ec
door eca Jul 22, 2004 om 09:04
Geldzaken & recht

Energie direct

l,s,

gisteren werd ik gebeld door energie direct.

zij willen mij stroom( en gas) gaan leveren via mijn huidige aanbieder Essent...ik krijg dan alleen een korting van 20% van Energie Direct....

Op mijn vraag waar de adder onder het bekende gras zit kon de dame in kwestie me geen antwoord geven.

Ik ga dus een contract aan voor een jaat en krijg 20% korting.

Het klinkt te mooi om waar te zijn.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Energie direct ( of is het soms een soort Durion ellende)

Op de site van Energiedirect.nl kan je een en ander wel nalezen maar ik zie de hier niet direct de valkuilen.

elke reactie is welkom

gr

Eric

1705 8 Rapporteer

ma
door maarschalk - Jul 22, 2004 om 13:34
3 Antwoorden / 0 Vragen

NIET OP INGAAN.

Achter energiedirect.nl zitten dezelfde criminelen als achter Durion.

Ze hebben hetzelfde moederbedrijf en zijn qua service niets beter.

ec
door eca - Jul 24, 2004 om 20:15
4 Antwoorden / 3 Vragen

ok...bedankt...had al een slecht gevoel....erg onbenullige call-center medewerkster....Durion nog Kassa zei haar niets....ik weet genoeg.

gr

eric

la
door lauran_1 - Oct 20, 2004 om 10:28
3 Antwoorden / 0 Vragen

energiedirect is een 100% dochter onderneming van essent en dus een betrouwbaar bedrijf. Durion etc daarintegen hebben banken als aandeelhouders en hebben dus meer kans om failliet te gaan als ze niet genoeg klanten kunnen werven, of als er een verschuiving plaats vind in de energiemarkt. DUS JE MAG ENERGIEDIRECT NOOIT VERGELIJKEN MET DURION!

to
door tonanouschka - Oct 23, 2004 om 22:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

in reactie op Lauran wil ik graag reageren dat ik hem gelijk moet geven dat je durion en energie direct niet met elkaar kan vergelijken.

ENERGIE DIRECT IS NAMELIJK VELE MALEN ERGER EN AGRESSIEVER DAN DURION.

wat ik hier over Durion gelezen heb weet Energie Direct zwaar te over treffen bij hun is het totaal niet mogelijk om je af te melden ook al ben je zelfs nooit lid geweest. het maakt niet uit bij welke organisatie of vanuit welke achtergrond ze operen.

Het neemt niet weg dat dit de grootste criminelen zijn in de hele energie wanorde.

la
door lauran_1 - Oct 24, 2004 om 09:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

volgen de wet op colportage heb je altijd nog het recht om binnen 7 dagen na de koop op afstand te annuleren. Dus dit moeten zij accepteren.

indra_1
door indra_1 - Dec 7, 2004 om 10:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werd ook telefonisch benaderd en zei in eerste instantie ja. Na ontvangst van een brief, waarin overigens niet vermeld werd hoeveel ik nu werkelijk zou gaan betalen, ging het mij toch benauwen... ik heb toen gebeld (a 10 eurocent plus kosten mobiele telefoon) om af te zeggen. Volgens de klantenservice was mijn dossier al gesloten, maar ik kreeg wel een ander nummer om het te laten controleren. Die heb ik gebeld (75 eurocent per minuut! En ik hing langer dan 10 minuten aan de telefoon!) en daar bleek dus dat het nog helemaal NIET afgesloten was. Ik heb dus opgezegd en heb nog geen minuut later keurig een email als bevestioging gekregen dat het dossier gesloten werd. Maar ik ben achteraf wel ERG blij dat ik toch afgezegd heb. Toch een goed instinct ;)

mvg, Indra

kl
door klick - May 6, 2005 om 15:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Energie direct is erg aggressief en komt op mij zeer vervelend over. Met zo'n bedrijf zou ik nooit in zee gaan. Al helemaal niet omdat ze ongevraagd gebruik maken van mobiele nummers. Ze hanteren dezelfde wervingsmethode als Durion, ze stalken. Als ze je nummer hebben kom je er haast niet meer vanaf. Ze nemen alles op band op. Ik heb gehoord dat als je je bankrekeningnummer geeft dat ze al over gaan tot automatische incasso. Zelf heb ik dat nooit gedaan omdat mijn haren al gaan staan bij telefonische verkoop en dit de eerste is die dit op mijn 06 flikt. Ik haat dat. Ik heb mijn 06 voor noodgevallen en schrik als dat ding over gaat. Valkuilen zit hem in BTW endergelijke heb ik begrpen. Er staat ook veel op de tros radar site en op de site boycot.nu.

bb
door bboot - May 30, 2006 om 19:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er dus wel ingestonken...

Ze vertellen je bij het aanmelden dat het allemaal geweldig is en dat
je korting krijgt op de stoormprijs en aangezien ik het niet breed heb
dacht ik dat kan ik niet laten gaan..

Toen ik het pakket thuis kreeg heb ik het goed doorgelzen en vond het
er goed uitzien..Maar ik ben nu bijna een jaar klant bij hun en heb al
meerder problemen gehad ze verhogen de prijs zonder enige melding ze
geven je geen direct antwoord op vragen die je stelt en ze vertellen je
er ook niet bij dat je het transport van de stroom gewoon aan (bij mijn
geval) aan eneco moet blijven betalen.

je denkt dus goedkoper uit te zijn maar uiteindelijk betaal ik nu veel en veel meer danw at ik bij eneco betaalde!!!!