rl
door rleemans Feb 13, 2009 om 20:45
Geldzaken & recht

Faillissement leverancier babykamer

Beste lezers,


Op 9 februari 2009 is de leverancier van onze babykamer failliet gegaan. Ik heb hier een 2-tal orders uitstaan voor totaal ruim EUR 2.000. Daarnaast hebben we een beperkte aanbetaling gedaan.


De curator heeft ons verteld dat we mogelijk toch nog vastzitten aan de order. Indien de betreffende onderneming een doorstart maakt met voorbehoud van orders, zouden we toch aan onze afname- en betalingsverplichting moeten voldoen. De termijn waarbinnen een eventuele doorstart plaatsvindt is ons onbekend.
Door toedoen van onze vorderende zwangerschap dienen wij op korte termijn zekerheid te hebben. Onze voorkeur gaat uit naar het annuleren van de order en bij een andere onderneming de bestellingen te plaatsen.


Weet iemand of er een mogelijkheid is om onder de order uit te komen vóór dat er meer bekend is over een eventuele doorstart?


Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

279 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

poltol
door poltol - Feb 13, 2009 om 21:35
3885 Antwoorden / 22 Vragen
0

Hallo,


U kunt er m.i. wel onderuit als u op de bestelbon een uiterste leveringsdatum heeft staan. De curator zal u dan moeten bevestigen dat de levering voor of op die datum plaats gaat vinden. Zo niet, dan kunt u de overeenkomst beeindigen ivm wanprestatie. Maar of u dan uw aanbetaling terugkrijgt wens ik te betwijfelen. Neem een contact op met consuwijzer.


http://www.consuwijzer.nl/


Succes, poltol

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 14, 2009 om 17:04
3809 Antwoorden / 46 Vragen
0

Dag Leemans,

Leg de curator uit wanneer u de zaak ingericht wilt hebben, omdat een baby ook wel eens (vaak) te vroeg komt. Vraag hem, gezien de dringende situatie, u  z.s.m. te ontslaan van de koopverplichting.

Hardware ERror MAN.



kenwel2
door kenwel2 - Feb 14, 2009 om 18:03
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Hallo, staat er in het betreffende koopkontrakt dan ook een termijn vastgesteld, wanner u een een annulering wilt doen, wanneer dit dan moet plaatsvinden. Heeft u die termijn overschreden, dan vrees ik voor u, dat u op de curator niet al te veel moet rekenen, en dat u het grootste gedeelte (in het ergste geval) veel geld kwijt zult zijn, zijnde uw uitstaande bedrag: daar waar niets meer is, zal u weinig kunne halen, en, de eerstn hebben voorrang, zo is dat gewoonlijk, alle andere verhalen ten spijt...


Succes, en hoop dat u toch nog iets terug kunt halen...maar ben er bang voor...(De vogel is gevlogen....heet dat dan)


Gr. Henri

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer