Email only wordt KPN email-only basis verhoging 86%
Vandaag kreeg ik van KPN het bericht dat mijn email-only abonnement wordt omgezet naar KPN email-only basis.
U raadt het al service gelijk prijsverhoging 86%
Ik denk dat KPN weer een klant verliest en waarschijnlijk meer dan één!
Ik begrijp dat het verdienmodel bij KPN aangepast moet worden maar dit is buiten proporties.
Het is nog erger, de prijsverhoging is geen 86%, maar 225%!, zie brief KPN hieronder.
Ja, je kan wel opzeggen, maar dan ben je je e-mail adres ook kwijt en dus alle contacten etc. die via dit mailadres lopen, je kunt haast dus niet anders dan met deze abnormale prijsverhoging akkoord gaan, typisch gedrag van een 'klantvriendelijke' internetprovider!
______________________________________________________________
Geachte heer.....,
U heeft al geruime tijd een Email only Plus abonnement bij KPN. Hiervoor betaalt u €2,95 per maand. Wij hebben besloten te stoppen met dit abonnement. Uiteraard zorgen wij voor een passend alternatief waardoor u uw e-mail adressen gewoon kunt blijven gebruiken zoals u gewend bent. Wij vertellen u er graag meer over.
U hoeft niets te doen
Wij regelen dat u vanaf 10 september automatisch wordt omgezet naar het KPN E-mail only Extra abonnement. U hoeft hiervoor niets te doen. De prijs van dit abonnement bedraagt € 7,- per maand.
Er verandert voor u verder niets: Uw e-mail adressen, wachtwoord en computerinstellingen blijven hetzelfde.
Heeft u nog vragen?
Onze Klantenservice is elke dag bereikbaar van 08.00 tot 22.00 via 0900 0244*. U heeft tot 10 september 2011 het recht om uw abonnement kosteloos te beëindigen.
Met vriendelijke groet,
KPN Klantenservice
[quote=antoine55 schreef op woensdag 10 aug 2011, 13:58]Het is nog erger, de prijsverhoging is geen 86%, maar 225%!, zie brief KPN hieronder.
Ja, je kan wel opzeggen, maar dan ben je je e-mail adres ook kwijt en dus alle contacten etc. die via dit mailadres lopen, je kunt haast dus niet anders dan met deze abnormale prijsverhoging akkoord gaan, typisch gedrag van een 'klantvriendelijke' internetprovider!
Valt wel mee om van e-mail adres te veranderen (heb het al diverse malen gedaan). Het is in feite niet heel anders dan een adreswijziging van een huisadres. De stappen:
- Maak vandaag nog een Gmail (of ander) e-mail account aan.
- Stuur een bericht naar al je contacten (uit adresboek en alle relevante contacten die ooit een mail hebt gestuurd, of die jouw ooit een mail hebben gestuurd) met daarin je nieuwe e-mail adres (zet de geadresseerden wel in het BCC veld).
- Houdt beide e-mailadressen een bepaalde tijd parallel aan. Iedereen die een mail naar je KPN adres stuurt antwoord je via je nieuwe e-mail adress met daarin de extra opmerking dat je een nieuw e-mail adres hebt.
Na verloop van tijd kan je het KPN email adres opzeggen.
ALs u per datum dat deze voor u ongunstige wijziging ingaat wilt opzeggen moet u nu opzeggen.
U kunt dus per datum dat deze wijziging in gaat opzeggen met verwijzing naar de wet. Zet in de brief dat u dit geen passend alternatief vindt en derhalve conform de wet ( zie hieronder) de overeenkomst per datum dat deze voor u negatieve wijziging ( kostenverhoging van .... %) in gaat wilt beëindigen.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren.
Let op dat u schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per datum dat deze voor u ongunstige wijziging in gaat ontvangt.
[quote=rapil schreef op woensdag 10 aug 2011, 14:44]WEGWEZEN bij die club. Langzaam maar zeker helpen ze zichzelf naar de klote.
Nog even, en dan wordt de toko vanzelf verkocht aan een buitenlandse telco. Er zijn immers nog wel een paar grote bedrijven met een hoop geld.
Deutsche Telekom heeft onlangs immers hun VS tak voor tientallen miljarden verkocht, en kan daar nu in Europa leuke dingen mee gaan doen. En anders hebben we Telefonica nog, die nog niks doet in Nederland. Kandidaten genoeg. Bijkomend voordeel is dat die bedrijven eens echt kunnen gaan reorganiseren bij KPN omdat ze geen emotionele band hebben met de geschiedenis van het bedrijf.
Ook ik heb een prijsverhoging voor de kiezen gekregen. zie computers/providers.
Het gaat hier niet meer om het wel of niet opzeggen van je abonnement.
KPN maakt hier willens en wetens misbruik van de bij haar aangesloten klanten.
Er wordt helemaal niets veranderd. Door twee woorden toe te voegen menen zij een ongehoorde prijsverhoging te kunnen doorvoeren over de hoofden van de Email only Plus gebruikers.
Wat mij betreft de trom laten roffelen en aan samen het protest mobiliseren.
TV aandacht, kamervragen etc.
[quote=bvdham schreef op woensdag 10 aug 2011, 14:53]
Wat mij betreft de trom laten roffelen en aan samen het protest mobiliseren.
TV aandacht, kamervragen etc.
Als er massaal opgezegd wordt gaat het kwartje wel vallen bij KPN dat de klant hier niet blij mee is en deze tariefsverhoging "niet passend" vindt.
Ook ik heb van KPN onderstaande brief over email only per email ontvangen vandaag,
Ik heb KPN klantenservice gebeld omdat ik het niet eens ben met deze eenzijdige contract wijziging en er geen sprake is van "een passend alternatief" De kosten gaan van € 22,56 naar € 42! dat is bijna het DUBBELE !!
(ik betaal nu volgens contract €1,88 per maand en dat zou €3,50 worden!)
Bovendien vind ik de brief misleidend, want er staat vet gedrukt "er veranderd niets" en "u hoeft niets te doen" maar het is eerder een verkapte absurde prijsverhoging want als ik niets doe en gebruik wil blijven maken van mijn email kost mij dat €1,62, p/m meer!
Het antwoord van de Klantenservice van KPN was dat ik maar moest opzeggen als ik het er niet mee eens was,.. nou ja!!
Het lijkt wel financiele chantage zoals KPN nu met jarenlange trouwe klanten omgaat!
Ik wil gewoon mijn email behouden zonder daar bijna meer dan het dubbele voor te moeten betalen!
Wat is hier aan te doen?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer,...
U heeft al geruime tijd een E-mail only abonnement bij KPN. Hiervoor betaalt u € 22,56 per jaar. Wij hebben besloten te stoppen met dit abonnement. Uiteraard zorgen wij voor een passend alternatief waardoor u uw e-mail adres gewoon kunt blijven gebruiken zoals u gewend bent. Wij vertellen u er graag meer over.
U hoeft niets te doen
Wij regelen dat u na afloop van uw huidig jaarabonnement automatisch wordt omgezet naar het KPN E-mail only Basis abonnement. U hoeft hiervoor niets te doen. De prijs van dit abonnement bedraagt € 3,50 per maand.
Er verandert voor u verder niets: Uw e-mail adressen, wachtwoord en computerinstellingen blijven hetzelfde.
Heeft u nog vragen?
Onze Klantenservice is elke dag bereikbaar van 08.00 tot 22.00 via 0900 0244*. U heeft tot 10 september 2011 het recht om uw abonnement kosteloos te beëindigen.
Met vriendelijke groet,
KPN Klantenservice
PS. Wist u dat KPN een pakket heeft waarmee u voordelig internet, interactieve TV en bellen combineert? Lees hier meer over dit Alles-in-een pakket.
10 ct/min plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer