tr
door troel63 Jun 26, 2008 om 23:39
Geldzaken & recht

'Fijne' buren

Hallo allemaal, sinds een jaar of 7 wonen wij in onze huidige woning. Sinds het begin hebben wij al een probleem met onze buren: geluidsoverlast. Midden in de nacht keiharde house-muziek, en dan bedoel ik ook echt keihard. De eerste jaren hielp aanbellen nog, maar sinds een paar maanden helpt ook dat niet meer. Twee maanden geleden is het zelfs zover gekomen, dat mijn vriend door onze buurman en twee vrienden van hem in elkaar geslagen is. Wat ik nu wil weten: kunnen wij juridische stappen ondernemen om onze buren uit hun woning te laten zetten? Het gaat hier om huurhuizen. Vast bedankt voor jullie reacties.

7198 54 Rapporteer

kiran
door kiran - Jun 26, 2008 om 23:43
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo troel63

Klagen bij de Woningbouwvereniging. Wijkagent erop zetten. Verhuizen?

En dat in elkaar meppen? Aangifte gedaan? Alle beetjes helpen!

Groet, kiran

tr
door troel63 - Jun 26, 2008 om 23:53
6 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Kiran, we hebben inderdaad aangifte gedaan..... het wachten is nog op de rechtszaak. De optie van verhuizen? No way, waarom zouden wij verhuizen, terwijl zij de ellende veroorzaken? Ik moet trouwens toegeven, dat dat wel iets is waar ik het met mijn vriend over heb gehad.....

kiran
door kiran - Jun 27, 2008 om 00:13
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@troel63

Behandelt die Rechter dan alleen de mishandeling, of hebben jullie ook van buren de nodige 'bewijzen', maw meer buren die klagen. Je staat sterker als je wat mensen meekrijgt. Ellendige situatie hoor, wens jullie succes!

elenay
door elenay - Jun 27, 2008 om 00:47
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Het eerste criteria lijkt me een goede reden, dus leg dit aan de verhuurder voor, groetjes Elena

Art. 19
De opzegtermijn voor de verhuurder is drie maanden en wordt verlengd met een maand voor ieder jaar dat de huurder ononderbroken heeft gehuurd, tot een maximum van zes maanden. Een huuropzegging geschiedt schriftelijk en in de huuropzegging moet de reden van opzegging vermeld zijn. De verhuurder kan slechts rechtsgeldig opzeggen op grond van de in de wet vermelde redenen.
(Opzegging kan slechts om één van de in de wet genoemde redenen:
1. de huurder gedraagt zich niet als een goed huurder, d.w.z. hij of zij komt de verplichtingen uit de overeenkomst niet na.
2. de huurovereenkomst is tijdelijk (zie verder bij art 2.)
3. de verhuurder heeft de woning dringend nodig voor eigen gebruik. De verhuurder moet wel aannemelijk maken dat van hem niet langer kan worden gevergd dat hij blijft verhuren. Verkoop van het verhuurde huis zal meestal geen dringende reden zijn.
4. de huurder weigert een redelijk voorstel van de verhuurder om de huurovereenkomst te wijzigen. Dit mag niet over de hoogte van de huurprijs of servicekosten gaan.
5. de verhuurder wil de bestemming van het verhuurde pand wijzigen overeenkomstig een geldend bestemmingsplan.)

mariegh
door mariegh - Jun 27, 2008 om 09:42
263 Antwoorden / 13 Vragen

Echt heel vervelend voor jullie! Het stadium van 'even rustig gaan praten' zijn jullie allang voorbij natuurlijk. Hier in de - keurige - buurt is er ook ervaring mee.
Het belangrijkste voor uitzetting is dossiervorming. Alleen met een lijvig dossier kan de verhuurder iemand uitzetten. Dus bel iedere keer dat je last hebt de politie/wijkagent en meldt het ook bij de verhuurder. Als je de feiten uit het verleden nog kunt documenteren (politierapporten?), allemaal inleveren bij de verhuurder. Ellendig genoeg dat er zelfs fysiek geweld bij te pas is gekomen, maar als je daarvan een rapport van het ziekenhuis of de dokter (foto's misschien?) hebt, allemaal kopietjes van inleveren. Op die manier heeft de verhuurder voldoende bewijs om een uitzetting te legitimeren.
Ben je al eens gaan praten met de verhuurder, anders zeker een gesprek aanvragen.
Heel veel sterkte.

op
door oplossing - Jun 27, 2008 om 13:04
119 Antwoorden / 1 Vragen

Het is net wat @mareigh ook vraagt, heeft u de verhuurder over deze zaak al ingelicht? uiteindelijk verhuren zij deze woning toch aan hun?

Ook ik wens u veel sterkte en hopende op een goede afloop want dit is zo ook geen leven.

hmpf
door hmpf - Jun 27, 2008 om 13:13
122 Antwoorden / 60 Vragen

Beste mensen,

Als ik dit zo hoor: maakt u dat u wegkomt. Een uitzetting kan heel lang duren en dan is uw woongenot al dusdanig verziekt dat u misschien wel gezondheidsproblemen heeft inmiddels. Kennelijk schuwen deze buren geen geweld en wie zegt dat ze genoegen nemen met een uitzetting? Vriendjes en vriendinnetjes meenemen en dan lekker de buurman afrossen...je huis is de enige plek op aarde die écht van jezelf is. Laat niemand uw gevoel van veiligheid afnemen: verhuis. Die mensen worden heus wel uitgezet uiteindelijk, maar ik zou daar niet op wachten als ik u was.

Helen

du
door dubbelzout - Jun 27, 2008 om 13:21
100 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het heel voorzichtig mag fluisteren naar de boven mij geplaatste reactie:

<fluisteren> Het zijn juist reacties als deze die er voor zorgen dat aan dit soort problemen weinig of niets wordt gedaan. <fluisteren uit>

Als iedereen in dit land gewoon open kaart zou spelen, en bij problemen DIRECT communiceert en na constatering dat communicatie niet lukt, meteen begint aan dossiervorming, dan lukt het zonder problemen om iemand op basis van dossier door de rechter uit het huis te laten zetten.

De suggestie om dan zelf maar te verhuizen is dus PRECIES de reden dat a-sociale schurken doorgaan met hun gedrag. Zij lezen ook wel eens internet en zo....

ra
door raster - Jun 27, 2008 om 13:25
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Troel, Ga verhuizen want tegen zo'n buren leg je het altijd af. Ik heb dit ook meegemaakt en ben er  doodziek van geworden en uiteindelijk toch verhuisd. Het kan jaren duren voor het tot een uitzetting komt. Sterkte ermee.

Gr. Emilio.

at
door ate_1 - Jun 27, 2008 om 13:31
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou zeggen, als het een huurwoning is ga zelf verhuzen op kosten van de woningbouwverenerering als deze er niks aan kan en mag doen, en je hebt de politie al ingeschakeld.Maar het is en blijft lastig,want vaak krijg je te horen dat ze gewoon hun huur betalen,ik heb het gehad met mijn bovenbuurman.Ik wens je verder stekte met alles

gr Ate

er
door erky - Jun 27, 2008 om 14:04
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Troel,
Dat wat jullie hebben is 'geen leven'. Op den duur kan je er erg ongelukkig van worden. Helaas hebben niet alle buren ook een soort 'sociaal gevoel'. Er zijn al voldoende rake adviezen gegeven hier, maar je kan ook even in een andere stad (dorp) kijken hoe het daar gaat.

http://www.buurtverenigingklaphek.nl/milieu.html#anker7

Loop de Woningbouwvereniging en de politie maar lekker plat.

Succes,

Erky

badclusters
door badclusters - Jun 27, 2008 om 14:31
69 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste geluidsoverlast de politie bellen die constateren lawaai door de stereo dan volgt er een kaarten systeem de buren krijgen de gele kaart bij de eerst volgende overtreding word subiet de stereo uit huis weggehaald dit is een strafmiddel die gedaan word door justitie om zulke nare mensen op de feiten te drukken dan geweld? meteen aangifte doen alles bij elkaar doen wat er ook maar mee te maken heeft dan een civile procedure opstarten en dan bij de rechter alles op tafel leggen dan komen er flinke boetes uit daar komt bij dat geweld bestraft word met in hechtenis neming en meestal word er een taakstraf opgelegd met voorwaardelijke hechtenis dus bij het eerst volgende house plaatje gaat de straf in en de stereo word verbeurd verklaard!! niet wachten meteen doen

wi
door winelf - Jun 27, 2008 om 14:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Is een heel vervelende én herkenbare situatie. Ik ben het met  vorige reagerenden eens dat dossiervorming bij zowel de politie als de verhuurder van groot belang is. Dat heb ik van beide partijen al vele malen te horen gekregen.

Aangifte doen is voor uzelf van groot belang als u de situatie niet meer aankunt en van de verhuurder een andere woning verwacht. Een Urgentiebewijs wordt tegenwoordig namelijk niet meer zo makkelijk verstrekt. Een stapeltje aangiften kan dan de doorslag geven.

Ja, het is waar dat verhuizen maakt dat de onruststoker kan blijven zitten, maar dat is gezien vanuit het perspectief van iemand die niet in een dergelijke situatie lijkt te verkeren. Zit je er middenin en heb je die voortdurende dagelijkse (en nachtelijke) overlast, dan ga je daar echt wel anders over denken. Dan is het rust die je zoekt en dan is verhuizen toch echt wel een gedachte die door je hoofd spookt. Na 7 jaar ellende lijkt me dat het tijd wordt voor actie.

Dus loop de deur van de verhuurder plat en bestook ze (de woonconsulent én de directie) met brieven. Nodig ze uit te komen kijken en luisteren. Gooi er al uw energie in en blijf volhouden. En vergeet niet om iedere keer de politie te bellen.

Sterkte en veel succes!

redrose
door redrose - Jun 27, 2008 om 14:44
64 Antwoorden / 12 Vragen

Degene die het meeste herrie maakt blijven altijd zitten, die hebben nl. overal maling aan en a-sociale mensen kun je nou eenmaal niet veranderen, die zeggen dit is mijn huis en ik doe daarin wat ik zelf wil.

Ik zou zeggen zoek een ander huisje en kijk eerst goed eventueel boven en beneden en opzij wat er woont, bel gewoon aan bij de mensen, dan zie je meestal wel wat er zoal woont.

bu
door burgt190 - Jun 27, 2008 om 14:51
2 Antwoorden / 3 Vragen

nou allereerts sterkte. mijn ouders hebben in soortgelijk situatie gezeten, ook politie gebeld ook verhuurder gebeld jaren lang. en de herrie bij de buren ging maar door. niks hielp. uiteindelijk heeft mijn vader zelf de muziek aan gezet maar dan zo door er een hele zware bas in te gooien, dat heeft enigzins geholpen maar ze zijn uiteindelijk toch maar verhuisd op aandringen van ons omdat ik zag dat ze er ziek van werden, van dat getreiter. fijn zulke buren.

joepje_1
door joepje_1 - Jun 27, 2008 om 14:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

het is bijna onmogelijk zich misdragende buren weg te krijgen, zoals we allemaal weten, de wet beschermt ze .

behalve natuurlijk als er een stel wietplanten staan, dan verschijnt een peleton agenten en schopt de woningbouwvereniging de boosdoener en binnen een dag uit ......

waaruit maar weer blijkt dat cannabis veel erger is dan jaren overlast .....

de wet is mooi en wordt gemaakt door heel bijzondere mensen die geen lastige buren hebben, maar erg bang zijn voor een stikkie  .

pierre60
door pierre60 - Jun 27, 2008 om 14:52
132 Antwoorden / 14 Vragen

Hetzelfde heb ik ook mee gemaakt. We hebben zowel politie als verhuurder herhaaldelijk laten weten wat onze klachten zijn. Is er lawaai na 22.00 uur of vóór 07.00 uur dan komt de politie uiteindelijk de installatie weg halen. Als het te bont wordt, zoals bij ons, dan moet jij en je buren steeds brieven blijven schrijven naar de verhuurder. Uiteindelijk wordt je voor een gesprek uitgenodigd bij de advokaat van de verhuurder. Uiteindelijk krijg je gelijk en wordt de huurder uit zijn woning gezet. Helaas gaan daar wel enkele jaren, reken maar op drie, overheen. Het nadeel is weer dat de advokaat van de uitgezette huurder alle brieven aan hem mag overhandigen en dat is weer niet zo gunstig voor jullie. Wij zijn van die herrieschopper af maar hij doet wel agressief tegen ons als we hem tegen komen. Het blijft dus heel moeilijk maar ik wens je tocht succes. Gewoon doorgaan met schrijven en bellen dus.

1paul
door 1paul - Jun 27, 2008 om 15:21
3174 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn broer heeft ook zulke buren gehad steeds weer die muziek keihard aan snachts praten vragen niks hielp, uiteindelijk heeft hij turkse muzien gekocht en deze op de cd gezet zo hard als mogelijk en is zelf weggegaan de cd op repeat, boxen tegen de muren aan en draaien maar.

Heeft niet de schoonheidsprijs gewonnen maar na een paar dagen volhouden was de boodschap wel overgekomen.

pk49
door pk49 - Jun 27, 2008 om 15:41
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik verkeerde helaas ook in dezelfde omstandigheden. En na jaren klagen bij allerlei instanties kwamen we tot de comclusie dat het verstandigste wat we konden doen was: verhuizen.Je loopt overal tegen een muur van onbegrip. De politie wil niet ingrijpen omdat het net niet strafbaar is wat deze mensen uitspoken. En meestal zijn dit "soort" mensen op de hoogte van waar ze mee wegkomen. De woningcorporatie weet zich geen raad met dit soort bewoners en maakt liever geen heibel om de lieve vrede te bewaren.De daders ontkennen glashard de feiten.Ik heb nog foto's gemaakt van de met eieren bekladde voorgevel, anders geloofden ze het niet.De wijkagent werd gewoon weggehoond, toen hij op gesprek ging bij de desbetreffende gezin.Je staat eigenlijk volledig machteloos.

te
door teerg - Jun 27, 2008 om 17:11
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo ook ik verkeer soms in deze omstandig heden. Als de woningbouw niets doet of politie dan moet je dezelde muziek terug doen dat helpt altijd goed en als dan de politie komt dan gewoon uitleggen dat niemand iets doet. Wel raar dat andere buren niets horen want die zouden je moeten helpen. Waar je ook gaat wonen er zullen altijd wel een paar klote buren tussen zitten.

jm
door jmjsluis - Jun 27, 2008 om 18:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo T63,

Ik adviseer je om zo spoedig mogelijk te verhuizen. Na 7 jaar strijd geleverd te hebben, moet je niet ook nog eens een juridische strijd gaan voeren. Je hebt natuurlijk op alle fronten gelijk, maar je krijgt het gelijk aan je kant alleen maar door te vechten. Dat gaat je uiteindelijk opbreken. Als je de zaak uiteindelijk hebt gewonnen, kun je ook nog eens een gigantische psychische terugslag krijgen en die wens ik je gewoon niet toe. Bezie het zo: Die buren zijn een probleem van onze maatschappij en in feite niet jouw probleem. Jij moet gelukkig leven en "thuis" kunnen komen. Zolang je moet vechten ervaar je pijn en pijn is niet goed voor je gezondheid. Als arts kom ik veel in aanraking met vergelijkbare langdurige traumatische ervaringen en de ellende er omheen. Ga wonen in een vrolijke kinderrijke buurt, waar iedereen elkaar een beetje kent. Je zal zien hoe leuk dat kan zijn. Ook ik heb nare ervaringen gehad op dat gebied en woon nu in een heerlijk wijkje. Ook nog is het zo, dat je van je ervaringen veel hebt kunnen leren. Dat maakt je ook sterker in je nieuwe woonomgeving.

Jeroen

ha
door halla - Jun 27, 2008 om 19:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij na alle adviezen opvalt, is dat de verhuurder (WoningbouwVereniging??) niet gevoelig is voor de wandaden.

En dus vrolijk doorgaat een 'onbewoonbare' woning weer te verhuren aan gretige woningzoekers!!!!!!

Schande...

Verhuurder kan/wil niet bedenken dat ze dezelfde klachten opnieuw krijgen van nieuwe bewoners.

Klaag de verhuurder ook aan! Is die trouwens dezelfde als die van de buren? Zo nee... stel die dan wel op de hoogte.

Hulp gezocht in een wets-winkel? Bij de buurtkrant voor een sappig verhaal??

ach....een zo snel mogelijke juridische procedure moet toch mogelijk zijn! Een waarschuwing voor iedereen dus; na een week overlast al feiten verzamelen en aangiftes doen.

succes.

pe
door pels - Jun 27, 2008 om 20:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Ik werk zelf bij een woningbouwvereniging en weet hoe lastig het is mensen uit hun huis te krijgen. Huurders hebben een grote rechtsbescherming. Een goede zaak, maar niet als het om overlastveroorzakers gaat. Een rechter zal alleen het contract ontbinden als er voldoende bewijs op tafel ligt en andere mogelijkheden om het probleem op te lossen hebben gefaald.  Algemene stappen: Eerst zelf (rustig) een gesprek aangaan. (Bij jullie al een gapasseerd station lijkt mij). Verder is een dossier opbouw erg belangrijk. Meldt de overlast schriftelijk bij de woningbouwvereniging en meldt wat jullie zelf al hebben gedaan. De woningbouw past hoor en wederhoor toe, maakt afspraken waar mensen zich aan moeten houden etc. Meldt elke keer schriftelijk als de overlast blijft bestaan. Verder elke herrie etc melden bij de politie en laat ze er een mutatie van maken. Dit is ook dossiervorming. De politie beboet, neemt aparatuur is, maar maakt ook afspraken waar mensen zich aan moeten houden. Ook hier blijven melden als ze dat niet doen. Verder zal een rechter vrijwel nooit een contract ontbinden op grond van 1 klager. Meerdere buren moeten last van de overlastveroorzaker hebben. Ga dus met de andere buren praten en kijk of jullie samen een klacht kunnen indienen. Al met al heb je inderdaad een lange adem nodig. Heel veel sterkte in ieder geval.

aquariaan
door aquariaan - Jun 27, 2008 om 21:29
17 Antwoorden / 12 Vragen

ik heb dit 6 jaar geleden meegemaakt bij mij in de flat. wij, de buren en ik , belden bij elke vorm van overlast de politie, vooral s,nachts was het een probleem, radio,tv hard, aan orgel spelen, ook al kon hij niet spelen
de politie adviseerde ons om gelijk de volgende dag de woningbouwver te bellen, om te klagen, wat wij ook deden, dus ook de buren, hoe meer klagers hoe beter. op een gegeven moment kregen wij er een nieuwe bewoner bij, die begon ook te klagen.wij hebben toen op advies van de nieuwe bewoner een advocaat in de arm genomen, en alle klachten die bij de politie waren binnengekomen en bij de woningbouw, doorgespeeld naar de advocaat. resultaat, binnen 6 maanden moest de overlast veroorzaker het huis uit. de reden was dat de woningbouwvereniging moet zorgen voor het goede en juiste  woongenot, zoals in het huurcontract staat, veel succes

go
door golf - Jun 27, 2008 om 23:52
7 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb iets dergelijks ook meegemaakt en ik geef je het advies zo gauw mogelijk een ander huis aan te vragen. Een agent bij mij in de woonkamer de andere bij de buren. Niet te harden!.Alles had ik gewonnen. Dat dacht ik maar het is uitgedraaid op een verhuizing. Auto vol deuken en geen dader met een dronke bui alles vernield en de rechtbank gaf de persoon, die tijdens het proces met zijn voeten op de volgende stoel lag, 75 euro boeten. Er is echt geen kruid tegen gewassen. Heel, maar dan ook heeeel veeeel succes. Ik leef met je mee.

wh
door whizzdad - Jun 28, 2008 om 00:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

De mooiste dingen in het leven zijn gratis, net zoals alle voorgaande adviezen, maar wat gegarandeerd werkt, is het volgende.

De wijkagent inschakelen is een goed idee, maar als die niet goed functioneert, is er zijn baas: de burgemeester. Even aan het Gemeentehuis melden dat u hierover de burgemeester wilt spreken en dan wordt het afhandelen door de wijkagent gecorrigeerd/onder de loep genomen.

Dit is de kortste weg en werkt altijd.

Veel succes.

ta
door tar - Jun 28, 2008 om 01:08
522 Antwoorden / 9 Vragen

Hoi,

U heeft “geluk” dat uw buren zo asociaal en dom zijn om duidelijke constante onaanvaardbare overlast te veroorzaken.

In dergelijke gevallen kan een gerechtelijke woningontruiming vrij snel worden uitgevoerd!

Immers uw woningverhuurder is WETTELIJK verplicht om u ongestoord woongenot te verschaffen. Doet u woningverhuurder dit niet, dan zijn zij (financieel, denk o.a. aan gerechtelijke kosten) aansprakelijk en aanspreekbaar!

Zorg ervoor dat u een simpel schriftelijk Word of WP overzicht maakt van alle overlast en gebeurtenissen met de datum en tijd.

Stuur dit verslag AANGETEKEND met ONTVANSTBEVESTIGING naar uw woningverhuurder en vraag op welke termijn de overlast zal worden gestopt.

Als de woningverhuurder mondelinge toezeggingen doet, vraag altijd of deze toezeggingen “even” schriftelijk kunnen worden vastgelegd.

ta
door tar - Jun 28, 2008 om 01:08
522 Antwoorden / 9 Vragen

Ga zelf NOOIT maar dan ook NOOIT de fysieke confrontatie aan!!!

(Ook al wordt u uitgelokt om dit wel te doen).

U loopt namelijk o.a. dan ook zelf de kans dat u uit uw woning wordt gezet!

Voor o.a. verdere ondersteuning en de nodig informatie:

http://www.woonbond.nl/

ta
door tar - Jun 28, 2008 om 01:11
522 Antwoorden / 9 Vragen

ONTVANSTBEVESTIGING moet zijn:

ONTVANGSTBEVESTIGING

sk
door skidcrow - Jun 28, 2008 om 01:15
5 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,

Wij hebben hetzelfde probleem gehad, ´s nachts om 3 uur en dan ook nog geen rekening er mee houden dat ernaast een baby van 3 mnd oud lag te slapen. Maar wat wij deden was gewoon de politie bellen, en gewoon blijven bellen geloof me het werkt duurde wel 2 weken, maar die worden er ook misselijk van als ze iedere keer maar weer moeten komen naar hetzelfde adres. Ondertussen vielen er wel driegementen naar ons toe, maar ik had de knuppel echt in de hoek staan. En daarbij had ik ook de mensen in mijn omgeving achter mij staan die me steunde en erbij geholpen hebben. Wat wij allemaal hebben gedaan is een brief geschreven met alletijden van overlast en vervolgens handtekeningen eronder en verstuurt naar de woningbouw vereniging inclusief de meldingen van politie.

Sinds dien is het muisje stil aan de andere kant.

Groetjes

ta
door tar - Jun 28, 2008 om 01:28
522 Antwoorden / 9 Vragen

P.S.

Wat de andere schrijvers ook al zeiden:

Bij overlast de politie blijven bellen en de woningverhuurder ook steeds weer blijven informeren dat er wederom overlast is; ook dit weer schriftelijk vastleggen.

Bij zichtbaar en of hoorbaar overlast kan een videocamera en/of fototoestel een erg nuttige bijdrage leveren.

Veel succes gewenst!!!

labren
door labren - Jun 28, 2008 om 01:34
862 Antwoorden / 0 Vragen

ja hier kan je inderdaad wat tegen doen, iedere keer als ze na 22.00 en voor 7.00 uur de muziek zo hard zetten dat het op straat te horen is de politie bellen 112, dan wordt er een raportje van opgemaakt en aangifte doen van buren over last (kopietjes vragen en bewaren)als je drie aangiftes heb maak je kopietjes en schrijf je een brief naar de woningbouw vereniging waar je de woning van huurt met de vermelding ernstige overlast, die MOETEN daar wat aan gaan doen en als het zo erg is als je het beschrijft kan het binnen 6 maanden geregeld zijn, want dan gaat die woningbouw een uitzettings bevel aan vragen bij de rechtbank maar dan moeten ze wel bewijzen hebben en dat zijn de aangiftes die je heb gedaan en ze vragen bij de politie de raportjes op die ze gemaakt hebben van de belletjs van dat geval via 112 en ze nemen gelijk de aangifte van de mishandeling mee, als dat aan het rollen is duurt het nog 3 maanden want zo lang duurt het bij de rechtbank voor dat het voorkomt , je moet zelf niet meer aanbellen bij die buren dat doe je gewoon via 112 al is het 10 keer per nacht want dan wordt de politie het ook zat en dan nemen ze de geluids apperatuur in beslag.

sucses labren

bi
door bibobs - Jun 28, 2008 om 13:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ook wij zuchten onder de terreur van een jong gezin dat sinds enige tijd naast ons woont en ons en de andere bewoners door hun aso gedrag tot wanhoop drijven.

ook ik ben slachtoffer geworden van mishandeling bij klagen en heb hiervan aangiften gedaan bij woningcoröperatie en politie.

Als mede van de diefstal en vernielingen in de tuin,

Slapen doen we al lang niet meer door hun ruzies, harde muziek en gebonk en getimmer.

Kids rennen tot diep in de nacht schreeuwend en luid spelend door het huis.

Politie zegt ermee bezig te zijn en we bellen steeds.

Duidelijk weten ze hoe ze het aanpakken want ze laten zich niet snel betrappen.

muziek speeld luid voor korte tijd dan pauze en opnieuw lawaai.

Dit speeld al weer ruim een jaar en van ons wordt verwacht dat we bewijslast aandragen, geluidopname etc.

Ook andere buren klagen, politie komt meestal veel te laat of helemaal niet, te druk.

Wij zijn er letterlijk ziek van en hebben ook het advies gekregen te verhuizen.

Maar mee in de kosten gaan ho maar!

De aangiften lopen al 7 maanden en nog niets van justitie gehoord terwijl er toch foto's en al zijn gemaakt van het letsel.

De aso komt er weer mee weg in ons ozo verdraagzaam Nederland!!

We zijn ten einde raad.

ge
door gerard55 - Jun 28, 2008 om 14:28
57 Antwoorden / 11 Vragen

Beste Troel63, er zijn al heel wat suggesties gedaan. Jij hebt gelijk: nooit verhuizen. Het is al een paar keer geopperd: dossieren, dat is het enige waarmee je jullie positie kan versterken. Een bijna net zo'n groot probleem als de aso-buren zijn de ander buren, omdat die doorgaans te schijterig zijn om een vuist te maken tegen deze lui. Zouden de jullie "goede" buren samen met jullie optreden richting politie en woningbouw, dan heb je deze lui er binnen de kortste keren uit. Laat je niet gek maken door berichten die anders zijn. Politie zijn naar mijn ervaring lamzakken als het om dit soort problemen gaat, maar je moet ze op de huid zitten. Steeds weer en desnoods schrijf je de burgemeester etc etc. Soms moet je alle registers optrekken, maar hou voor ogen: jullie zullen winnen. Waar het nu op aan komt is: dossieren, politie bellen, woningbouwver. schrijven etc. Ik kan putten uit ervaring en heb inmiddels twee keer achter elkaar buren weggekregen. Wijk nooit voor aso's!!!! Maar realiseer je ook dat de zwakste schakel in het geheel de politie is. Mijn ervaring is dat ze te lamlendig en te schijterig zijn om iets te ondernemen, want jij hebt met een echte schoft te maken als die met hulp van vrienden begint te rammen. Lekker land leven we waar de politie in zo'n geval dus geen ruk onderneemt.

Degenen die het advies hebben gegeven om te verhuizen: jullie zijn net zo erg als de aso's, want jullie zullen een goede buur dan ook niet helpen in zo'n geval. Denk daar maar eens over na.

ra
door raster - Jun 28, 2008 om 16:11
50 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Gerard, onderstaande opmerking slaat werkelijk nergens op.

Degenen die het advies hebben gegeven om te verhuizen: jullie zijn net zo erg als de aso's, want jullie zullen een goede buur dan ook niet helpen in zo'n geval. Denk daar maar eens over na.

Gr. Emilio.

ta
door tar - Jun 28, 2008 om 17:01
522 Antwoorden / 9 Vragen

@ bibobs

Wat Gerard55 ook al zei:

Met “dossier-opbouw” zijn asociale buren gewoon op vrij korte termijn uit hun huurwoning te krijgen en/of zullen zij gedwongen worden hun asociale gedrag te verminderen.

Misschien wat nuttige tips:

Als politie en/of de woningverhuurder niet of onvoldoende willen meewerken dan kunt u:

De procedure aanzienlijk versnellen door een advocaat in te schakelen!

Meestal is een simpel en goedkoop briefje van een advocaat aan de woningverhuurder om de overlast onmiddellijk te stoppen een oplossing!

ta
door tar - Jun 28, 2008 om 17:03
522 Antwoorden / 9 Vragen

Als er meer buren zijn die overlast hebben is het misschien financieel aantrekkelijk om de eventuele juridische kosten van een advocaat te delen.

Soms lijkt de uitgaven van wat euro’s te veel van het goede, immers u veroorzaakt de overlast niet, dus waarom zou u betalen…

De uitwerking op uw eigen gezondheid bij ernstige overlast is meestal op termijn vele malen hoger! Wacht niet te lang, want uw gezondheid is te kostbaar!

ta
door tar - Jun 28, 2008 om 17:04
522 Antwoorden / 9 Vragen

De woningverhuurder is immers WETTELIJK verplicht om u ongestoord woongenot te verschaffen!!!

Doet de verhuurder dit niet, dan is de verhuurder WETTELIJK aansprakelijk, ook voor eventuele KOSTEN door u gemaakt!

U kunt zelfs huur-mindering afdwingen indien de overlast niet snel wordt opgelost…

Leg een schriftelijk dossier aan van de overlast en stuur dit verslag AANGETEKEND met ONTVANGSTBEVESTIGING naar uw woningverhuurder en herinner de woningverhuurder er aan dat u recht heeft op ongestoord woongenot!

O.a. de Woonbond:  http://www.woonbond.nl/ kan u verder helpen.

Ga zelf NOOIT maar dan ook NOOIT de fysieke confrontatie aan!!!

U bereikt hier niets mee… zelfs het tegendeel…

jm
door jmjsluis - Jun 28, 2008 om 18:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Licht je andere buren in en ga 's nachts lekker met een zware klopboor aan de gang.

Dan moet het zo over zijn.

Jeroen.

ra
door raster - Jun 28, 2008 om 19:17
50 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Troel, je hebt nu zoveel adviezen gekregen, wat is nu jou reactie daarop. Ik ben benieuwd of dit je geholpen heeft.

Gr.

Emilio.

boerinlena
door boerinlena - Jun 29, 2008 om 00:53
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ook wij hebben van die fijne buren, die ons heel erg pesten en zwart maken, alleen wij hebben een koophuis.

Eerst hebben we het gewoon genegeerd, maar het werd steeds erger.Constant hebben we het aangegeven bij de politie.

maar die kunnen volgens zeggen weinig doen.

Ik ben er ook ziek van geworden, en we hebben maar besloten om te verhuizen.

Natuurlijk is het onredelijk, maar we leven maar 1 keer, en om mijn leven te vergallen, door een paar a-socialen, heb ik echt geen zin in.

binnenkort betrekken we een nieuw huis, en het ziet er wat meer gezelliger uit, (ik hoop dat het ook echt zo is)......

ra
door raster - Jun 29, 2008 om 09:43
50 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Lelijkekee, Dat is een verstandag besluit. Je wordt er inderdaad ziek van. Ons is dat ook overkomen en uit eindelijk toch verhuisd. We hebben het nu al een jaar heerlijk naar onze zin en onze gezondheids klachten zijn ook weg. Wij wensen jullie veel geluk in jullie nieuwe woning.

Gr.

Emilio.

vi
door villagevoile - Jun 29, 2008 om 15:11
53 Antwoorden / 39 Vragen

Hallo, in eerste instantie wordt ik kwaad en denk, "IK LAAT ME NIET WEGPESTEN". Om het nu, na 7 jaar, op te geven en te verhuizen lijkt idd op opgeven. Juridische stappen, maar hoe lang zal/kan dit nog duren? Jullie wonen nu al 7 jaar niet echt met plezier en rust met deze buren, wat gaan ze doen als jullie niet thuis zijn? Je auto of zo beschadigen? Als jullie gaan verhuizen hebben zij gewonnen.

Het gaat er m.i. niet om wie wint of verliest, het gaat er niet om dat jullie andere buren "er" dan mee blijven zitten. Het gaat om jullie. Als ik in die situatie zat, zou ik er konstant aan denken en praten, met mijn vrienden, familie, op mijn werk enz. Maar dan gaat het je hele leven beheersen.

Je kan ook denken, "laat die aso's lekker in de strond zakken, ik ga lekker ergens anders wonen en verder genieten van mijn leven in nieuw huis met nieuwe, vriendelijke buren." Verhuizen kost geld, misschien dat de verhuurder mee wil betalen en anders gewoon wegwezen en vergeten. Veelsuc6

bo
door boosje - Jun 30, 2008 om 16:17
80 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom stel je die vraag pas na 7 jaar? Hebben jullie echt al vanaf het begin last van die mensen? Hebben jullie dan wel vanaf het begin geklaagd bij de verhuurder? Die is namelijk verplicht jullie het 'ongestoord genot van het gehuurde' te verschaffen. Als jullie nooit geklaagd hebben, dan weten zij niet dat jullie niet ongestoord van het gehuurde genieten. Als jullie wèl geklaagd hebben, dan hadden ze moeten optreden, bijvoorbeeld bemiddelen tussen beide partijen.

Ik kan hier nog een heel stappenplan neerzetten over het aansprakelijk stellen van de verhuurder en zo, maar jullie zijn al die stadia allang voorbij. De politie doet kennelijk niet veel, en om te reageren op de rechtszaak: die zal alleen over de mishandeling gaan, want dat is strafrechtelijk. De overlast is ook strafrechtelijk, maar dan moet je een hele lijst van meldingen opbouwen en vooral goed bewaren: iedere keer de politie bellen en laten noteren, zelf ook noteren.

Het niet ongestoord kunnen genieten van het gehuurde is een civiele kwestie tussen jullie en de verhuurder, dat wordt een hele langdurige zaak.

Het is het zoveelste verhaal van treurnis en het evenveelste bewijs van het feit dat Nederland naar de verdommenis gaat. Wij horen (en lezen) met enige regelmaat dat mensen geterroriseerd worden en dat hiertegen niet wordt opgetreden: niet door de verhuurder (woningcorporatie) en ook niet door de politie. Wij hebben het ook zelf moeten ondervinden: Nederland wordt overgenomen door de superrijken en de mensen met de grootste bek en de vlugste vuisten.

Prijs jezelf gelukkig dat je huurt en niet hebt gekocht, bel de verhuiswagen en laat ze lekker zitten waar ze zitten. Het is totaal onrechtvaardig, zo voel ik het ook nog steeds, maar je hebt tegen die lui geen schijn van kans. Denk aan jouw gezondheid en die van je vriend en eventuele kinderen en ga weg, het is de enige manier. Spaar door tot je iets in het buitenland kunt vinden, Nederland gaat dood aan deze hufters.

bo
door boosje - Jun 30, 2008 om 17:51
80 Antwoorden / 2 Vragen

Beste dokter Jeroen, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan: ga in een leuk buurtje wonen! Als het om huurwoningen gaat, dan is de procedure meestal eentje van jarenlang op de wachtlijst staan en dan héél blij zijn als je wordt geselecteerd voor een woning. Jij selecteert de woning niet, de woning(bouwcorporatie) selecteert jou, dat is iets héél anders dan bij kopen, zeker in de sociale sector, waar dit verhaal over gaat. Ben je (eindelijk!) aan de beurt, dan moet je ook nog eens in héél korte tijd een beslissing nemen, meestal binnen een paar dagen. Tijd om een buurt grondig te verkennen is er dan niet, je kunt hooguit de woning bezichtigen en hopen dat de vertrekkende huurders er nog in zitten. Dan is het nog maar de vraag of die willen meedelen waarom ze weg willen. Zelfs dan kan het nog aardig misgaan: ik ben zelf een keertje naast een drugsdealer terechtgekomen waarvan de woningbouw zeker en vast wist dat die er zat, want er waren al vergaderingen over geweest in het buurthuis.

Achteraf bleek het allemaal erg mee te vallen, ook een dealer is maar een mens en toen zij haar klantjes goed had 'afgericht' was de overlast voorbij. Later bleek zij zelfs sympathiek en haar zoon zeer welgemanierd, dus zo zie je maar. Ik ben uit die buurt weggegaan voor een buur twee huizen verderop met een te grote stereo en geen idee van volumestanden lager dan 10.

Die behoefte aan herrie schijnt een soort geestelijke kanker te zijn die sneller uitzaait dan de meest agressieve lichamelijke. Ja, ik schrijf dit zo op en ik laat het staan. Het stuit jou als arts misschien tegen de borst, maar de overlast die al die herrie-joekels veroorzaken zijn waarschijnlijk een deel van de verklaring waarom de wachtkamers bij jou en je collega's zo vol zitten. De stress die deze overlast veroorzaakt werkt door in allerlei maatschappelijke schade zoals ziekteverzuim en dergelijke.

Om terug te komen op het verhuizen: ik heb het ook ondervonden en ik ben ambulant geworden. Ik heb geen vast huis meer, wil ik ook niet, want ik kan het verdriet niet meer aan om eindelijk je huisje leuk op orde te hebben, hobbyruimte ingericht, tuin met perfekt terras en dan kom zo'n klootzak naast je wonen, wèg duizenden euro's die je van een minimumloontje bijeen had gespaard. Wanneer heb je spreekuur?

bo
door boosje - Jun 30, 2008 om 18:00
80 Antwoorden / 2 Vragen

Het enige wat je daar tegen kunt doen is vertellen waarom je weggaat. Als je het geluk hebt dat er kandidaten naar de woning komen kijken dan kun je open kaart spelen en zegen dat je weggetreiterd bent. Dan wordt zo'n woning onverhuurbaar en zal de corporatie toch een keer eieren voor z'n geld moeten kiezen en iets aan die hufters doen. Zeker als je een heel dossier hebt liggen van klachten en aangiftes dan kun je dat doen, want mocht iemand de treurige moed hebben jou van smaad te betichten (die hufters bijvoorbeeld, al zouden ze blij moeten zijn dat je ophoepelt!) dan heb je bewijs van het tegendeel.

Wij mochten niet het genoegen smaken om toekomstige huurders voor een zeperd te waarschuwen, hoe zou dat nouo komen? Het lijkt erop dat ze in ons geval hebben gewacht met het aanbieden van de woning totdat wij weg waren, ze zijn nèt niet op hun achterhoofd gevallen!

Van mij zal echter niemand meer ooit één positief verhaal horen over de corporatie in kwestie, ze zijn inmiddels véél te groot en onpersoonlijk geworden, dat is ook een deel van de ellende: ze kennen hun huurders niet meer.

bo
door boosje - Jun 30, 2008 om 18:07
80 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Pels, dan hoop ik dat jouw corporatie de klagers meer serieus neemt dan de veroorzakers! Meteen toen in mijn geval de overlast begon heb ik eerst héél beleefd aangebeld om te proberen te praten. Beloning: een grote bek van de dekhengst van mama ( het ging over een kind dat overlast gaf), niet zijnde de vader. Bij de woningbouw heb ik toen mijn verhaal neergelegd en meteen om (buurt)bemiddeling gevraagd. Dat had TOEN nog gekund, als je het mij vraagt. Dat vonden ze toen niet nodig. Daarna is het alleen maar geëscaleerd totdat op een gegeven moment mijn lichtgehandicapte vriend door de dekhengst werd bedreigd. Toen was voor mij de maat vol: de corporatie deed niets, de politie nam niet eens aangiftes aan terwijl er van alles werd vernield. Ik heb toen mijn conclusies getrokken, ben daar weggegaan en hoef in Nederland NOOOOOIT meer een huurwoning. Zonde van het geld en Nederland hoeft van mij sindsdien ook niet echt meer, Europa is héél groot dus mogelijkheden genoeg!

bo
door boosje - Jun 30, 2008 om 18:11
80 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, en de echt effectieve onkruidverdelgers mogen niet meer vanwege 'het milieu'! Welk milieu? Je vraagt je overigens af waarom ze die idiote installaties mogen verkopen? Je mag toch ook geen brommer hebben die harder dan 40 kan? 2x5 watt, méé dan genoeg voor het gemiddelde flatje!

bo
door boosje - Jun 30, 2008 om 18:16
80 Antwoorden / 2 Vragen

Zo heb ik het inderdaad op de universiteit geleerd toen ik rechten studeerde. Ik heb ook nog een tijdje bij een wetswinkel gewerkt. In de praktijk moet je echter alle stappen doorlopen:

klagen

nog eens klagen

woningbouw aansprakelijk stellen

woningbouw driemaal sommeren er iets an te doen

woningbouw in gebreke stellen

woningbouw dagvaarden

intussen strafrechtelijke procedures doorlopen voor de mishandelingen, vernielingen en bedreigingen.

Drie tot vijf jaar verder mag je HOPEN dat de rechter je gelijk geeft.

Wie houdt dat vol??? en dàt (en hun rechtsbescherming als huurder) weten die hufters maar al te goed!

bo
door boosje - Jun 30, 2008 om 18:23
80 Antwoorden / 2 Vragen

Als jullie met meeredere huurders zijn, valt er dan gezamenlijk niets te regelen? Als je met meerderen bent dan is het, zeker in een rechtszaak, eerder aannemelijk te maken dat de overlast er werkelijk is en dat die onaanvaardbaar is. De kans dat de rechter de huurovereenkomst met de aso's ontbindt is dan aanmerkelijk groter dan wanner jij de enige klager bent.

Het zorgelijke van al deze zaken is echter, dat het probleem alleen maar verplaatst wordt: jullie zijn ze kwijt (wens ik je toen hoor!) maar ze worden weer ergens anders neergeplempt en daar begint het verhaal van voren af aan.

Zorg in jullie geval dat je doktersverklaringen krijgt van de gezondheidsklachten. Misschien dat je dan bijvoorbeeld bijzondere bijstand kunt vragen voor de verhuiskosten. Immers: wonen is een noodzaak voor het bestaan. Om gezondheidsredenen moeten verhuizen kan een grond zijn voor toekenning als je het zelf niet kunt betalen. GA ER NIET VOOR LENEN en zorg dat je een eventuele bijzondere bijstand als GIFT krijgt en NIET als lening! Je hebt het al moeilijk genoeg!

bo
door boosje - Jun 30, 2008 om 18:30
80 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Gerard: eigenlijk zouden de mods deze uitlating moeten verwijderen. Jij kunt nooit voor een ander bepalen wat die ander wel of niet moet doen. Als jij alle berichten goed leest, dan zie je dat er een treurige ontwikkeling is in Nederland: niemand helpt elkaar meer. Ik stond er ook helemaal alleen voor en toen mijn vriend hartklachten kreeg heb ik eieren voor mijn geld gekozen, in dit geval lege doppen, want onze schade liep in de duizenden euro's aan inrichting, tuinaanleg en wat al niet meer. Zes jaar liefdevol opbouwen zomaar helemaal door de plee getrokken, JUIST OMDAT JE GEEN STEUN KRIJGT IN DE BUURT! En ook niet van politie en woningbouw!

Denk een volgende keer asjeblieft even na voordat je ons als aso's neerzet. De echte aso's lachen zich kapot, want ze nemen, door de laksheid van woningbouw en politie, heel Nederland over. Wat rest ons dan nog? Wegwezen!

th
door theakemna - Jul 4, 2008 om 23:33
29 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen, het enige wat je kunt doen is verhuizen!!! Wij hebben dit ook jaren meegemaakt. Eerst hadden we de woningstichting ingelicht, maar die zeiden dat ze van die mensen nog nooit klachten hadden gehad. Dat was niet zo gek, want de woningen waren net overgedragen door de gemeente en wij waren hun naaste buren. Zij woonden n.l. op de hoek. De gemeente wilde er niets van horen. De dominee is wezen praten met ze. Ze hebben verscheidene keren de politie aan de deur gehad, maar als die 's-avonds om elf uur waren verdwenen, begonnen ze tweemaal zo hard en belden ons midden in de nacht op om te pesten. We hebben toen na 5 enhalf jaar bij de huurverhoging geweigerd om die te betalen omdat de woningstichting geen woongenot kon garanderen en toen werden we uitgenodigd voor een gesprek. We hebben toen alle mogelijkheden besproken die er eventueel waren, maar uiteindelijk hebben ze ons geadviseerd om te verhuizen, omdat dat de beste oplossing was. We hebben toen de gemeente aansprakelijk gesteld voor de kosten omdat die deze mensen in dat huis hadden gezet en wisten dat ze overlast bezorgden en niet naar ons wilden luisteren toen er al die tijd klachten waren. We hebben toen verhuiskosten gekregen, maar mondje dicht werd erbij gezegd. We wonen nu in een rustige buurt en zijn weer een beetje op adem gekomen na al die jaren van ellende. Je leeft tenslotte maar 1 maal en iedere dag van ellende is er een teveel

ta
door tar - Jul 5, 2008 om 10:05
522 Antwoorden / 9 Vragen

Algemeen:

Helaas speelt vaak de verhuurder en de politie een “dubieuze” en “bedekkende” rol en vinden de overlast wel meevallen…

De verhuurder wil geen slechte naam krijgen en sust de boel vaak alleen en de politie ziet burenoverlast helaas vaak niet als een prioriteit waarmee kan (en politiek moet) worden gescoord… Niet alle politiekorpsen overigens!!!

Arme mensen nu gaan aanvallen omdat ze de asociale “teveel ruimte” zouden hebben gegeven en uit pure ellende maar zijn verhuisd is wel erg makkelijk en wat schiet je er mee op… Het probleem proberen op te lossen is de kern van de zaak.

Vroeger was het bijna onmogelijk om overlast veroorzakers uit hun (huur)woning te krijgen, dat is zeker ten goede veranderd!

Verhuizen is 1 optie, maar tegenwoordig kun je met (gesubsidieerde) (juridische) steun, asociale bewoners vrij snel een “toontje lager laten zingen” en indien asociaal gedrag doorgaat, hun woning uit laten zetten.

Zie de overige mogelijkheden op deze site.

we
door weetveel - Jul 30, 2008 om 15:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zeggen verhuizen. Ik heb net als u in een soortgelijke situatie gezeten ruim 2 jaar lang, 2 tot 3 [nachtelijke] politiemeldingen per week verder, jurist ingeschakeld etc. Ik zeg nu achteraf: Ga het gevecht niet aan. Ik woon nu in een 10 jaar oud appartement met goede isolatie en nette buren en heb daar 3 jaar [ruim een half jaar op een tijdelijk adres gewoond] op moeten wachten, omdat ik niet als woningzoekende stond ingeschreven, anders was ik al binnen drie maanden na de zware overlast vertrokken.Bij een verhuizing, je weer inschrijven voor een andere woning. Vooral eigenaren van woningen die met overlast te maken krijgen raad ik aan zich in te schrijven voor een huurwoning, voor als de nood aan de man komt. Als er sprake is van geweld zoals u hier zegt, dan zou ik geen moment aarzelen. Ik zou zo snel mogelijk verhuizen.