mi
door minouche Dec 18, 2010 om 08:10
Geldzaken & recht

Foute voorlopige aanslag 2009 inkomsten

Goededag,
Ik krijg data 17 december een voorlopige aanslag van mijn invulling van P-formulier mbt inkomstenbelasting/zvw.
Ik ben vast in loondienst en alleenstaand. Verder geen huis/auto/aandelen e.d Ik hoefde dus alleen eigenlijk vraag 2 met ja te beantwoorden en inkomen/heffingskorting ed in te vullen. Nu krijg ik dus een voorlopige aanslag dat ik bijna tegen de 10.000,-- Euro moet betalen voor eind jan. :) ?!
Dit kan volgens mij nooit kloppen. Ik zag ook via goole dat in oktober ook al bericht was dat men verkeerde voorlopige aanslagen heb verkregen. Maar is nu December!
Ik wil gewoon via Abvokabo belastingconsulent laten inschakelen of is beter is eerst maandag belastingdienst/kantoor zelf op te bellen?!
Kunnen zij meteen zien dat ik bij de verkeerde aanslagen hoor en dus niets hoef te doen of is beter ivm. tijdslimiet betaling consulente van abvo. in te schakelen?
Wie heeft toevallig ook nu verkeerde aanslagen verkregen?

3906 13 Rapporteer

cassandra_1
door cassandra_1 - Dec 18, 2010 om 10:12
117 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Minouche,

Als er inderdaad een fout bij de belastingdienst is gemaakt, adviseer ik u om gewoon te bellen. Dan krijgt u binnen een paar weken de juiste aanslag toegestuurd en wordt het meteen gecorrigeerd.
Ik heb het zelf een paar maanden geleden ook meegemaakt; achteraf bleek dat ik het zelf verkeerd ingevuld had. Ik hoefde verder niets te doen, na 2 weken viel de goede aanslag in de bus.

Groetjes,
Cassandra

jemarari
door jemarari - Dec 18, 2010 om 10:16
37 Antwoorden / 0 Vragen

De voorlopige wil ook nog niks zeggen. In deze periode kan je op www.toeslagen.nl een correctie uitvoeren met je DIGID.

Als je de definitieve brief krijgt en nog steeds verkeerd berekend is, direct bellen naar de belastingdienst afdeling toeslagen.

fi
door fisbel - Dec 18, 2010 om 14:50
851 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft de aangifte gedaan mbv het uitgebreide P-formulier. Waarom niet een digitale aangifte ingestuurd? Dat gaat sneller en voorkomt fouten. Bovendien kunt u met DIGID sinds 2008 uw gegevens alsmede de inkomensgegevens en betaalde belasting downloaden. Maar dit advies betreft een aangifte voor as jaar.

Jemarari geeft een advies als er met de toeslagen iets misgaat. Maar u heeft een aangifte inkomstenbelasting ingediend. Cassandra hierboven geeft u het goede advies.

jemarari
door jemarari - Dec 18, 2010 om 14:59
37 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad. Wat stom zeg... Negeer mijn eerste bericht. Dat heb ik helemaal verkeerd gezien. Met dank aan fisbel voor de terechte opmerking.

Mijn excuses.

birdies
door birdies - Dec 18, 2010 om 15:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

off-topic: @Jemarari: leer eens lezen en geef geen antwoorden als je ergens geen verstand van hebt. Daar schieten vragenstellers niks mee op, erger nog: je kunt ze van de wal in de sloot helpen.

jemarari
door jemarari - Dec 18, 2010 om 15:02
37 Antwoorden / 0 Vragen

birdies alsjeblieft zeg. even dimmen.

Ik heb gezegd dat ik fout zat. Dus deze opmerking gaat nergens over.

birdies
door birdies - Dec 18, 2010 om 15:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@topicstarter: heb je je aangifte zelf al gecontroleerd? Een foutje, is nu eenmaal zo gemaakt.

Ben het volledig eens met fisbel:.......Waarom niet een digitale aangifte ingestuurd? Dat gaat sneller en voorkomt fouten. Bovendien kunt u met DIGID sinds 2008 uw gegevens alsmede de inkomensgegevens en betaalde belasting downloaden.......

Heb je nog geen Digid, kun je deze aanvragen via www.digid.nl, zodat je de belastingaangifte voor het belastingjaar 2010 electronisch kunt indienen.

birdies
door birdies - Dec 18, 2010 om 15:14
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=jemarari schreef op zaterdag 18 dec 2010, 15:02]birdies alsjeblieft zeg. even dimmen.

Ik heb gezegd dat ik fout zat. Dus deze opmerking gaat nergens over.

1. Dat heb jij niet voor het zeggen!
2. Je zit regelmatig fout
3. Jouw laatste reactie stond er nog niet, toen ik reageerde.

jemarari
door jemarari - Dec 18, 2010 om 15:19
37 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit hoe mensen via deze site met elkaar omgaan? lekker elkaar aflopen zeiken. Daar schieten we wat mee op.

Maar het is goed.

mi
door minouche - Dec 18, 2010 om 19:01
5 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor de adviezen:) Ik denk dat het wel zo voldoende is.
Ik ga maandag gewoon de belasting bellen en zie verder wat ze zeggen.
Ik heb geen DigiD echt nodig voor mezelf want ik heb nooit met belastingen elk jaar te maken. Zelf nakijken weet ik echt niet want ik heb totaal er geen verstand van die soort berekeningen wat ze op achterkant zetten. Omdat ik dus nooit met
ze te maken heb en dus me nooit er zo diep in verdiept hebt. Als dit wel zo zou zijn, omdat ik huis zou hebben of aftrekposten heb, of ondernemer zou zijn, dan zou ik slim genoeg zijn geweest om dat allang gedaan te hebben.
De belasting heeft mij zelf opeens weer is uitgepikt om dit op te geven. Maar blijkt dat vele mensen dit hebben gehad die in principe nooit met belastingaangifte elke jaar te maken hebben gehad. Ze doen dat wel is vaker.
Iets van 7 jaar terug was dat ook is gebeurd. Toen was het ook goed gegaan.
Maar omdat nu opeens zo een flink bedrag als aanslag wordt verstuurd dan zit je toch vreemd te kijken:) Nogmaals bedankt voor snelle reactie's en adviezen.
Ik stuur wel reactie terug na weekend wat gemeld is door de fiscus.
Zal wel niet zijn dat ik bijna 10.000 Euro terug krijg...haha
p.s inderdaad ga niet elkaar zo afkatten op deze soort sites. Is er niet voor. Iedereen maakt fouten...zie maar ook bij de belastingkantoors. Zit alleen ook nog helaas soms flinke bedragen erachter ipv alleen woorden:) !

mi
door minouche - Dec 20, 2010 om 18:11
5 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb vandaag belastingtel. gebeld. En medewerkster had nagekeken en bleek dat volgens hun systeem dat ik fout/onvolledig had ingevuld. Had de loonheffing vergeten in te vullen. :) stom natuurlijk. Maar ik kon digitaal bezwaarformulier downloaden, invullen motivatie en opsturen naar wijkkantoor. Dus meteen gedaan.
:) ja, ik heb zeer zeker dubbel gecheckt of ik alles duidelijk heb gemotiveerd, incl. de bedragen en voor zekerheid copie van de aanslag en copie jaaropgave er toch maar extra bijgedaan. Ook gevraagd voor uitstel van betaling oftewel gewoon een nieuwe berekening. Maar ondanks de niet ingevulde loonheffing, is er toch nog een verschil en heb gemeld dat waarschijnlijk dan ook de arbeidskorting niet klopte. Via google gevonden dat ze zelf hier in oktober ook foute aanslagen hadden gestuurd omdat ze niet rekening hadden gehouden met de arbeidskorting. Wel meer betrekking tot vooral ondernemers en vooral ZZP-ers, maar toch.
Ik wacht nu gewoon af op de evt. nieuwe voorlopige aanslag.
Natuurlijk copy voor mezelf nog gemaakt. Ik had toen na invuling van opgave ook copie gemaakt, maar kon niet meer terugvinden.
Bedankt nogmaals voor advies. En gewoon meteen belastingtel. bellen is inderdaad simpelst.

pintje
door pintje - Dec 29, 2010 om 16:51
48 Antwoorden / 25 Vragen

Hallo allemaal,

Wat weten we het allemaal goed, toch een tip.
Mocht u van de belastingdienst bericht ontvagen om te betalen, en u bent het er niet mee eens, om wat voor reden dan ook. Betaal een percentage bijv. 20 euro
u voorkomt daarmee incassokosten en verhogingen. Tevens heeft u dan de gelegeheid om de problemen probleemloos op te lossen.

Groetjes,
Pintje.

mi
door minouche - Mar 5, 2011 om 19:35
5 Antwoorden / 6 Vragen

Het is allemaal goed gekomen met de belasting:)
Reden waarvoor ik ook aanslag kreeg, wat ik geheel vergeten was, is dat ik per 4 weken betaald krijg en 1 x in de 4 jaar is er schrikkeljaar. En dan aan einde van dat jaar krijgen wij ipv 5 weken betaald. En dus 1 week extra. Onze werkgever kan dan op een of andere manier niet de juiste loonheffing betalen. Daarvoor worden wij dan door belastingdienst zelf aangeslagen voor 1 weekje. Beetje balen steeds.
Hopelijk vergeet ik deze prinicipe weer niet over 4 jaar:) Ik heb nu ook toch maar DigiD aangevraagd. Heb het toch straks meer nodig voor ook andere dingen hoorde ik.