an
door annacora Mar 4, 2004 om 14:50
Geldzaken & recht

Garantie tot de deur

Wij hebben een bankstel gekocht bij de stam totaal wonen in rotterdam. ( aangesloten bij c.b.w ) De aankoop was op1-8-2002. De levering was op 7-10-2002.
Op 16-9-2003 hebben wij een klacht bij de stam ingedient over het bankstel wat ruim 4000 euro koste.
Het bankstel is op 7-10 door een service monteur gezien en die vond onze klachten terecht .Na veel bellen is ons bankstel pas op 20 januari opgehaald om retour te gaan naar de fabrikant voor beoordeling.
Wij hebben op 14 januari nog een brief gestuurd naar de stam dat we binnen een maand iets willen weten over de reactie van de fabrikant.
We hebben nog steeds niets vernomen van de stam meubelen.
Het duurt nu toch allemaal wel heel lang en in die tijd zitten we voor schut en zeer ongemakkelijk op een bruikleen bankstel.
Waar staan wij juridisch nu eigenlijk??? Hoelang kan de stam meubelen dit allemaal nog laten duren ??? zijn hier richtlijnen voor???
het liefste willen we geld terug, en hoe pakken we dit aan???.

1502 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:57
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

u kunt uw belangen/klachten laten behartigen door de consumentenbond (tel: 070-4 45 45 45), een rechtsbijstandverzekeraar, een bureau voor rechtshulp of, voor CBW-erkende winkels, bij de Geschillencommissie Wonen (tel: 070-310 5 310).

il
door iljamb - Apr 16, 2004 om 12:57
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Consumentenbond is niet echt aan te raden, ze hebben iets te veel begrip voor de andere partij en laten zich leiden door convenanten waar je als consument weinig aan hebt. Hou het op de redelijke hersteltermijn (2 maanden), stel het bedrijf in gebreke, vervolgens een hersteltermijn van 8 dagen, stel ze in verzuim en ontbindt de overeenkomst. Zeker wanneer ze niets van zich laten horen is het erg eenvoudig.

peterkm
door peterkm - Apr 16, 2004 om 12:57
76 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ga naar CBW of de St.DeOmbudsman (bekend van de BelBus in Kassa). Het lijkt me dat u vrij sterk staat. Laat u niet afschepen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Pu
Pumuckl_NL - Sep 16, 2024 om 10:36
Auto & vervoer

Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour

Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?




 



... Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

Ho
Houtwerf10 - Sep 21, 2024 om 19:40
Auto & vervoer

OV saldo verlopen card online terugvragen

OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer