cs
door csi Jun 12, 2006 om 21:23
Geldzaken & recht

Exploot kosten

zou iemand mij kunnen vertellen wat er de reden van is dat de ene deurwaarder middels een brief incasseert met de daarbij horende  incasso kosten en de ander middels een huisbezoek met de daarbij horende incasso kosten plus kosten exploot en kan dit zomaar.

6020 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 12, 2006 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat kan simpel:

eerst sturen de meeste deurwaarders een brief om u nog éénmaal in staat te stellen om te betalen vóór er naar de rechter gestapt wordt. daarbij worden alleen incassokosten in rekening gebracht.

doet u dat niet, dan gaat men naar de rechter, en doet daarvan persoonlijk aan uw adres exploot afgeven, met daarbij dus gerechtelijke kosten, kosten exploot, etc etc.

het betekent in feite dat de gerechtelijke procedure nu tegen u gestart is, waar de ander dat (nog) niet heeft gedaan.

ik wens u veel sterkter bij de rechter.

Groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 08:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat is het hem nou juist,ze hebben mij niet in de gelegenheid gesteld om te betalen er stond gelijk iemand voor de deur en dat voor een bedrag van € 26,- dat nu is geworden € 162,-,kan dit zomaar en moeten zij mij niet in de gelegenheid stellen om te betalen.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

jahaa, vervelend voor u, maar als u al door de schuldeiser zelf op correcte wijze bent gemaand, is het aan de schuldeiser om te bepalen welke opdracht zij aan de deurwaarder meegeeft.

het hangt ook af van wie de schuldeiser is...

dus ehm, welke deurwaarder eist wat voor wie in welke vorm?

Richard Faas

ve
door verwijderd - Jun 13, 2006 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvullend op Richard: als een deurwaarder met een brief komt via de post of aan de deur, dan moeten daar normaliter facturen en betalingsherinneringen aan vooraf zijn gegaan en heeft u daar niet op gereageerd. Uiteraard worden dan de deurwaarderskosten in rekening gebracht.

Heeft u geen facturen gehad, is eer geen sprake van een terechte vordering etc. dan behoeft u zich in het geheel niets van de deurwaarder aan te trekken. Indien dat het geval is, meld dat dan want dan komen er andere adviezen.