forever-nl
door forever-nl Jun 3, 2014 om 17:43
Geldzaken & recht

Famed (nota afhandeling)

Drie keer post gekregen van Famed uit Amersfoort nu, gericht aan vorige bewoner.

Famed regelt het afhandelen van nota's voor bijvoorbeeld tandartsen (mijn eigen tandarts gebruikt het ook).

De eerste twee keer heb ik het adres doorgestreept en de post retour afzender gedaan met als opschrift: "Verhuisd naar onbekend adres".

Een derde enveloppe viel echter bij mij in de bus, blijkbaar is het bij de post fout gegaan, of toch bij Famed zelf tot twee keer toe (de verdere ontwikkelingen doen het laatste vermoeden).

Ik heb contact gezocht per e-mail met Famed, en kreeg al snel een bevestiging van ontvangst binnen met daarin een referentie nummer.

Later op dag kreeg ik tot mijn verbazing de volgende mail:
[quote]Tot onze spijt is uw e-mail niet goed door ons ontvangen. Wij willen u vriendelijk verzoeken om uw vraag nogmaals naar ons te versturen. Om uw vraag zo snel mogelijk te kunnen beantwoorden, ontvangen wij graag uw postcode en huisnummer, notanummer en eventueel telefoonnummer voor aanvullende informatie.
Zou men robots in dienst hebben die mail selecteren en afhankelijk van de inhoud daadwerkelijk doorsturen naar een levend persoon? Waarbij mijn mail niet aan de voorwaarden voldeed door het ontbreken van het notanummer (bijvoorbeeld)...

In ieder geval ben ik het een beetje zat, twee keer naar de brievenbus en een mail opstellen waar ik twee reacties op krijg en die zogenaamd niet goed ontvangen zou zijn.. *zucht*

3936 12 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 3, 2014 om 18:34
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Wegens de soms verkeerde bezorgde post en daarom boete weiger ik nog langer een Famed Tandarts of andere hulpverlener te bezoeken.

Een boycot van deze service/incasso firma die wel erg lastig werkt is het beste.

Naast Uw post voor oude bewoners waar ze niet op reageren is het bij een fout bezorgde of niet bezorgde, komt steeds vaker voor dankzij Post NL....
En U krijgt dan de boete/verhoging omdat je niet kan bewijzen of het bezorgd is.

Dus zoek een Famed vrije tandarts en zeg op wegens deze reden!
Er zijn al genoeg klachten of deze....

Buren kregen pas 6 weken later een brief maar waren toen 3 weken op vakantie en moesten toen binnen 14 dagen betalen.
Dus wegens te laat sturen waren zij ook wanbetaler, maar als ze 6 weken wachten......

Ook de buren hebben daarom nu mijn Tandarts die zeer tevreden is met de extra klanten in deze krappe tijden...

forever-nl
door forever-nl - Jun 5, 2014 om 17:39
400 Antwoorden / 11 Vragen

Het lijkt dat ik van het probleem af ben, men lijkt het alsnog goed op te gaan lossen. Jammer dat het redelijk wat moeite heeft gekost van mijn kant terwijl ik eigenlijk geen partij ben. Maar men gaat de opdrachtgever vragen de klantgegevens bij te werken.

kl
door klaag_meneer - Oct 28, 2014 om 09:10
26 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op dinsdag 3 jun 2014, 18:34]Wegens de soms verkeerde bezorgde post en daarom boete weiger ik nog langer een Famed Tandarts of andere hulpverlener te bezoeken.

Een boycot van deze service/incasso firma die wel erg lastig werkt is het beste.

Naast Uw post voor oude bewoners waar ze niet op reageren is het bij een fout bezorgde of niet bezorgde, komt steeds vaker voor dankzij Post NL....
En U krijgt dan de boete/verhoging omdat je niet kan bewijzen of het bezorgd is.

Dus zoek een Famed vrije tandarts en zeg op wegens deze reden!
Er zijn al genoeg klachten of deze....

Buren kregen pas 6 weken later een brief maar waren toen 3 weken op vakantie en moesten toen binnen 14 dagen betalen.
Dus wegens te laat sturen waren zij ook wanbetaler, maar als ze 6 weken wachten......

Ook de buren hebben daarom nu mijn Tandarts die zeer tevreden is met de extra klanten in deze krappe tijden...

Als je een brief van de belastingdienst mist dan krijg je ook een boete. Zo vaak komt het niet voor dat PostNL de brieven niet bezorgen en dit is natuurlijk ook niet het probleem van Famed.

Je krijgt altijd een factuur en herinnering, is wel heel vreemd als ze beiden niet bezorgt worden, zou dan eens melding maken bij PostNL.

Famed kan hier uiteraard niets aan doen. Wanbetalers gebruiken de meest flauwe smoesen.

Zelf nog nooit problemen met Famed gehad. Verhaal van je buren klopt ook niet, je krijgt factuur en daarna herinnering en dan moet je binnen 14 dagen betalen, doe je dit niet dan ben je wanbetaler.

fl
door flessebon - Oct 28, 2014 om 09:50
418 Antwoorden / 7 Vragen

Op welke vraag reageert U? Of gewoon niet goed gelezen....?

ztiertje
door ztiertje - Jan 15, 2015 om 20:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

Fa med zijn grote broddelaars , het lijkt wel een kleuterschooltje .

Mijn dochter ging naar een ortho , en heeft zich goed geindentificeerd , ze heeft 3 voorletters voor haar achternaam .

Wij ontvingen post voor ?????? ja voor wie , en persoon met 1 voorletter ( wel de eerste van mijn dochter ) , maar wettelijk gezien mag ik die volgens de postwet NIET openen !!!

Poststukken NIET herkenbaar bestemd voor 1 der bewoners van dit adres , worden door ondergetekende NIET geopend , maar retour afzender gestuurd , of indien ik de vermelde persoon in de adresering herken , aan die persoon doorgestuurd , c.q. aangereikt , omdat volgens ;

Art. 13 lid 1 postwet . Het briefgeheim onschendbaar is , behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, en op last van de rechter .

Art . 13 lid 2 postwet . Het telefoon en telegraafgeheim onschendbaar is , behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, door of met machtiging van hen die daartoe bij de wet zijn aangewezen .

Art. 201 wbs . Hij die opzettelijk brieven , of andere stukken, aan een post of telegraafkantoor bezorgd , of in een postbus , brievenbus gestoken, aan hun bestemming onttrekt, opent of beschadigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar , of geldboete van de derde categorie , welke €8.100 kan bedragen .

Art . 350 lid 1 wbs . Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel , of ten dele aan een ander toebehoort , vernielt , beschadigt , onbruikbaar maakt , of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 2 jaren , of geldboete van de vierde categorie , welke € 20.250 kan bedragen .

Wat concreet betekent : dat wanneer je een poststuk wat niet voor jou bestemd is , opzettelijk hebt geopend , waarmee je de envelop hebt ‘vernield , en je kennis hebt genomen van de inhoud van het poststuk , je je zelf dus minimaal aan 2 strafbare feiten hebt schuldig gemaakt.

Verder hebben wij later de envelop wel geopend omdat een nicht van mij de voorletter heeft die in de envelop vermeld stond , en die gaf toestemming om te openen .

Is bij 1 van jullie dus de naam al niet goed , gewoon NIET openen , negeren dus !

Het bleek na openen dat fa. "el lullo" fa med wel de juiste naam en letters van mijn dochter had , want die stond vermeld in een regel , welke NIET in het venster stond .

Kom ik op het volgende punt ;Fa med verstuurd on nodig fraude gevoelige info over je mee !!!!

Wat mij enorm stoort , en boos maakt is ;

“De brief” bevat namelijk ook totaal overbodige , en fraudegevoelige informatie .

Nergens in de Nederlandse wetgeving staat namelijk vermeld dat een factuur of liever gezegd een rechtsgaldige factuur het burgelijk sofi nummer van de geadreseerde / clieent moet vermelden .

Gelet op mij eerder aangegeven argument van verkeerde postbezorging , kan en mag ik aannemen dat indien u uw facturen niet aangetekend verstuurd , er door verkeerde postbezorging ook door u verzonden poststukken in verkeerde handen kunnen vallen .

Regelmatig zijn er er berichten in de media , van onschuldige mensen die het slachtoffer zijn geworden van fraude met fraudegevoelige informatie , of door het tonen van een fraudegevoelig wettelijk indentiteits document .

Het is zelfs andere particuliere personen , bedrijven verboden deze BSN gegevens te gebruiken , zie ;

http://maxius.nl/wet-bescherming-persoonsgegevens

http://www.st-ab.nl/wetten/1085_Wet_algemene_bepalingen_burgerservicenummer_Wabb.htm

Hiervoor kun je je BEHANDELAAR ( tandarts etc. ) op voorhand wettelijk voor aansprakelijk stellen !

Verder verstuurd deze super deskundige fa. FA MED facturen die totaal NIET rechtsgeldig zijn , en die je dus ook helemaal NIET hoeft te betalen !!!

Tandarts / ortho etc. verstuurd , of word namens hen verstuurd een “brief” zijnde een z.g. nota factuur , welke in werkelijkheid een NIET rechtgeldige vordering is verstuurd .

Alleen een rechtsgeldige vordering geeft de verplichting tot betaling .

Financieele specialisten moeten zeker weten , dat betaling van een NIET RECHTSGELDIGE vordering in principe een gift aan u is .

Aan een “gift” aan u , of een van u , kan mijn dochter verder geen enkel recht meer ontlenen , zoals b.v. een evt. garantie aanspraak op geleverde goederen , diensten en / of arbeid .

Overlegging van een betaalbewijs van een rechtgeldige vordering is wettelijk gezien altijd een soort van garantiebewijs op geleverde producten , geleverde diensten , of arbeid .

Wat is een rechtsgeldige vordering ?
Als de vordering niet rechtsgeldig is , dwz niet aan bepaalde voorwaarden voldoet , is er geen betalingsverplichting .
Sterker nog, als men een niet rechtsgeldige vordering ( wat eigenlijk geen vordering is ) betaald , dan doet men in feite een schenking .
Deze schenking kan niet terug gevorderd worden , en men kan er ook geen rechten ( zoals evt. garanties ) aan ontlenen.
Een rechtsgeldige vordering is in feite een waardedocument.

Waar dient een rechtgeldige vordering aan te voldoen ?

1 ) Duidelijke vermelding op de factuur van de naam ; van de natuurlijk persoon , of rechtspersoon ( gegevens die gelijk zijn aan de gecontroleerde gegevens vermeld in de GBA , of het KVK register ) , van die persoon , firma , stichting etc. voor wie de factuur is bestemd .

2) Uniek factuurnummer
3) Factuurdatum
4) Betalingstermijn
5 ) Factuurbedrag met duidelijke omschrijving van geleverde goederen ( verbruikte materialen , kostprijs daarvan ) , of verichte arbeid ( uw uurtarief , de tijdsduur in minuten die u er aan besteed heeft etc. )
6 ) betalingswijze ( a contant , per bank , vermelding van betaling aan door u geautoriseerde derden etc. )
7 ) Naam van de geautoriseerde persoon
8 ) Natte inkt handtekening van de geautoriseerde persoon

Een factuur of vordering dient te worden voorzien van de naam , en handtekening van een mens , of natuurlijk persoon indien het onder titel van een bedrijf is.

Als het onder titel is dient deze persoon ook nog door het bedrijf geautoriseerd te zijn om dergelijke documenten te ondertekenen ( bevoegdheid ) .

Het is de mens of natuurlijk persoon die waarde aan het document geeft .

Een machine ( computer ) kan dienen als hulpmiddel voor de mens , maar kan zelf geen enkele waarde produceren .

Iemand ( een mens ) dient zich ook verantwoordelijk te stellen voor de vordering , zodat er verhaal gehaald kan wordenbij DIE persoon in het geval van een onenigheid .

Een machine heeft namelijk geen verantwoordelijkheid , de gebruiker van de machine wel .

Dit is gewoon wet hahahaha.

Bij fa.el lullo" fa med onbreekt het sowiso op de facturen , de naam van de geautoriseerd persoon , de natte inkt handtekening van die geautoriseerd persoon

Helemaal NIET dokken dus , want is er iets mis ooit op garantie heb je geen enkel recht !!!!

Kijk ook eens op http://www.ikmaakbezwaar.net voor meer nuttige info !!!!

Mijn dochter ontving nu een brief van 1 of andere incasso klojo , welke ook al de wet niet kent , mwwww morgen ze allemaal maar eens aangeven wegens poging tot oplichting c.q. flessetrekkerij art. 326 wbs hahahaha

Een “strafbaar feit” wat valt onder artikel 326 wbs , genaamd ; oplichting .
Ik wil jullie er tevens op wijzen dat ; voor oplichting de maximumstraf een gevangenisstraf van 4 jaar , of een geldboete van de vijfde categorie ( 78.000 euro per geval ) is .

Daarnaast kan de rechter beslissen , dat iemand /een bedrijf het recht word ontnomen om bepaalde beroepen / handel uit te oefenen , waaronder ook zijn / haar eigen beroep / bedrijf .

Ook kan de rechter besluiten om de uitspraak niet anoniem te publiceren, maar inclusief naam / bedrijfsnaam van de veroordeelde .

Ik hoop een paar van jullie te hebben geholpen , en mocht je meer willen weten of melden ; burgelijkongehoorzaam@gmail.com

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2015 om 21:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U dochter is bij de tandarts geweest en die stuurt via Famed een rekening.

Dus gewoon betalen. Voor de rest is uw verhaal veel poeha om niets.

ztiertje
door ztiertje - Jan 15, 2015 om 22:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

beste tijger een NIET rechtsgeldige vordering ga ik absoluut niet betalen , als ik die betaal doe ik een "schenking" waar aan ik geen enkel recht zoals een evt. garantie kan ontlenen .

Het zijn echt een stel prutsers bij Fa-med .

Geen specificatie van uurtarief , het gewerkte aantaal eenheden van het uurtarief .

Ik mis verbruikte materialen , en kostprijs

Ik mis BTW specificatie .

Ik mis de naam van de geautoriseerde persoon ( aanspreekpunt )

Ik mis de natte inkt handtekening van de geautoriseerde persoon ( aanspreekpunt )

Verder vermelden de "ras idioten" het BSN nummer van mijn dochter in hun z.g. nota , huhhhhhhh welke zorgverzekeraar etc. vraagt hier om ?????

Bovendien totaal overbodige fraude gevoelige info !!!!!!

Ik maak gehakt van ze , zowel van de zorgverlener , als van fa-med , en het incassoburo !

Ik stel ze aansprakelijk , en zal hun een factuur sturen voor juridische bijstand aan mijn dochter .

En als mijn pet nog schever komt te staan naar ze , een aangifte voor art. 326 wbs poging tot oplichting annex flessetrekkerij !

Ik wil best betalen , geen enkel punt , maar dan wel op de manier zoals het hoort .

Tot op heden heb ik n.l. GEEN enkele rechtsgeldige vordering annex rechtsgeldige nota van ze gehad .

Als jij zo maar elk briefje waar nota factuur op staat klakkeloos betaald , stuur me dan even je goede naam en adres , dan stuur ik je hele mooi hoor hahahaha

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2015 om 22:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er lopen hier af te toe toch heel wat grapjassen rond. Dus trek ten strijde.

Cookies
door Cookies - Jan 15, 2015 om 22:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 15 jan 2015, 22:48]Er lopen hier af te toe toch heel wat grapjassen rond.

Laten we ze zo maar noemen, ja.;-)

hutch
door hutch - Jan 16, 2015 om 02:18
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Beste Ztiertje,

ik adviseer u om die rekening vooral niet te betalen. En wel volhouden.... ok?

Maar verder staat op uw website o.a.: "help wanted".
Ik denk dat u inderdaad hulp nodig heeft, maar dan van een psychiater.
Daarvan zult u ook wel een 'verkeerde' rekening krijgen. Ook die niet betalen.

Ben heel erg benieuwd wie dat het langste volhoudt.
Wees wel zo fair om ons op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen.
Maar ik vermoed dat u hier echt niet gaat schrijven dat u een groot conflict heeft met meerdere incassobureaus. Zelfs dat wij over enige tijd helemaal niets meer van u horen.... ehhh, ik bedoel lezen op deze site (wat ik stiekem ook hoop gezien de lengte van uw website, waar maar geen einde aan lijkt te komen).

Succes met uw strijd (tegen de windmolens).

ztiertje
door ztiertje - Jan 16, 2015 om 11:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heren / Dames .

Denkt u dat ik voor u de kooltjes uit het vuur ga halen , en u nog bericht als ik wel succes heb ?

Ik heb al bij meerdere instanties mijn gelijk gevraagd , en na een kort gevecht uiteindelijk ook gekregen .

Dit waren zelfs RRRRRROVERheids instellingen !

In plaats van de handen in een te slaan , en gebruik te maken van elkaars kennis word ik afgezeken ?????

Zoek en speur zelf eens in wet en regelgeving zou ik zeggen , en het zal je verbazen hoe ver je kan komen in de ongelijke strijd .

En Hutch vooral blijven geloven , wat bedrijven , en RRRRROVERheden je door je strot willen blijven duwen joh .

Heb ik nou te maken met een paar( ingehuurde ) internet trollen , die ingezet worden om mensen die wel enige kennis hebben te kleineren soms ?

Reacties van mensen die wel waarde hechten aan mijn info zie ik op andere wijze wel tegemoet .

En nee ik houd me niet bezig met windmolens , ik houd me wel bezig met "magneetgeneratoren" voor electra , en waterstof cv ketels om gas uit te sparen .

Lectori Salutem

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2015 om 12:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zeker zijn wij ingehuurd, maar gelukkig voldoen onze facturen volkomen aan uw regels, dus onze opdrachtgevers kunnen er niet onderuit ze te betalen. Dank u hartelijk voor alle aanwijzingen. ;-))