groep met een 'oude' AOV niets aan. Die was in de letter en geest bedoeld om u te ontzorgen tot de AOW leeftijd maar door een overheidsmaatregel komt daar niets vant terecht. En deze groep wordt volledig aan z'n lot overgelaten.
Tros Radar bereidt op dit moment een item over dit onderwerp voor vanwege vele meldingen over dit probleem. Men zoekt op dit moment contact met gedupeerden. Ik raad u aan om uw probleem te melden bij de redactie van Tros Radar. Op deze pagina vindt u de contactgegevens. Succes!

ch
door chrisd1 - Apr 10, 2016 om 08:13
21 Antwoorden / 0 Vragen

'De reden die Loyalis aangeeft is, dat mijn man al ziek was op het moment dat de pensioenleeftijd omhoog ging'.
Hoe staat 'einde uitkering' in de polis??

ma
door maarten heest - Apr 10, 2016 om 13:58
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Brouwere, kijk even in uw polis. Daar staat in, gezien de 'oudere' datum van afsluiten, dat de verzekering afloopt als u man 65 jaar wordt.
'De reden die Loyalis aangeeft is, dat mijn man al ziek was op het moment dat de pensioenleeftijd omhoog ging.'
Dat klopt op zich wel. Maar ook mensen met een oudere polis die ziek werden na het verhogen van de AOW leeftijd zitten in hetzelfde schuitje.

Uw man heeft een oudere AOV die stopt op 65 jaar. Dat staat zwart op wit. En dat is exact het pijnpunt.

Ik zou het toch melden bij Tros Radar. Hoe meer klachten en problemen daar binnenkomen hoe meer meteriaal er is om actie te ondernemen.