th
door theotiek Dec 8, 2003 om 01:06
Geldzaken & recht

Dexia afrekening winstverdriedubbelaar

oproep aan een ieder welke deze maand of eerder de afrekening heeft ontvangen van dexia voor de winstverdriedubbelaar van legiolease welke in 2000 is afgesloten met het doel gezamelijke stappen te ondernemen.

1274 4 Rapporteer

lancelot
door lancelot - Apr 16, 2004 om 12:16
8 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn winstverdriedubbelaar (1998) loopt na een driejarige verlengingsperiode af op 8 maart as.
Aan wat voor stappen denkt u?

th
door theotiek - Apr 16, 2004 om 12:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik persoonlijk heb al een aanvang gemaakt bij advocaat H J Bos te Amsterdam en er zal worden geprobeert het contract ongedaan te maken doordat er een beroep op dwaling zal worden gedaan omdat er onvoldoende c.q. geen voorlichting is geweest ten tijde van inschrijving

tj
door tjakkie - Apr 16, 2004 om 12:16
6 Antwoorden / 2 Vragen

wij hebben een contract van 5 jaar met groeivermogen ook onder het mom van sparen een beursversneller. wij zijn nu 3 jaar aan het betalen. hoe kom je hiervan af.

co
door cosiroc - Apr 16, 2004 om 12:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een winstverdriedubbelaar. Ik heb dexia een brief gestuurd, waarin ik bewijs vraag voor de aanschaf van het tweede en derde pakket aandelen voor dezelfde prijs. Ik denk namelijk dat zij die pakketen tegen de dan geldige koers hebben aangeschaft, terwijl in het contract staat dat ze dat voor de oorspronkelijke koers zouden doen. Aangezien het hele contract nergens is gericht op tussentijdse lagere koersen hoop ik hier te kunnen aantonen, dat het bedrag dat ze hebben gebruikt om mijn aandelen te kopen veel lager is dan het eigenlijke lease bedrag en dat ze dus eigenlijk contractbreuk plegen. Volgens mij moest de winst van legio komen uit de rente opbrengsten. Maar in het geval van de winstverdriedubbelaar is het bij lagere koersen voor legio een winstverdriedubbelaar en voor de klant een verliesverdriedubbelaar. Ik heb de betaling opgeschort totdat ik een reactie krijg van dexia. Die heb ik echter na 3 weken nog steeds niet gehad.