ru
door ruzel Feb 25, 2009 om 21:33
Geldzaken & recht

Garantie

Zo'n 2 maanden geleden heb ik een mp3 speler gekocht bij de Kijkshop. Hij werkte echter heel slecht. Hij is erg traag en reageert heel slecht. Tevens wordt het contact met de computer steeds verbroken waardoor nummers slecht over te zetten zijn van pc naar de mp3 speler. Ook is de batterij hierdoor nauwelijks op te laden.

Ik heb hem dan ook teruggebracht voor de garantie. Logischerwijs wordt deze dan opgestuurd. Bij afgifte werd mij echter verteld dat deze 6 of meer weken weg zou zijn. Ik vind dit dan echt schandalig lang. Zeker voor iets wat nooit goed heeft gewerkt en zeker niet goedkoop was.

Moet ik deze 6 weken accepteren of is er nog een regel die deze tijd beperkt?




417 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

waterlelie82
door waterlelie82 - Feb 25, 2009 om 21:46
71 Antwoorden / 2 Vragen
0

De wet zegt dat het binnen een redelijke termijn geregeld moet worden. Jij geeft aan dit niet redelijk te vinden. Heb je dit aan de winkelier ook kenbaar gemaakt??


kenwel2
door kenwel2 - Feb 25, 2009 om 21:49
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Hallo,Neen, wettelijk gezien staan ze in hun recht, echter u heeft niet het genot van uw mp3 speler, dit kunt u ze wel kwalijk nemen uiteraard.., en is ook niet zo netjes! Reparaties mogen 3x uitgevoerd worden, heeft u dan echter nog steeds een niet goed functionerend apparaat, dan kunt u uw geld terug krijgen, of, ze moeten u een geheel nieuwe mp3 speler aanbieden, in dezelfde prijsklasse, met dezefde, of verbeterde kwaliteit. Er is dus geen regel die de tijd beperkt.


Succes met uw mp3 speler, als deze dan gerepareerd zal zijn.


Groeten, Henri

ru
door ruzel - Feb 25, 2009 om 22:00
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb dit wel aangegeven idd. Echt behulpzaam was het personeel echter niet.

Maar als ik jullie goed begrijp kan ik hier dus weinig aan doen.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer