ma
door marmaik Jan 19, 2009 om 15:48
Geldzaken & recht

Deurwaarder

Hallo, ik heb een conflict met mijn baas over mijn ziektegeld, volgens hem heb ik na het eerste jaar maar recht op 70 % terwijl er in de CAO staat 100 %, advocaat erop gezet en na veel gedoe een rechtszaak aangespannen.Rechtszaak heb ik gewonnen hij moet alles betalen ook mijn advocaat maar je snapt hem al ook dat doet hij niet.Heb ondertussen al geen loon meer gehad vanaf Augustus, wel drie keer een voorschot maar dat voldoet helemaal niet.Nu is door mijn advocaat een deurwaarder op hem afgestuurd en die is hier ook mee bezig maar ik wil graag weten hoe lang dit allemaal nog kan duren?!?!Hij weet het al heel lang te rekken en ik sta in mijn recht

493 3 Rapporteer

tonnieboy
door tonnieboy - Jan 20, 2009 om 00:12
1094 Antwoorden / 2 Vragen

De deurwaarder heeft een aantal middelen om tot invordering van de schuld over te gaan en zal de te nemen stappen overleggen met uw raadsman. Geduld is een schone zaak.

Bent u thans nog steeds ziek en heeft de rechter ook uitspraak gedaan over voortzetting van het dienstverband ? Hoe staat het bedrijf er voor ? Gelet op uw verhaal sluit ik niet uit dat het bedrijf plots failliet blijkt te zijn, want 3 voorschotten sinds augustus vorig jaar is niet normaal.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 20, 2009 om 00:46
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag marmaik,

Tonny is terecht bang voor een faillissement. Zo acteert je baas wel. Inmiddels is een onwerkbare situatie ontstaan, dus terugkeer op het werk acht ik niet waarschijnlijk.
Houd strak de vinger aan de pols, zodat de deurwaarder en de advocaat de zaak niet traineren omdat ze er misschien toch niet veel uit zien komen. Des te meer tijd er verstrijkt, des te meer kans op een faillissement. En dan kom je achteraan in de rij van schuldeisers.

Zit je nu zonder middelen van bestaan (niet veel spaargeld, een huis of andere "rijkdom", dan kun je naar de afd. Welzijn van de gemeente en vragen om een voorschot. Als je alle bewijsstukken meeneemt, dan lukt dat waarschijnlijk wel na een goed en open gesprek aldaar. Je moet dan wel terugbetalen als je weer inkomen hebt, ook al is dat maar tijdelijk.

Hardware ERror MAN.

ma
door marmaik - Jan 20, 2009 om 07:26
9 Antwoorden / 11 Vragen

Helaas ben ik nog steeds ziek en mijn baas laat niets van zich horen, bij de rechtszaak is hij ook niet komen opdagen.Hij is eigen rechter aan het spelen en beloofd een heleboel maar doet niets.Mijn advocaat zit er wel achteraan want hij moet ook geld van hem krijgen(is een mooie stok achter de deur)De betalingen die ik gekregen heb was door toedoen van het UWV wat ik ingeschakeld had om te kijken of hun de betalingen niet konden overnemen , maar omdat hij nu drie keer een voorschot heeft betaald kan het UWV ook niks meer voor me doen.Ik kan niet snappen dat  als ik het recht aan mijn kant heb het niet krijg.Je houd je eigen keurig aan alle regels die er zijn en krijgt toch het deksel op je neus , niet te begrijpen!!!Mijn baas moet trouwens tot ik twee jaar on de ziektewet zit mijn ziektegeld betalen , dat staat in het vonnis daarna heeft hij nog kans op een boete van het UWV omdat hij qua intergratie niets heeft gedaan, dan kan ik alleen maar hopen dat het UWV de betalingen overneemt weet ik zeker dat ik geld krijg