ta
door tasked Nov 22, 2004 om 09:39
Geldzaken & recht

Garantie op isolatieglas ?

Mijn moeder heeft in 1992 een appartement gekocht. Dit appartement is in 1997 nieuw gebouwd. Enige tijd geleden zagen wij dat een ronde isolatieruit (diameter ± 1 meter) lekkage vertoonde.

Omdat volgens mij op isolatieglas 10 jaar garantie zit hebben wij de VVE verzocht deze ruit te vervangen. Echter volgens de VVE is de GIW garantietermijn 3 jaar en kan men geen verhaal halen bji de aannemer. Echter het gaat ons niet om GIW garantie maar om garantie op isolatieglas (10 jaar??). Wij hebben ook met glasleveranciers gebeld echter de antwoorden waren erg verschillend. Eén glasleverancier melde ons dat de 10 jaar garantie wel gebruikelijk is voor isolatieglas echter niet voor ronde ruiten.

Kunt u aangegevn wat onze rechten zijn ?

737 3 Rapporteer

an
door annika_1 - Nov 22, 2004 om 16:49
29 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo,

Als je naar de pagina Kassa op TV en naar de uitzending maart 2004 zie je een heel artikel over garantie o.a. GIW en de leveranciers op isolatiglas.

Helaas geeft het goed lezen van dit artikel weinig hoop op een oplossing.

heel veel succes

Annika

ri
door rikkert - Nov 22, 2004 om 17:13
4 Antwoorden / 3 Vragen

Op isolatieglas zit in principe 10 jaar garantie, alleen op het glas! Dus het arbeidsloon van het plaatsen en vervangen dient vaak gewoon betaald te worden, dit kan de glaszetter niet verhalen. Voor speciale glasformaten gelden andere regels. dus rechten heb je weinig want het plaatsen is het duurst.

m4
door m4091m - Nov 23, 2004 om 09:36