polakkie
door polakkie Dec 3, 2015 om 17:03
Geldzaken & recht

De smartphone van mijn 12-jarige zoon is gestolen. Is de school aansprakelijk?

Gisteren is op de school van mijn zoon zijn nieuwe smartphone uit zijn tas gestolen. De school zegt dat hij beter op zijn spullen had moeten letten en aanvaardt geen aansprakelijkheid. Kunnen wij de kosten voor een nieuwe smartphone op de school verhalen?

5438 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 3, 2015 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee. Uw zoon moet inderdaad zelf op zijn spullen letten.

Cookies
door Cookies - Dec 3, 2015 om 17:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het klopt wat de school zegt: zij zijn niet aansprakelijk. Het is dan ook op eigen risico om allerlei dure spullen mee naar school te nemen.

mahadma
door mahadma - Dec 3, 2015 om 17:13
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Nee, dit is rekening pa en ma. Als de school aansprakelijk zou zijn zouden er dagelijks telefoons "gestolen" worden, al of niet eerlijk, al of niet om een nieuwere te kunnen kopen. Een 12 jarige een smartphone meegeven naar school is vragen om problemen. Blokkeert u wel even de simkaart?

pi
door pieterwolters Dec 7, 2015 om 16:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je vergeet even dat veel (zo niet alle) middelbare scholen schoolresultaten en lesgegevens via smartphone apps distribueren.

mahadma
door mahadma Dec 7, 2015 om 16:44
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dat zullen toch geen directe per uur die dag belangrijke dingen zijn. Kunnen ze thuis ook zien.

pi
door pieterwolters Dec 7, 2015 om 21:53
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Soms wel hoor. Bij mijn kinderen op school wel tenminste.

mahadma
door mahadma Dec 7, 2015 om 22:06
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Als da als dan zo dringend nodig zou moeten zijn, dan zijn er toch ook (voorbeeld) SAMSUNG J5 in plaats van de laatste nieuwe iphony. of een ding van een jaar of wat oud.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Dec 3, 2015 om 17:20
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, de school is niet aansprakelijk. Ben bang dat u daar toch zelf voor op moet draaien. Maar.... het ligt er natuurlijk ook nog aan hoe de school verzekerd is voor diefstal. Echter, door de bank genomen: scholen zijn daarvoor niet aansprakelijk.

tijger1
door tijger1 Dec 4, 2015 om 00:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een school is natuurlijk helemaal niet verzekerd voor dieffstal van spullen van leerlingen.

Topantwoord

crewmember
door crewmember - Dec 3, 2015 om 17:24
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Afhankelijk van welke telefoon het is kan je ook nog even kijken waar de smarpthone zich op dit moment bevind. (Tenzij de dief hem al onklaar heeft gemaakt).

Wie weet matched de locatie van de telefoon met de locatie van een klasgenootje's huis.

me
door mein33 - Dec 3, 2015 om 17:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Jammer voor uw zoon, jammer voor u, maar de school kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor deze diefstal.

eclipse
door eclipse - Dec 3, 2015 om 18:00
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Polakkie, helaas kun je de school niet aanrekenen dat er dieven rondlopen, misschien dat er camera `s hangen daar waar de tassen staan ? vergeet niet te blokkeren  sccs ...

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 3, 2015 om 23:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als uw zoon zijn tas klaarblijkelijk uit het oog is verloren kunt u alleen uw zoon daarvoor aansprakelijk houden. Als de tas zich ver buiten zijn zichtveld bevond is het misschien zelfs aanleiding geven tot diefstal en dat wordt door geen verzekeraar gedekt.

Diewilik

tenormin
door tenormin - Dec 4, 2015 om 00:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Off Topic: ja, ik ben weer de eerste: Mag ik even de "hik" krijgen? Hoe kan men mij nu een topantwoord geven. Iedereen schrijft toch hetzelfde? Oh, Kassa site, wat heeft u toch gedaan met deze site?

polakkie
door polakkie Dec 4, 2015 om 08:42
1 Antwoorden / 4 Vragen

O, vind u dat vervelend? Ik vond uw antwoord gewoon goed dus drukte ik op het plusje

tenormin
door tenormin Dec 4, 2015 om 09:56
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@polakkie, nee natuurlijk niet vervelend. Alleen heel verbaasd. Dacht dat u het per ongeluk had gedaan. Nieuwe site, hé! Maar dan bedankt hoor.

edison
door edison - Dec 4, 2015 om 09:08
64 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich zou je zeggen dat hij er beter op had moeten letten, maar het is in het schoolgebouw gebeurd en dan is het toch iets anders volgens mij.

simon55
door simon55 - Dec 4, 2015 om 12:57
1556 Antwoorden / 5 Vragen

De school vraagt toch niet of uw zoon z n smartphone mee wilt nemen eigen schuld dikke bult

marcel75
door marcel75 - Dec 4, 2015 om 14:10
5124 Antwoorden / 4 Vragen

De enige die u aansprakelijk zou kunnen stellen is de dief (zo er al sprake van diefstal is en niet van gewoon kwijtraken).

De school heeft niet onrechtmatig gehandeld door uw zoon toe te staan om met de smartphone naar school te komen en hem daar de telefoon te laten verliezen.

boerenbond
door boerenbond - Dec 4, 2015 om 14:22
44 Antwoorden / 0 Vragen

veels te jong voor dit speelgoed.

re
door red1 - Dec 4, 2015 om 16:16
329 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn smartfoon werdt in he zieken huis gestolen !! Ik lag daar zwaar onder de morfine , maar toch zelf verantwoordelijk  !!

ma
door manwijf - Dec 6, 2015 om 10:15
574 Antwoorden / 1 Vragen

Precies zoals al voorspelt, wordt het antwoord dat het meeste aanstaat een topantwoord. Ook al hebben de anderen meer dan waarschijnlijk het gelijk aan hun zijde. Tja... Onderwerp is overigens al eens ter sprake geweest.

h.
door h.terpstra - Dec 6, 2015 om 20:33
202 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hoor,

En de school was op de hoogte dat uw zoon dure apparaten mee naar school nam. Bewaking er bij?

Wat doet dat joch met die zooi? Spieken.?

U mag zich schamen als ouder. Uw kind leert nimmer zelfstandig te handelen. Zegt deze gediplomeerde pedagoog.

Ga svp. een cursis; hoe te opvoeden volgen. !

Nogmaals, schaam u.

pino123
door pino123 - Dec 7, 2015 om 15:39
2763 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR H.TERPSTRA - 06 DEC 2015 OM 20:33
0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Ja hoor,

En de school was op de hoogte dat uw zoon dure apparaten mee naar school nam. Bewaking er bij?

Wat doet dat joch met die zooi? Spieken.?

U mag zich schamen als ouder. Uw kind leert nimmer zelfstandig te handelen. Zegt deze gediplomeerde pedagoog.

Ga svp. een cursis; hoe te opvoeden volgen. !

Nogmaals, schaam u

Waar ziet u dat de school op de hoogte was?

Zooi, spieken.... Uit welk tijdperk komt u?

Als u een diplomeerd pedagoog bent....

valerius-2
door valerius-2 - Dec 7, 2015 om 15:44