watertoren
door watertoren Jun 22, 2012 om 19:53
Geldzaken & recht

Erft een stiefkind

Mijn schoonmoeder is getrouwd met met mijn schoonvader die uit een eerder huwelijk een kind heeft
Mijn schoonvader is 15 jaar geleden overleden, zij zijn 35 jaar getrouwd geweest en heeft sinds dien geen contact meer gehad met zijn kind
Deze weet dat zijn vader is overleden en heeft geen reactie gegeven
Nu gaat het slecht met mijn schoonmoeder.
Mijn vraag is,is het stiefkind ook erf genaam

1080 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een stiefkind erft niet van een stiefouder, tenzij dat in het testament van uw schoonmoeder staat.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na overlijden van de schoonvader is er door de kinderen van mijn schoonmoeder niets geregeld, er is geen testament, er is ook geen aan spraak gemaakt door de kinderen van mijn schoonmoeder toen schoonvader overleed

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stiefkind heeft nog steeds recht op het deel waar hij 15 jaar geleden recht op had.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2012 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe is destijds de erfenis van schoonvader afgehandeld? Schoonmoeder en zoon uit eerder huwelijk waren toen erfgenaam.

Als erfenis van vader destijds is toebedeeld aan de langstlevende (schoonmoeder), dan heeft zoon nog een vordering op zijn stiefmoeder, die bij overlijden van stiefmoeder betaald moet worden.

Stiefzoon is geen erfgenaam van schoonmoeder, tenzij bij testament benoemd, als aangegeven door zoekster.

Vladja