Foutieve prijs product
Goedemorgen,
Afgelopen week heb ik een matras besteld op Wehkamp voor 400 euro, hier heb ik netjes bevestiging van gekregen en op de volgende dag hebben ze een leverdatum gepland. Nu hebben ze gebeld dat er een foutje is gemaakt in het systeem en dat de genoemde prijs een prijsfout is en ze dus niet kunnen leveren, vervolgens hebben ze me deze mail gestuurd.
Op 29 oktober hebben wij een foutieve prijs gecommuniceerd van een Beter Bed matras. We hebben geprobeerd deze fout zo snel mogelijk te herstellen en dit richting u te communiceren.
Omdat het hier om een extreem prijsverschil (van ruim € 2000,-) gaat, mag u als klant redelijkerwijs aannemen dat er sprake is van een kennelijke vergissing met betrekking tot de aangeboden prijs. Wij realiseren ons dat de fout bij ons ligt en willen u graag een compensatievoorstel doen.
Als ik op de site van beterbed ga kijken is het matras inderdaad duurder (1100 euro) dan de prijs wat ik ervoor betaald heb (400 euro), maar tot in hoeverre valt iets onder het motto prijsfout weg te schuiven? Hun geven een prijsverschil van 2000 euro aan, maar in hun webshop was het rond de 800 euro waarover weer 50% korting werd verrekend bij de winkelmand. Dus dat is een prijsverschil van 300 euro exclusief de korting van 50%.
Bedankt voor de hulp alvast!
Volgens hen kostte die matras eigenlijk € 2.000 bij Beter Bed? Wat moet ik mij voorstellen bij een matras van die prijs en wat heeft Beter Bed er mee van doen? U koopt toch iets bij Wehkamp, niet bij Beter Bed?
En waarom kreeg u 50% korting?
Raar verhaal.
Wehkamp zegt dat het een beter bed bed is m.a.w. beter bed is ook een merk.
Wehkamp is een verkooppunt van beterbed, dus dat is niet zo vreemd.
beterbed : https://www.beterbed.nl/producten/466343-pocketveermatras-platinum-pocket-superieur
wehkamp : https://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?ArtikelNummer=711191&Ntt=pocket%20superieur&PI=0&PrI=2&Nrpp=96&Blocks=0&View=Grid
Topantwoord
Art.4.2 van de Algemene Voorwaarden:
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale
inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het
aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen,
zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale
inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Dus aardig dat ze een compensatievoorstel doen.
Topantwoord
Met 50% korting komt de prijs van het matras bij zowel Wehkamp als BB op 1200,- euro. Het prijsverschil is ondanks de korting zo groot, dat het inderdaad een kennelijke vergissing is. Dan hoeft Wehkamp niet te leveren voor 400,- euro.
Hallo Antiverse ,
Lees ook deze informatie eens door ,
https://www.thuiswinkel.org/nieuws/2893/foutje-bedankt-wanneer-is-er-sprake-van-kennelijke-vergissing-in-een-webwinkel
Wehkamp geeft de fout toe en maakt het daarmee tot een 'kennelijke' vergissing volgens de AV. Maar dat hoeft de consument helemaal niet te vinden!
Toevallig heb ik de afgelopen driekwart jaar drie soorten matrassen uitgeprobeerd in drie kwaliteiten - met en zonder pocketveer. Er was er niet eentje boven de 400 euro. Ik zou dus pleiten voor een heel goed compensatievoorstel.
Maar dat is uw mening.
Ik ken genoeg mensen die graag op een Aspen, Pullman of ander merk slapen en die zijn niet onder de € 400 te krijgen.
Dus subjectief.
Ik vind dit wel behoorlijk vreemd. Bij Wehkamp kostte deze matras 800 euro (foutief) en bij Beter Bed 1100 euro? En Wehkamp had een 50% korting op alle matrassen of iets dergelijks?
Want ik vind het verschil van 300 niet zo extreem.
Echter als ik op uw link van Beter Bed klik dan zie ik 2398 euro staan. Geen 1100 euro. Of is dat zojuist veranderd?
Zoekster, zowel bij Wehkamp als BB kost het matras 2400 euro minus 50% korting = 1200 euro. TS had het matras voor 400 euro gekocht, een prijsverschil dus van 800 euro. Dus kan gesproken worden van een kennelijke fout.
Van € 800 bij Wehkamp naar € 400 bij Wehkamp is toch echt 400 euro en geen 300.
Nee, het was dan het verschil tussen 800 bij wehkamp en 1100 bij Beter Bed, zoals in de topic stond.
Oké dan vat ik hem ook.
Goedenavond,
Ik begrijp dat het erg vervelend is, mijn excuses hiervoor. Ik wil u vragen om ons een email te sturen met uw vraag.
U kunt deze sturen naar socialmedia@wehkamp.nl, alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
webcareteam wehkamp
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer