di
door dick reef Mar 25, 2014 om 21:08
Geldzaken & recht

Ervaringen met Loterijverlies.nl?

In 2012 ben ik op de site van de Stichting Loterijverlies gaan kijken en gegevens ingevoerd om te bekijken wat de kosten zijn voor aanmelding. Voor 10 loten die ik met collega's per maand koop zouden we € 125,- kwijt zijn.

Na info bij m'n collega's heb ik afgezien van aanmelding. Onze loten zijn niet bewaard en de betalingen zijn ws. niet meer te traceren.

Wat schetst mijn verbazing.

Afgelopen november 2013 kreeg ik een brief met het verzoek om € 125,- te betalen. Daarvoor nooit een bevestiging van lidmaatschap ontvangen, of betalingsverzoek gekregen.

Geen reactie gegeven, maar vervolgens eind december 2013 een aanmaning ontvangen om dit bedrag te betalen met een dreiging van (rechts)maatregelen.

Dit keer wel gereageerd en uitleg gevraagd over dit niet gewenste "lidmaatschap".

Reactie: Betalen!

Verder niet meer gereageerd, tot ik 22 maart 2014 wederom een brief ontving met de aanmaning om € 125,- te betalen.

En wel binnen 14 dagen anders volgen er o.a incassokosten van tenminste € 48,40.

Misschien zijn er mensen die iets dergelijks meemaken of meegemaakt hebben?

2604 9 Rapporteer

ge
door gerboe - Mar 25, 2014 om 21:40
806 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat erom of u na het invullen van de gegevens op een knop bevestigen hebt gedrukt.

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2014 om 21:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Moest u dan uw hele hebben en houden invullen, voordat u kon zien wat de kosten waren?

Dat hele spul is trouwens toch een onzin verhaal.

ge
door gerboe - Mar 26, 2014 om 07:52
806 Antwoorden / 0 Vragen

Als u alle gegevens ingevuld hebt dan staat onderaan de knop 'meld mij aan'. Zonder die knop aan te klikken kunt u uw proefberekening niet zien. En kan LV uw gegevens niet hebben.

U zou een bevestiging van uw lidmaatschap hebben moeten ontvangen. Bij twijfel LV bellen en vragen om een (digitale) kopie van uw aanmelding.

me
door mein33 - Mar 26, 2014 om 10:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=dick reef schreef op dinsdag 25 mrt 2014, 21:08]

Onze loten zijn niet bewaard en de betalingen zijn ws. niet meer te traceren.

@dick reef,

U geeft te kennen dat de loten en betalingsbewijzen niet meer te traceren zijn.
Ik vraag mij in alle redelijkheid af op welke wijze u deze claim rechtmatig zou willen/kunnen maken, zonder bewijs geen enkele mogelijkheid hiertoe.
Waarom geeft u uw volledige personalia prijs bij het vergaren van informatie.
Waarom een kansberekening willen maken als er geen exacte gegevens voorhanden zijn.

Het zal inderdaad op betalen aankomen en misschien kunnen/willen uw collega's hierin meedelen.

ni
door nico w. - Mar 27, 2014 om 10:32
142 Antwoorden / 4 Vragen

De handelswijze van deze organisatie is, op z'n zachts gezegd, weinig klantvriendelijk.
Verbijsterend vooral ook omdat deze claimorganisatie vooral zegt op te treden voor belangen van consumenten, namelijk afnemers van staatsloten.

Vraag is ook of u na de gestelde en door u betwiste aanmelding er van de zijde van deze organisatie communicatie naar u toe heeft plaatsgevonden waaruit u al eerder de indruk had kunnen krijgen dat u aangemeld stond. Zo nee, dan opzouten met deze club.

di
door dick reef - Mar 27, 2014 om 11:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.

- Ik heb nooit een bevestiging van aanmelding ontvangen.
- Tussen bekijken van de site en het eerste verzoek tot betaling zat ruim een half jaar.

Op een verzoek om een bewijs van inschrijving te ontvangen werd niet gereageerd.
Verder heb ik op internet al meerdere negatieve reacties gelezen over deze stichting.
Ik ben nog in afwachting van een reactie van de Consumentenbond.

ge
door gerboe - Mar 27, 2014 om 12:32
806 Antwoorden / 0 Vragen

Blijft de vraag hoe u een berekening heeft kunnen maken en die hebt ingezien zonder op de knop 'meldt mij aan' te drukken. Maar daar geeft u geen antwoord op.

Over elke stichting is wel iets negatiefs te melden. Over Loterijverlies zijn voornamelijk meningen te vinden. Klachten over een rekening terwijl iemand zich niet aangemeld heeft zijn echter niet te vinden.

hutch
door hutch - Mar 27, 2014 om 20:05
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Leest u * * ook eens.

Het is gewoon misleiding en er wordt er maar één beter van........
Ik vermoed dat Ferdy R. geld nodig heeft voor zijn 2e handsje Lamborghini.

Gewoon nergens meer op reageren. Laat u niet bang maken.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 27, 2014 om 23:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dit soort zaken spelen in op berichten dat er een rechtzaak zou plaats vinden. Geloof mij nu dat al dit dingen gewoon volksverlakking is..