ca
door carel_1 Apr 4, 2008 om 17:43
Geldzaken & recht

Enorme kosten Avero Achmea

N.a.v. het verplichte kostenoverzicht kwam ik tot de ontdekking dat Avero Achmea jaarlijks 44% van mijn inleg voor de Hollands Gloriepolis in eigen zak en de zak van de "tussenpersoon" steekt. Heeft iemand al ervaring hoe je zoiets laat herstellen?

3280 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 4, 2008 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Zal niet veel aan te herstellen zijn, kijk even wat er in de voorwaarden staat.

Hier iemand met zelfde klacht;

--en nu Avero Achmea, rekent: van de 656,70 euro inleg vorig jaar hebben de boeven 303,25 euro ingehouden als kosten! Ach, dat is toch maar 50%...... , maar wel al die jaren de indruk wekken dat het volledige bedrag in aandelen wordt belegd.

TROS Radar :: Bekijk onderwerp - Woekerpolis Avero Achmea Hollandsch Glorie Polis  -------

Succes,

ve
door verwijderd - Apr 4, 2008 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag carel,

Van herstel kan geen sprake zijn. Wel zullen vanaf nu de kosten niet meer dan ongeveer 3,5% jaarlijks zijn, tenminste als AA zich aan het advies houdt. Ook dat schiet niet op, omdat dat op de langer termijn ook heel erg hoog kan oplopen. Afkopen en je verlies nemen is nog het beste wat je kunt doen. Als je daarna alles in eigen hand neemt, vul je in elk geval niet meer de zakken van de financiële graaiers in dit kikkerland.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2008 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

was laatst een duidelijk programa over je betaald langer aan kosten als aan je eigen winst bij die boefjes.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2008 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook avero achmea en bij mij vallen die kosten mee, maar ik ben pas begonnen met helvica en daar stop ik direct mee!! Dat zijn afzetters en vullen alleen hun eigen zakken. Verder heb ik ook zenit in almere, en die hebben ook lage kosten. Of dit juridisch aan te pakken is hangt af of in de voorwaarden staat dat er zoveel kosten worden afgehouden. Ik betwijfel dat en in dat geval is er sprake van onjuiste informatie of misschien wel oplichting, en kun je op gond daarvan een rechtzaak aanspannen.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2008 om 01:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Carel

Als het zuiver om kosten gaat, dan wordt u legaal bestolen, maar ik vermoed dat in de ingehouden bedragen ook een premie voor een verzekering wegens overlijden is opgenomen. Als dat zo is, dan valt het wellicht mee. Tegenover de ingehouden kosten staat dan immers een dekking van een verzekering die uitkeert als u komt te overlijden.

Vraag Avero eens naar een specificatie van die ingehouden kosten en reageer dan hieronder.

Groet

Joost

ve
door verwijderd - Apr 25, 2008 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Carel,

Als tussenpersoon ken ik de Hollands Glorie polis vrij goed. Wat jij aangeeft klopt niet. Binnen de Hollands Glorie polis kent men een totaal afwijkende kostenstructuur. Afhankelijk van de duur van je polis bepaald men het investeringspercentage. Indien de duur langer is dan 21 jaar bedraagt het investeringspercentage 97% van je inleg. Hier worden dus maar 3% kosten in rekening gebracht. Vervolgens bedragen de aankoopkosten 0,5% en de beheerskosten 0,041% per maand. Al met al zeer redelijk, je moet je niet vergissen in de 3% kosten die je overal hoort roepen. Met deze 3% bedoelt men namelijk 3% kosten per jaar over de waarde van je polis en dat is vanaf het 2de verzekeringsjaar natuurlijk meer dan 3% over je inleg.

De 44% die jij vermeld komt doordat men binnen de Hollands Glorie polis een incidentele vergoeding in rekening brengt op het moment dat er binnen de polis een rendement van meer dan 12% in 1 verzekeringsjaar gemaakt wordt. Deze vergoeding bedraagt 20% van het meerdere boven de 12% met een maximum van 3,6%. Hierdoor kan het inderdaad komen dat in enig jaar meer kosten in rekening gebracht worden. Jij hebt echter wel eerst je 12% rendement gekregen. Onder het mom van, van winst delen is nog nooit iemand armer geworden, is de Hollands Glorie Polis derhalve een perfecte beleggingspolis. Je betaalt namelijk pas hogere kosten op het moment dat je zelf een zeer aantrekkelijk rendement maakt.

Over de jaren dat je een rendement maakt van minder dan 12% zullen alleen aankoopkosten van 0,5%, de beheerkosten van 0,041% in rekening gebracht worden en uiteraard de 3% van het investeringspercentage afgeroomd worden.

Al met al heb je met de Hollands Glorie Polis een goede beleggingspolis. Ik heb deze polis zelf ook voor mijn kinderen afgesloten.

Groet

Glenn

ve
door verwijderd - Apr 25, 2008 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Glenn

Dank voor je uitgebreide reactie. Ik ken sinds de laatste brief van 31 maart (die u vast ook gehad hebt) de opbouw van de kosten. Inderdaad zijn er 2 jaren geweest dat er in de opbouw van kosten extra kosten werden gerekend omdat het rendement boven de 12 % was. Maar daar gaat mijn reactie niet over. Ik betaal namelijk, los van die rendemendtsbonus, écht 44% aan kosten. Die kosten zijn gespecificeerd over een klein beetje aankoopkosten en heel veel kosten voor de tussenpersoon en de verzekeringsmaatschappij.

Kijk maar eens goed naar het overzicht dat je op 1 april (??????) hebt ontvangen. Als je daar schriftelijk op reageert krijg je een nóg uitgebreider overzicht met alle koersontwikkelingen en zo. Het verhaal dat Avero daarbij doet gaat echter nauwelijks in op de essentie.

Ik voel me bedrogen omdat de afrekeningen die ik steeds kreeg ogenschijnlijk betekende dat van mijn 1000 euro inleg 950 euro geïnvesteerd werd. Dat klopt, maar van de waarde werd vervolgens nog eens extra kosten gerekend......

ve
door verwijderd - Jul 11, 2010 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Glenn,

dan ben je genaaid door jezelf...Ik heb zelf ook zo'n polis. Het klopt allemaal wat je schrijft, maar je vergeet 1 belangrijk ding. Wanneer de waarde van de polis flink daalt, zie 2008-2009, en het jaar erop stijgt de koers weer (meer dan 12%), dan betaal je weer dezelfde fee, die je eerder ook al hebt betaald aan Achmea! dus het kan zich naar gelang een lange looptijd, nog verschillende malen voorkomen... Echte boeven praktijken dus...heet niet voor niets woekerpolis..snel beeindigen en iets anders afsluiten is mijn tip...

glenn1967 schreef op vrijdag 25 apr 2008, 15:14: Beste Carel,
Als tussenpersoon ken ik de Hollands Glorie polis vrij goed. Wat jij aangeeft klopt niet. Binnen de Hollands Glorie polis kent men een totaal afwijkende kostenstructuur. Afhankelijk van de duur van je polis bepaald men het investeringspercentage. Indien de duur langer is dan 21 jaar bedraagt het investeringspercentage 97% van je inleg. Hier worden dus maar 3% kosten in rekening gebracht. Vervolgens bedragen de aankoopkosten 0,5% en de beheerskosten 0,041% per maand. Al met al zeer redelijk, je moet je niet vergissen in de 3% kosten die je overal hoort roepen. Met deze 3% bedoelt men namelijk 3% kosten per jaar over de waarde van je polis en dat is vanaf het 2de verzekeringsjaar natuurlijk meer dan 3% over je inleg.
De 44% die jij vermeld komt doordat men binnen de Hollands Glorie polis een incidentele vergoeding in rekening brengt op het moment dat er binnen de polis een rendement van meer dan 12% in 1 verzekeringsjaar gemaakt wordt. Deze vergoeding bedraagt 20% van het meerdere boven de 12% met een maximum van 3,6%. Hierdoor kan het inderdaad komen dat in enig jaar meer kosten in rekening gebracht worden. Jij hebt echter wel eerst je 12% rendement gekregen. Onder het mom van, van winst delen is nog nooit iemand armer geworden, is de Hollands Glorie Polis derhalve een perfecte beleggingspolis. Je betaalt namelijk pas hogere kosten op het moment dat je zelf een zeer aantrekkelijk rendement maakt.
Over de jaren dat je een rendement maakt van minder dan 12% zullen alleen aankoopkosten van 0,5%, de beheerkosten van 0,041% in rekening gebracht worden en uiteraard de 3% van het investeringspercentage afgeroomd worden.
Al met al heb je met de Hollands Glorie Polis een goede beleggingspolis. Ik heb deze polis zelf ook voor mijn kinderen afgesloten.
Groet
Glenn

ve
door verwijderd - Jul 11, 2010 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rageod,

Deze vraag is meer dan 2 jaar oud. Inmiddels zal vraagsteller wel wat ondernemen hebben.

Vladja