ri
door rietman Feb 27, 2007 om 18:15
Geldzaken & recht

Eindafrekening van verhuurder

Mag een verhuurder de huurtoeslag vasthouden en gebruiken voor een eindafrekening te verrekenen van eventuele kosten van de oude huurwoning,en wenst het geld niet te storten op naam van de huurder van de nieuwe woning(In dit geval een zorgwoning)

Gaarne reactie

rietman@hetnet/nl

671 4 Rapporteer

astoria
door astoria - Feb 27, 2007 om 18:51
362 Antwoorden / 55 Vragen

Geachte Hr/Mevr. Rietman,De huurtoeslag  hebt u als het goed is met een zekere regelmaat automatisch ontvangen van de fiscus .Anders is het met een bedrag wat u betaald zou kunnen hebben bij aangaan van de huurovereenkomst. Indien u de woning (op verzoek) van de verhuurder niet naar behoren achterlaat ,kan er een verrekening plaatsvinden mocht dit voorschot bedrag ontoereikend zijn volgt er nog een afrekening van de door de verhuurder gemaakte kosten b

ro
door ronny530 - Feb 27, 2007 om 18:55
2886 Antwoorden / 41 Vragen

Kunt u de vraag wat nader toelichten want mij is het niet helemaal duidelijk. Toeslag is persoonsgebonden dat doet de belastingdienst en bij einde huurcontract heeft verhuurder geen recht op die toeslag. Veelal werdt door huurder een borg gestort zodat de woning bij verlating de borg eventueel gebruikt kon worden door de verhuurder om reparatie`s te doen.

Ronny.

ri
door rietman - Feb 27, 2007 om 22:50
4 Antwoorden / 3 Vragen

de afspraak  met de opzichter was ,dat de verhuurder een rekening zou sturen voor de kosten die verhuurder had gedaan maar wij hebben geen rekening ontvangen, maar de verhuurder heeft we de huurtoeslag behouden terwijl wij geen nieuwe woning van de huurder huurdenDus de huurtoeslag had volgens mij door de verhuurder teruggestort moeten worden naar de belasting maar volgens nij geen kosten van de oude woning  mogen afhalen???

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 28, 2007 om 15:51
16957 Antwoorden / 202 Vragen

rietman@ de toeslag is petrsoonsgebonden als al gesteld. Waarschijnlijk heeft u bij de aanvraag gemeld dat de toeslag uitbetaald dient te worden aan de verhuurder en niet aan u. Niet meer doen dus. De verhuurder mag niet verrekekene als er nog kosten zouden zijn. Maar indien er bij de overdracht van de sleutel gebreken zijn vastgesteld die herstelling vragen zou u daarvoor toch een rekening krijgen. Is dat echter niet aan de orde, dan kan het helemaal niet en dient de verhuurder het aan u toemende bedrag aan u te betalen. Zo niet dan is sprake van verduistering.