bb
door bbeulink Mar 21, 2013 om 16:34
Geldzaken & recht

Duitse incasso Amazon

Op 14-2-13 kregen wij van BFS risk & collection GmbH een brief dat wij een rekening hadden openstaan bij Amazon. Wij hebben niets besteld bij Amazon en hebben nooit iets ontvangen. Ook hebben wij nooit een rekening of aanmaning gehad van Amazon. Wij denken dat iemand onze gegevens gebruikt heeft om iets te bestellen of dat het een spookbestelling is. Ik heb het incassobureau al 3 keer bericht gestuurd. Zij hebben netjes geantwoord maar blijven erbij dat wij hebben besteld en moeten betalen. Dat ben ik natuurlijk niet van plan. Heeft iemand hier ervaring mee.

4010 4 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 21, 2013 om 16:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Vraag het incassobureau per mail om bewijs dat u iets heeft besteld en ontvangen bij Amazon. Kunnen ze dat niet, dan is het einde oefening. Verder maar lekker laten zeuren.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 21, 2013 om 17:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u zeker bent van u zaak gewoon niet op reageren laat ze maar bewijzen dat u dit heeft besteld.

ra
door ramses1964 - Mar 1, 2014 om 20:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik kreeg vandaag 1 maart 2014 ook een e-mail van amazon.de waarin staat dat mijn bestelling is verstuurd en dat ze mij nu de rekening sturen. Alleen heb ik niks besteld. Wat moet ik hier nu mee? Ik heb de e-mail verwijderd en ga zeker nisk betalen.

mahadma
door mahadma - Mar 1, 2014 om 21:09
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Wie eist, bewijst! Als het serieus wordt, zullen ze toch moeten bewijzen dat u iets besteld heeft. Geef geen enkele verdere prive gegevens als dat ze nu hebben. En zet ook nergens uw handtekening onder, copy/paste is er gemakkelijk ...........