db
door dbrdam Aug 10, 2011 om 13:36
Geldzaken & recht

Email only wordt KPN email-only basis verhoging 86%

Vandaag kreeg ik van KPN het bericht dat mijn email-only abonnement wordt omgezet naar KPN email-only basis.

U raadt het al service gelijk prijsverhoging 86%

Ik denk dat KPN weer een klant verliest en waarschijnlijk meer dan één!

Ik begrijp dat het verdienmodel bij KPN aangepast moet worden maar dit is buiten proporties.

7106 19 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Aug 10, 2011 om 13:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik neem aan dat u per datum dat dit ingaat kosteloos kunt opzeggen. ( liefst schriftelijk aangetekend, zodat u kunt aantonen dat het is opgezegd).

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2011 om 13:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dbrdam,

En wat is de vraag?

Zet het liever bij Discussies.

an
door antoine55 - Aug 10, 2011 om 13:58
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het is nog erger, de prijsverhoging is geen 86%, maar 225%!, zie brief KPN hieronder.

Ja, je kan wel opzeggen, maar dan ben je je e-mail adres ook kwijt en dus alle contacten etc. die via dit mailadres lopen, je kunt haast dus niet anders dan met deze abnormale prijsverhoging akkoord gaan, typisch gedrag van een 'klantvriendelijke' internetprovider!

______________________________________________________________

Geachte heer.....,

U heeft al geruime tijd een Email only Plus abonnement bij KPN. Hiervoor betaalt u €2,95 per maand. Wij hebben besloten te stoppen met dit abonnement. Uiteraard zorgen wij voor een passend alternatief waardoor u uw e-mail adressen gewoon kunt blijven gebruiken zoals u gewend bent. Wij vertellen u er graag meer over.

U hoeft niets te doen
Wij regelen dat u vanaf 10 september automatisch wordt omgezet naar het KPN E-mail only Extra abonnement. U hoeft hiervoor niets te doen. De prijs van dit abonnement bedraagt € 7,- per maand.

Er verandert voor u verder niets: Uw e-mail adressen, wachtwoord en computerinstellingen blijven hetzelfde.

Heeft u nog vragen?
Onze Klantenservice is elke dag bereikbaar van 08.00 tot 22.00 via 0900 0244*. U heeft tot 10 september 2011 het recht om uw abonnement kosteloos te beëindigen.

Met vriendelijke groet,
KPN Klantenservice

rj
door rjw - Aug 10, 2011 om 14:27
3368 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=antoine55 schreef op woensdag 10 aug 2011, 13:58]Het is nog erger, de prijsverhoging is geen 86%, maar 225%!, zie brief KPN hieronder.

Ja, je kan wel opzeggen, maar dan ben je je e-mail adres ook kwijt en dus alle contacten etc. die via dit mailadres lopen, je kunt haast dus niet anders dan met deze abnormale prijsverhoging akkoord gaan, typisch gedrag van een 'klantvriendelijke' internetprovider!

Valt wel mee om van e-mail adres te veranderen (heb het al diverse malen gedaan). Het is in feite niet heel anders dan een adreswijziging van een huisadres. De stappen:

- Maak vandaag nog een Gmail (of ander) e-mail account aan.
- Stuur een bericht naar al je contacten (uit adresboek en alle relevante contacten die ooit een mail hebt gestuurd, of die jouw ooit een mail hebben gestuurd) met daarin je nieuwe e-mail adres (zet de geadresseerden wel in het BCC veld).
- Houdt beide e-mailadressen een bepaalde tijd parallel aan. Iedereen die een mail naar je KPN adres stuurt antwoord je via je nieuwe e-mail adress met daarin de extra opmerking dat je een nieuw e-mail adres hebt.

Na verloop van tijd kan je het KPN email adres opzeggen.

tdehond
door tdehond - Aug 10, 2011 om 14:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

ALs u per datum dat deze voor u ongunstige wijziging ingaat wilt opzeggen moet u nu opzeggen.

U kunt dus per datum dat deze wijziging in gaat opzeggen met verwijzing naar de wet. Zet in de brief dat u dit geen passend alternatief vindt en derhalve conform de wet ( zie hieronder) de overeenkomst per datum dat deze voor u negatieve wijziging ( kostenverhoging van .... %) in gaat wilt beëindigen.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren.

Let op dat u schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per datum dat deze voor u ongunstige wijziging in gaat ontvangt.

rapil
door rapil - Aug 10, 2011 om 14:44
433 Antwoorden / 0 Vragen

WEGWEZEN bij die club. Langzaam maar zeker helpen ze zichzelf naar de klote.

rj
door rjw - Aug 10, 2011 om 14:53
3368 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=rapil schreef op woensdag 10 aug 2011, 14:44]WEGWEZEN bij die club. Langzaam maar zeker helpen ze zichzelf naar de klote.

Nog even, en dan wordt de toko vanzelf verkocht aan een buitenlandse telco. Er zijn immers nog wel een paar grote bedrijven met een hoop geld.

Deutsche Telekom heeft onlangs immers hun VS tak voor tientallen miljarden verkocht, en kan daar nu in Europa leuke dingen mee gaan doen. En anders hebben we Telefonica nog, die nog niks doet in Nederland. Kandidaten genoeg. Bijkomend voordeel is dat die bedrijven eens echt kunnen gaan reorganiseren bij KPN omdat ze geen emotionele band hebben met de geschiedenis van het bedrijf.

bv
door bvdham - Aug 10, 2011 om 14:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb een prijsverhoging voor de kiezen gekregen. zie computers/providers.
Het gaat hier niet meer om het wel of niet opzeggen van je abonnement.
KPN maakt hier willens en wetens misbruik van de bij haar aangesloten klanten.
Er wordt helemaal niets veranderd. Door twee woorden toe te voegen menen zij een ongehoorde prijsverhoging te kunnen doorvoeren over de hoofden van de Email only Plus gebruikers.

Wat mij betreft de trom laten roffelen en aan samen het protest mobiliseren.
TV aandacht, kamervragen etc.

tdehond
door tdehond - Aug 10, 2011 om 15:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=bvdham schreef op woensdag 10 aug 2011, 14:53]

Wat mij betreft de trom laten roffelen en aan samen het protest mobiliseren.
TV aandacht, kamervragen etc.

Als er massaal opgezegd wordt gaat het kwartje wel vallen bij KPN dat de klant hier niet blij mee is en deze tariefsverhoging "niet passend" vindt.

pi
door piew - Aug 10, 2011 om 15:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb van KPN onderstaande brief over email only per email ontvangen vandaag,

Ik heb KPN klantenservice gebeld omdat ik het niet eens ben met deze eenzijdige contract wijziging en er geen sprake is van "een passend alternatief" De kosten gaan van € 22,56 naar € 42! dat is bijna het DUBBELE !!
(ik betaal nu volgens contract €1,88 per maand en dat zou €3,50 worden!)

Bovendien vind ik de brief misleidend, want er staat vet gedrukt "er veranderd niets" en "u hoeft niets te doen" maar het is eerder een verkapte absurde prijsverhoging want als ik niets doe en gebruik wil blijven maken van mijn email kost mij dat €1,62, p/m meer!

Het antwoord van de Klantenservice van KPN was dat ik maar moest opzeggen als ik het er niet mee eens was,.. nou ja!!

Het lijkt wel financiele chantage zoals KPN nu met jarenlange trouwe klanten omgaat!

Ik wil gewoon mijn email behouden zonder daar bijna meer dan het dubbele voor te moeten betalen!
Wat is hier aan te doen?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer,...

U heeft al geruime tijd een E-mail only abonnement bij KPN. Hiervoor betaalt u € 22,56 per jaar. Wij hebben besloten te stoppen met dit abonnement. Uiteraard zorgen wij voor een passend alternatief waardoor u uw e-mail adres gewoon kunt blijven gebruiken zoals u gewend bent. Wij vertellen u er graag meer over.

U hoeft niets te doen
Wij regelen dat u na afloop van uw huidig jaarabonnement automatisch wordt omgezet naar het KPN E-mail only Basis abonnement. U hoeft hiervoor niets te doen. De prijs van dit abonnement bedraagt € 3,50 per maand.

Er verandert voor u verder niets: Uw e-mail adressen, wachtwoord en computerinstellingen blijven hetzelfde.

Heeft u nog vragen?
Onze Klantenservice is elke dag bereikbaar van 08.00 tot 22.00 via 0900 0244*. U heeft tot 10 september 2011 het recht om uw abonnement kosteloos te beëindigen.

Met vriendelijke groet,
KPN Klantenservice

PS. Wist u dat KPN een pakket heeft waarmee u voordelig internet, interactieve TV en bellen combineert? Lees hier meer over dit Alles-in-een pakket.

10 ct/min plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.

el
door elfje9 - Aug 12, 2011 om 10:58
9 Antwoorden / 5 Vragen

Ook ik ben de klos. Het antwoord van RWJ is best goed, maar mijn reden om e-mail only te nemen is dat het o.a. op mijn drukwerk /site/formulieren(facturen e.d.) staat. Dus ik wordt op extra kosten gejaagd door KPN!

bosbess
door bosbess - Aug 12, 2011 om 11:56
354 Antwoorden / 40 Vragen

Tot briefpapier enz. op is, zou je met de pen je emailadres kunnen wijzigen. Dat zie je wel vaker. Maar vóórdat je uit verontwaardiging meteen opzegt, zou ik eerst eens even kijken hoeveel zoiets bij andere providers kost. Daarvoor bestaan diverse sites.

Ik vraag me trouwens wel af, waarom zoveel drukte wordt gemaakt over een verhoging van € 1,62 per maand. Ja, dat is 86%, maar er is wel een verschil of je je druk maakt over een zo minieme verhoging in euro's of over een verhoging van € 18,80 naar € 35,00 (of van € 188 naar € 350).

Tromgeroffel, protest mobiliseren, tv-aandacht en jawel: kamervragen! Alsof het een kwestie is van leven en dood. Ach, het zal wel weer om het principe gaan. Ik zou zeggen, kijk tv en zie die hongerlijders in de hoorn van Afrika of andere ellende, er is keuze genoeg. Dan kan je je gelukkig prijzen met je € 1,62 méér per maand.

el
door elfje9 - Aug 12, 2011 om 12:38
9 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=bosbess schreef op vrijdag 12 aug 2011, 11:56]Tot briefpapier enz. op is, zou je met de pen je emailadres kunnen wijzigen. Dat zie je wel vaker. Maar vóórdat je uit verontwaardiging meteen opzegt, zou ik eerst eens even kijken hoeveel zoiets bij andere providers kost. Daarvoor bestaan diverse sites.

Ik vraag me trouwens wel af, waarom zoveel drukte wordt gemaakt over een verhoging van € 1,62 per maand. Ja, dat is 86%, maar er is wel een verschil of je je druk maakt over een zo minieme verhoging in euro's of over een verhoging van € 18,80 naar € 35,00 (of van € 188 naar € 350).

Tromgeroffel, protest mobiliseren, tv-aandacht en jawel: kamervragen! Alsof het een kwestie is van leven en dood. Ach, het zal wel weer om het principe gaan. Ik zou zeggen, kijk tv en zie die hongerlijders in de hoorn van Afrika of andere ellende, er is keuze genoeg. Dan kan je je gelukkig prijzen met je € 1,62 méér per maand.

Wel goed lezen....
een verhoging van 2.95 naar 7.- komt niet overeen met uw berekening. Dus nauwkeuriger zijn voor u reageert.
Natuurlijk kan je voor alles een NOOD oplossing vinden, maar professioneel....
Eenmaal mail adreswijziging doorgezet naar b.v. Gmail kost niets, dus uw opmerking over andere providers slaat ook als een tang op...
Je nemt e-mail only met een REDEN en daar wordt misbruik van gemaakt.

bosbess
door bosbess - Aug 12, 2011 om 13:04
354 Antwoorden / 40 Vragen

Ja, excuus, ik reageerde eigenlijk op het tromgeroffel enz. antwoord van bvdham en de bedragen die Piew noemt. Strekking van mijn verhaal blijft gelijk:

1. Vergelijk eerst voor je overstapt
2. In euro's gaat het om peanuts
3. Wie roffelt de trom, mobiliseert protest, schakelt de televisie in en stelt kamervragen over de mensonterende toestand in Afrika (uitgezonderd giro 555)?

pi
door piew - Aug 12, 2011 om 13:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bosbess,

U mist het punt waar het om draait,..

Een dergelijke reactie als van u zet niet bepaald zoden aan de dijk en u helpt er m.i. dus verder ook niemand mee.

Misschien dat u het geen probleem vind, maar betaald u dan de extra kosten voor mij en alle andere gedupeerden?

pi
door piew - Aug 12, 2011 om 13:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat er helemaal niet om dat ik WIL veranderen van provider, ik kan zelf ook nog wel andere/betrere alternatieven verzinnen,..

Het is zoals Elfje9 schrijft, je neemt een email abonnement met een REDEN en daar wordt nu misbruik van gemaakt door KPN.

ia
door iani - Aug 19, 2011 om 22:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik word geconfrotneerd met extreme tariefsverhoging van email-only abonnementr bij KPN, slim gemaskeerd door een zgn. pakketwijziging. Ik ga ipv 2,95 nu 7,00 per maand betalen, dat is bijn 100 euro per jaar! Ik was indertijd tevreden klant van Planet totdat KPN dit bedrijf overnam. Om mijn planet.nl email-adres te kunnen behouden moest ik een zgn. email-only pakket nemen bij KPN, dat slechts dient om mijn email te forwarden naar een ander, geldig emailadres (in mijn geval werd dit tele2, omdat ik voor minder geld meer snelheid en betere helpdesk kreeg). Goed, ik ben nu helemaal klaar met KPN en zal er geen produkt meer afnemen. Ik vraag me overigens af in hoeverre ik inmiddels niet enige (gewoonte)recht heb op het planet.nl email-adres, dat immers nooit meer door ander gebruikt zal worden.
Ik vind de prijsverhoging een aan chantage grenzende policy van KPN.

macwouter
door macwouter - Aug 20, 2011 om 03:01
825 Antwoorden / 9 Vragen

@bosbess schreef.

Tromgeroffel, protest mobiliseren, tv-aandacht en jawel: kamervragen! Alsof het een kwestie is van leven en dood. Ach, het zal wel weer om het principe gaan. Ik zou zeggen, kijk tv en zie die hongerlijders in de hoorn van Afrika of andere ellende, er is keuze genoeg. Dan kan je je gelukkig prijzen met je € 1,62 méér per maand.

Als die kleine kindertjes of wel satan (allah) aanhangers zichzelf niet uitroeien komen die straks als asielzoekers heel europa leegroven en kost het jouw nog meer dan 1.65 euro. Maar dat is een ander onderwerp. Schijnbaar kun jij ook niet goed lezen want het gaat hier niet om die 1.65 euro maar om die brutaliteit van KPN.

to
door toho - Sep 30, 2011 om 23:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg deze 'U hoeft niets te doen, alleen 86% meer te betalen' mededeling ongevraagd, en tijdens mijn vakantie, zodat ik niet eens de gelegenheid had om op te zeggen. Ik heb ook geen keus: mijn mailadres@planet.nl dat ik al een kleine 20 jaar gebruik is tevens gebruikersnaam op 10-tallen websites: aanpassen is gewoon veel te duur. Toch zou ik graag een onderzoek zien van de Opta, welke drastische wijziging in netwerk/computer kosten deze schandalige verhoging rechtvaardigt. Gelukkig kun je bij het wijzigen van je telecom provider wel je nummer meenemen, en kun je interactieve TV ook bij anderen dan KPN afnemen. Tom.