an
door antiverse Nov 4, 2016 om 11:20
Geldzaken & recht

Foutieve prijs product

Goedemorgen,

Afgelopen week heb ik een matras besteld op Wehkamp voor 400 euro, hier heb ik netjes bevestiging van gekregen en op de volgende dag hebben ze een leverdatum gepland. Nu hebben ze gebeld dat er een foutje is gemaakt in het systeem en dat de genoemde prijs een prijsfout is en ze dus niet kunnen leveren, vervolgens hebben ze me deze mail gestuurd.

Op 29 oktober hebben wij een foutieve prijs gecommuniceerd van een Beter Bed matras. We hebben geprobeerd deze fout zo snel mogelijk te herstellen en dit richting u te communiceren.

Omdat het hier om een extreem prijsverschil (van ruim € 2000,-) gaat, mag u als klant redelijkerwijs aannemen dat er sprake is van een kennelijke vergissing met betrekking tot de aangeboden prijs. Wij realiseren ons dat de fout bij ons ligt en willen u graag een compensatievoorstel doen.

Als ik op de site van beterbed ga kijken is het matras inderdaad duurder (1100 euro) dan de prijs wat ik ervoor betaald heb (400 euro), maar tot in hoeverre valt iets onder het motto prijsfout weg te schuiven? Hun geven een prijsverschil van 2000 euro aan, maar in hun webshop was het rond de 800 euro waarover weer 50% korting werd verrekend bij de winkelmand. Dus dat is een prijsverschil van 300 euro exclusief de korting van 50%.

Bedankt voor de hulp alvast!

3029 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2016 om 11:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens hen kostte die matras eigenlijk € 2.000 bij Beter Bed? Wat moet ik mij voorstellen bij een matras van die prijs en wat heeft Beter Bed er mee van doen? U koopt toch iets bij Wehkamp, niet bij Beter Bed?

En waarom kreeg u 50% korting?

Raar verhaal.

ja
door jackyh Nov 4, 2016 om 13:44
953 Antwoorden / 4 Vragen

Wehkamp zegt dat het een beter bed bed is m.a.w. beter bed is ook een merk.

Cookies
door Cookies - Nov 4, 2016 om 11:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Graag een link naar het betreffende matras van zowel Wehkamp als Beter Bed.

an
door antiverse - Nov 4, 2016 om 11:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wehkamp is een verkooppunt van beterbed, dus dat is niet zo vreemd.
beterbed : https://www.beterbed.nl/producten/466343-pocketveermatras-platinum-pocket-superieur
wehkamp : https://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?ArtikelNummer=711191&Ntt=pocket%20superieur&PI=0&PrI=2&Nrpp=96&Blocks=0&View=Grid

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2016 om 12:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Art.4.2 van de Algemene Voorwaarden:

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale
inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het
aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen,
zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale
inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Dus aardig dat ze een compensatievoorstel doen.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Nov 4, 2016 om 12:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met 50% korting komt de prijs van het matras bij zowel Wehkamp als BB op 1200,- euro. Het prijsverschil is ondanks de korting zo groot, dat het inderdaad een kennelijke vergissing is. Dan hoeft Wehkamp niet te leveren voor 400,- euro.

an
door antiverse - Nov 4, 2016 om 12:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het antwoord Edrick & carola, lijkt me vrij duidelijk dus ;)

kv
door kvjapio - Nov 4, 2016 om 14:11
281 Antwoorden / Vragen

Wehkamp geeft de fout toe en maakt het daarmee tot een 'kennelijke' vergissing volgens de AV. Maar dat hoeft de consument helemaal niet te vinden!
Toevallig heb ik de afgelopen driekwart jaar drie soorten matrassen uitgeprobeerd in drie kwaliteiten - met en zonder pocketveer. Er was er niet eentje boven de 400 euro. Ik zou dus pleiten voor een heel goed compensatievoorstel.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 4, 2016 om 19:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar dat is uw mening.
Ik ken genoeg mensen die graag op een Aspen, Pullman of ander merk slapen en die zijn niet onder de € 400 te krijgen.
Dus subjectief.

zoekster1
door zoekster1 - Nov 4, 2016 om 14:11
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind dit wel behoorlijk vreemd. Bij Wehkamp kostte deze matras 800 euro (foutief) en bij Beter Bed 1100 euro? En Wehkamp had een  50% korting op alle matrassen of iets dergelijks?

Want ik vind het verschil van 300 niet zo extreem.

Echter als ik op uw link van Beter Bed klik dan zie ik 2398 euro staan. Geen 1100 euro. Of is dat zojuist veranderd?

Cookies
door Cookies Nov 4, 2016 om 18:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoekster, zowel bij Wehkamp als BB kost het matras 2400 euro minus 50% korting = 1200 euro. TS had het matras voor 400 euro gekocht, een prijsverschil dus van 800 euro. Dus kan gesproken worden van een kennelijke fout.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 4, 2016 om 19:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Van € 800 bij Wehkamp naar € 400 bij Wehkamp is toch echt 400 euro en geen 300.

zoekster1
door zoekster1 Nov 4, 2016 om 19:51
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, het was dan het verschil tussen 800 bij wehkamp en 1100 bij Beter Bed, zoals in de topic stond.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 4, 2016 om 23:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Oké dan vat ik hem ook.

we
door wehkamp_webcare - Nov 4, 2016 om 18:51
83 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond,

Ik begrijp dat het erg vervelend is, mijn excuses hiervoor. Ik wil u vragen om ons een email te sturen met uw vraag.
U kunt deze sturen naar socialmedia@wehkamp.nl, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
webcareteam wehkamp

alfatrion
door alfatrion - Nov 4, 2016 om 23:09
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou er rekening mee houden dat ze de koop mogelijk kunnen ontbinden. Dat geschreven hebbende zit een fout in hun logica. Daarom zou ik het volgende terug mailen:

"Geachte heer, mevrouw,

Ik heb bij Beter Bed een matras gekocht voor 400 euro. U schrijft dat u dit matras eigenlijk had willen verkopen voor 2400 euro. En daarom bent u van mening dat ik had kunnen weten dat u een vergissing had gemaakt. Hier maakt u gebruik van een cikelredenatie.  Zou u willen aangegeven waarom het voor mij duidelijk zou moeten zijn dat u dit matras eigenlijk voor 2400 euro had willen verkopen?

Met vriendelijke groet,
Antiverse"

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2016 om 14:40
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Voor enkele reagerende experts : het betreft een 'beter bed 'matras van Wehkamp! En niet van de firma met de naam Beter Bed (retteketet)

SAan vraagsteller: bij een verschil zoals u noemt, extreem grooet, is het geheel rechtvaardig om niet te leveren. Bij een kleine fout zou dat niet rechtvaardig zijn.