DPD bezorger bezorgd niet
Lange intro:
Gisteren zou er een pakket bezorgd worden via DPD. Het gaat hier vaker mis met DPD in de flat (niet alleen bij mij, maar voor de gehele flat). Er wordt nooit aangebeld en ze sturen altijd een mail met 'we hebben u gemist'.
Dit gebeurde gisteren ook. Alleen heb ik nu geobserveerd en opgenomen wat er gebeurd. Ik was vrij van werk en kon dus rustig alles in de gaten houden. Nu volgde ik de live track en trace van dpd waardoor ik wist dat ze in mijn straat waren. Op video heb ik staan hoe de bezorger van DPD de flat tegenover mij in ging met twee pakketjes. De bezorger kwam eruit met maar één pakket. Deze scande hij en ging er vandoor. Op de live track en trace is dan ook te zien dat het is opgehouden met volgen en ik kreeg een mail dat ze mij gemist hadden. Op de video is dit goed te zien. Dit gebeurde rond 11:18.
Mocht je willen zien wat er gebeurde dan kan je dan zien op YouTube.
Ik heb meteen een klacht ingediend. De klantenservice zei dat ze met spoed een bericht naar de bezorger zouden sturen zodat het pakket later of morgen bezorgd kon worden. Om 13:06 kreeg ik een mail dat mijn pakket bezorgd was. Helaas stond er niet bij waar. Hier had ik over gebeld en de service zei dat het bij een pakket shop bij mij in de buurt was. Daar heb ik het gevraagd en zei hadden niks ontvangen. Op hun scanner stond dat het pakket nog onderweg was.
Nu heb een vaker over en weer gebeld met de service en de shop. De service houd vast aan dat er getekend is voor ontvangst en de shop weet van niks. Het enige dat de service nog voor mij kon doen was het advies geven dat de verzender een onderzoek laat starten naar het vermiste pakket.
Ik mag niemand anders spreken.
Nu ben ik een beetje bang dat de bezorger mijn pakket moedwillig achterhoud nadat ik een klacht heb ingediend en daar een video van heb.
Vraag:
Is er iemand die wel verder gekomen is en iemand heeft kunnen spreken die actie onderneemd? Ik zou graag een structurele oplossing zien voor alle pakket bezorgingen in de flat.
Jij hebt helemaal niet met DPSD te maken. Er is geen overeenkomst tussen jou en DPD. Jij hebt alleen een overeenkomst met de verkoper.
Klagen bij DPD heeft geen zin. Dat moet de verkoper doen omdat hij een ovk mert DPD heeft.
Het enige wat je kunt doen is wachten op een telefoontje of mailtje van het servicepoint en dan daar je pakketje ophalen. Is het inderdaad weg, dan moet je hje tot de verkoper wenden en die is verplicht om het bestelde opnieuw te verzenden of je geld terug geven. Voor het verdwenen pakket moet hij, zoals DPD al aangeeft een onderzoek laten starten.
Heel nobel van jou dat je een structurele oplossing wilt, maar daar ga jij niet over.
Overigens zie ik het nut niet in van het plaatsen van een video op jij buis. Dat is niet netjes en kan je moeilijkheden opleveren. Hoe weet je trouwens dat die bezorger ook jouw pakket bj zich had? Het kan ook een andere bezorger zijn. Ligt aan het tijdsstip waarop jouw pakket bij DPD ontvangen is. Zelf heb ik meegemaakt dat er een DPD bij mij in straat stond die niet bij mij bracht, maar drie uur later werd het wel bezorgd.
Mag dat wel, een You Tube filmpje en opnemen en zelfs hier plaatsen? Wat thecla58 al schrijft: u moet bij de verkoper zijn, niet bij de vervoerder.
Elke flat is een ramp voor elke bezorgdienst. Bezorgingen gaan tot de eerste deur en dat is niet vaak uw voordeur.
Als u echt een oplossing wilt, zorg dan voor een afleverpunt bij de eerste deur.
@THECLA58
" Hoe weet je trouwens dat die bezorger ook jouw pakket bj zich had? Het kan ook een andere bezorger zijn. "
Ik heb er bewust voor gekozen om niet alles van de video te laten zien. Mijn straat in 1 lange weg en ik kijk erover uit. Als er meerdere bezorgers waren dan kon ik ze zien vanuit de raam. Wat ik zag in de straat en de Track en Trace matchte perfect met de bezorger die er loopt. De laatste stop voordat ik bezocht zou worden matcht ook precies met wat ik heb opgenomen. Het zou vreemd zijn dan het 'live' stukje drie uur terug was of dat pas drie uur later afspeeld.
Zelf heb ik meegemaakt dat er een DPD bij mij in straat stond die niet bij mij bracht, maar drie uur later werd het wel bezorgd.
Ik heb ook wel meegemaakt dat ik een dienst eerder zag dan dat er werd aangebeld. Maar nu was de dienst in de straat, klopte met het tijdsvenster van bezorgen en ook de levering over naar 'we hebben u gemist'.
Of het netjes is laat ik even links liggen. Daar kom ik zelf wel achter. Met de verkoper kan ik er vast uitkomen.
Maar het probleem is structureel. De manier waarop dit gaat is gewoon bizar.
@NEODUTCHIO
Daar heb je zeker gelijk in. Maar het lukt PostNL en DHL wel.
De bezorger van DHL stuur dan ook altijd het pakket in lift. Hij beld aan zegt dat hij het in de lift stopt en gaat verder. Soms vraagt hij nog of hij ook ook het pakket van de buren mag meesturen.
Dat lijkt mij een grotere winst dan wat er nu gebeurd.
Het gaat niet om wel of niet lukken, het gaat om of het kan. Dat uw PostNL en uw DHL bezorger wel naar binnenloopt wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen en dat alle bezorgdiensten dat moeten doen. Ook zijn niet altijd de liften bereikbaar voor buitenstaanders.
Tot de eerste deur bezorgen is regel, alles daarna is coulance.
Blijkbaar was het geen belangrijk pakket voor u, ik had namelijk van het balkon even naar de bezorger geroepen dat hij ook een pakket voor mij bij zich had.
Een lang verhaal maar om het ook kort te maken: de verkoper is verantwoordelijk en die dient u aan t spreken. De verkoper heeft de overeenkomst me DPD en die kan DPD in gebreke stellen. Ik kunt wel bij de verkoper levering vorderen op basis van uw koopovereenkomst.
We komen op een punt dat je denkt wie houdt wie nou voor de gek? Bezorgen in flats werkt gewoon niet zoals blijkt uit de talloze klachten, en het is blijkbaar onmogelijk dat op een of andere manier af te dwingen. Het is dus helaas pindakaas voor de bewoners van flats die iets anders moeten verzinnen. Zelf woon ik niet in een flat maar om alle gezeur voor te zijn laat ik sowieso alles bezorgen bij een afleverpunt, kan ik er 's middags gelijk even langs om eea op te pikken.
De enige manier om bezorgen van pakketten te verbeteren is dat we realistische bedragen willen gaan betalen voor pakketbezorging. De meeste mensen kiezen voor webwinkels die "gratis" bezorgen, en die webwinkels gaan op hun beurt weer de pakketbezorgbedrijven uitknijpen om zo laag mogelijke tarieven te krijgen. Vervolgens gaan die bedrijven hun bezorgers weer uitknijpen. Vaak worden ze betaald per afgeleverd pakket (dus terug gaan als iemand niet thuis was levert maar 1 betaling op). En als je dan kijkt hoeveel tijd het kost om pakketten in flats te bezorgen dan kan ik me vanuit een bezorger voorstellen dat ze af en toe (als de tijdsdruk te hoog wordt) soms pakketten liever ergens centraal afleveren.
Kijktip: de Ken Loach film "Sorry, we missed you".
Het wachten is inderdaad op een bezorgdienst die wèl goed zn werk doet en webshops die daarvoor kiezen, wat mij betreft tegen een meerprijs dan kun jij daarvoor kiezen als je het zo belangrijk vindt.
@RJW Terug gaan als iemand niet thuis is, gebeurt allang niet meer. Niet thuis, wordt het naar een pakketpunt gebracht.
u moet dit inderdaad opnemen met de verzender en deze moet een klacht indienen!!
verzender is immers de opdrachtgever en niet u..
daarnaast kun je wel vragen waarom er geen pakketten bezorgd worden in uw flat maar men hoeft u dit niet te vertellen..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Klacht over Ista
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer