sip
door sip Apr 19, 2004 om 23:05
Geldzaken & recht

Gebeurd mij dat nou alleen?

Je verkoopt je auto en brengt je centjes naar de bank. Je loopt naar het loket maar daar willen ze het niet aannemen. Daar is de automaat voor meneer! Je probeert nog wat uit te leggen maar dat helpt niet. Je gaat in de rij staan en bent eindelijk aan de beurt. Je staat wat onhandig met meer dan zeventig biljetten en legt ze van ellende maar op het apparaat. Je duwt biljet voor biljet in de gleuf en de automaat spuugt ze gemiddeld 3x per biljet terug. Na 15 biljetten, 10 minuten en een hoop commentaar van de wachtende geef je het op en gaat weer naar het loket waar ze op het moment dat je naar een andere bank wil bij hoge uitzondering het geld wel aannemen. Drie kwartier verder ben je eindelijk af van je geld. Geen wonder dat overschrijven zo lang duurt!

Of deze dan:

Je wilt ff pinnen, je hebt een ruim saldo en de automaat spuugt niets uit! Je snapt er weinig van en gaat maar naar het loket. Je doet je verhaal en de medewerkster bekijkt het. U zit aan uw week limit meneer! Week limit? Wat is dat nou weer? Nou dat is er voor uw veiligheid, kan er nooit meer dan 1250 euro van uw rekening gehaald worden. Je zegt dat je daar niet om hebt gevraagd maar het is standaard. Je wilt niet moeilijk doen en vraagt dan maar gelijk geld aan het loket. Dat kan ik u niet geven meneer! Even ben je uit het veld geslagen maar niet voor lang, hoezo niet dan? Vraag je.

Uw bank zit in een andere regio meneer en u komt niet voor in ons bestand. Je probeert nog van volgens mij staat er boven de deur dezelfde naam maar dat help niet. Wat nu zeg je? Even naar uw eigen bank meneer, eigen bank zeg je? Dat is 50 km verderop naar een bank met dezelfde naam ben je wel lekker weet je niks beters. Jawel meneer, u kunt u limit verhogen naar 2500 euro. Doe dat dan maar zeg je. Duurt twee weken meneer! Pffffffffffffffffffffffff

U begrijpt, dat werd dus de manager even spreken en weer bij hoge uitzondering kreeg ik 1 uur later 50 euro mee en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Een vraag, gebeurd mij dat nou alleen ??

3156 24 Rapporteer

peterkm
door peterkm - Apr 20, 2004 om 13:30
76 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Ik ben bang dat je bij een vervelende bank zit (als het per regio gaat zou dit vast wel eens de RABO, SNS of Regiobank kunnen zijn) die door de structuur helaas je niet altijd goed genoeg kan helpen op sommige punten. Helaas hebben de meetse banken het recht om allerlei voorwaarden aan te passen zonder dat dit super duidelijk bekend gemaakt word via een persoonlijke brief.

Zelf zit ik bij 2 banken om dit soort problemen te voorkomen.

suc6

tetter
door tetter - Apr 20, 2004 om 15:40
174 Antwoorden / 14 Vragen

Nee, dit verhaal klinkt heel bekend.
Verhaal 1: ABN Amro bank
Verhaal 2: Rabobank

Je spaart gedurende een jaar je kaartgeld op en brengt dit naar de ABN Ambro bank. "Nee meneer, zo nemen we dit niet aan", antwoorde de bankbediende. Eerst moesten we alle muntjes sorteren en in een rolletje stoppen.
Wij dus naar de rabobank. 2 minuten later stonden we weer buiten, het geld was gestort via de stortautomaat (die vrijwel elke rabobank heeft).

Een acceptgiro van mijn vrouw werdt moeiteloos geaccepteerd ZONDER REKENINGNUMMER EN HANDTEKENING. Er werd gewoon gekeken naar de naam en het bijbehorende rekeningnummer werd erbij gezocht. Dit is echt gebeurt (bij de Rabobank).

Het grote probleem is: welke van de banken zijn echt goed. De ABN heeft als 'voordeel' dat de pincode van een pas zelf gekozen kan worden. Maar deze bank is 's-avonds niet open en zaterdag ook niet. Dat is de rabobank weer wel. Maar als je 3 rabobank vestigingen hebt in een dorp (zoals bij ons in Wijchen) en je gaat naar de vestiging zuid terwijl je rekening loopt bij noord, kun je aan de balie geen geld opnemen (wel bij de automaat !!??!!).

jcjoppe
door jcjoppe - Apr 21, 2004 om 22:42
279 Antwoorden / 59 Vragen

ze willen je tegenwoordig niet meer in een bankgebouw zien, reden, bezuinigen, bezuinigen. banken gaan fuseren, personeel moet ,al is het  na 4 jaar, vertrekken...op sommige banken bij ons in de buurt, werken soms maar 1 persoon en dat is nog om ouderen te helpen bij dingen die ze niet snappen. Alles kost geld; geld brengen, halen, enz.als je een bedrijf hebt, kost het nog meer... zorg tegenwoordig maar, dat je veel geld op zak hebt. Dan kan je overal terecht...pin gewoon wat extra als je in winkels komt...alles gaat tegenwoordig volautomatisch en op modernere banken staan gewoon grote muren met (zelf)bedieningsapparaten... nog even en we weten niet beter, ik klaag niet snel, maar 10 jaar terug hadden ze nog tijd voor een praatje, maar tegenwoordig willen ze je liever niet meer zien...onpersoonlijk!!!!! zelf moest ik pas een rekening van mezelf omzetten in een rekening via internet.ze moesten alles van me weten met identiteitskaart,enz, enz. maar ik heb zelf het idee dat dit weer een stapje verder is, om maar nooit meer op de bank te komen; 't is echt niet leuk meer...(conclusie:zelfde ervaring, je bent niet gauw alleen.) Doeiiiiiii, Johan

je
door jeroenboz78 - Sep 30, 2004 om 11:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

ten eerste wil ik opmerken dat je hoogstwaarschijnlijk bent gegaan naar een kantoor zonder kas. Met andere worden een kantoor met alleen geldautomaten die ook kunnen storten. Bij kangtoren met kas, en die zijn er nog genoeg, in het geval van de ABN AMRO bank, kun je zonder problemen dit bedrag op je rekening laten bijschrijven. Zonder autopmaat en persoonlijk geholpen door een kassier.

Wat betreft het muntgeld zit het wat gecomplexer in elkaar. Banken konden vroeger voor een stuk minder kosten tot geen kosten, kleingeld afstorten en of betsellen. tegenwoordig kan dat niet meer. Banken moeten veel geld betalen om kleingeld in uit de bank te krijgen (ja ik weet wel de banken verdienen genoeg) en deze kosten berekenen ze door, door zo min mogelijk verwerkingskosten te maken. Maar ik snap uw probleem niet zo wat betreft de muntjes. Bij de glasbak scheidt u toch ook de verschillende glassoorten. Waarom kunt u de muntjes dan niet scheiden.

beginlink
door beginlink - May 11, 2012 om 12:23
30 Antwoorden / 1 Vragen

begrijp niet waarom mcDonalds niet zelf gaat bezorgen of daar 3 studenten voor inhuurt :-) Ik zou het toejuigen

enrique
door enrique - May 11, 2012 om 13:01
68 Antwoorden / 17 Vragen

Fantastisch idee van die jongens.

ma
door marleenvanh - May 11, 2012 om 13:07
453 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben pas blij wanneer McDonalds overal een goede vegaburger serveert. Dan wil ik hem ook wel zelf gaan halen. Nu is het nog veel te vaak: Nee die hebben we niet.
Patat met een groene sla dan maar weer......zucht. Kom op Mac, we zijn in Nederland met 1,2 miljoen vegetariërs en veganisten! Wil je die binnen halen zul je er zelf wat aan moeten doen!!!

gisela_1
door gisela_1 - May 11, 2012 om 13:29
136 Antwoorden / 33 Vragen

Gat in de markt!

mu
door mulder1942 - May 11, 2012 om 13:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap echt niet waar McDonalds zich druk om maakt. Gebruik van hun productnaam is in dit geval toch alleen maar meer verkoop? Als die studenten nu ook producten zelf zouden maken is het wat anders maar daar is hier helemaal geen sprake van. Waarom doen ze daar dan zo moeilijk over?

tenormin
door tenormin - May 11, 2012 om 13:32
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Over innovatief gesproken. Nou jongens, gewoon naampje veranderen en lekker doorgaan. En als jullie zelf "je orders moeten bestellen" bij de MacDonald, vraag dan zoveel mogelijk ook naar de vegaburger waar marleenvanh naar vraagt: misschien komt die dan ook in het assortiment. Wens jullie veel succes en was er hier in de buurt zo'n service: ik belde gelijk!

keessie1
door keessie1 - May 11, 2012 om 13:41
138 Antwoorden / 9 Vragen

Ik snap Mc Donalds wel, Wij noemen ze BROODJE KLEF, als je met spoed naar huis rijd en binnen een paar minuten je broodje klef op eet, is het nog te doen.
Maar als een "bezorg dienst" een aantal adresjes af moet voor ze je broodje klef bezorgen, zal het wel hele maal klef zijn en niet meer te eten.

Zou zo'n miljarden bedrijf niet in staat zijn om een broodje te leveren dat niet klef is????
Het broodje is zo klef dat het wel lijkt of het in de magnetron is op gewarmd.
JA BIJ ALLE MC Donalds.

Groetjes Keessie

hfrantzen
door hfrantzen - May 11, 2012 om 13:50
15 Antwoorden / 15 Vragen

Heel erg creatief van deze studenten, wat maakt dat de Mac. nu uit, die verdiend er toch ook aan en die jongens verdienen een leuk zakcentje

squarepants
door squarepants - May 11, 2012 om 13:52
7 Antwoorden / 0 Vragen

Mc Donalds heeft dan geen invloed meer op de geleverde kwaliteit.
Wat gebeurt er met het eten onderweg?

Als je iets warms wilt van Mc Donalds moet je al zonder zout , augurk en sla bestellen, dan maken ze het apart anders krijg je een lauwe hap.
Dus voordat je het thuis hebt is het zeker al koud.
En Mc Donalds is zich daar volgens mij terdege bewust van.

tenormin
door tenormin - May 11, 2012 om 13:58
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Haal je de sla en augurk er toch even tussen uit, in de oven (is het ook niet meer klef) sla en gurkje weer terug en heb je toch warme hap. Wat is 5 minuten? Niks toch?

ja
door jantjehaas - May 11, 2012 om 14:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nee niet de naam van een ander jatten maar opzich leuk

bu
door burgos - May 11, 2012 om 17:37
96 Antwoorden / 7 Vragen

Vernuftig idee,als ze het warm afgeleveerd krijgen,hebben ze mij als klant.

uo
door uomo - May 11, 2012 om 18:41
17 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ja de naam?!
Straks kunnen ze ook nog Apple gaan bezorgen.
Super idee, en ze zijn nu nog aan het piepen tot de omzet omhoog loopt.
Dan willen ze het graag zelf over nemen.

Fair game
Nu nog meer mensen die dit soort dingen verzinnen.
Goed voor de economie.
En goede aanvulling op hun studie beurs.

De Kat
door De Kat - May 11, 2012 om 20:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

Heel goed idee
jongens met durf.prima.

tontoos
door tontoos - May 11, 2012 om 22:46
32 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien wel een goed idee want met die drive inn mc Donalds waar dat tuig die rommel uit het raampje gooien van hun auto en overal tegenkomt.

rebek
door rebek - May 12, 2012 om 02:10
228 Antwoorden / 97 Vragen

mac donald moet niet zeuren. mac hoeft niet gelijk naar mac donalds te linken en zo verdienen ze nog geld aan de mensen die anders bv n pizza zouden bestellen

ce
door cemago - May 12, 2012 om 13:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn tenminste jongens die ten eerste niet te lui zijn om wat te doen.
En zo hun studiebeurs aanvullen en werken voor hun geld
Ik vind het heel positief En hoeveel mensen zeggen niet de jeugd van tegen woordig is te lui om wat te doen en willen ze wat doen worden ze tegengewerkt
En wat wil mc donald dan dat we een bestelling doen bij een ander.
En jongens en meisjes je kan jezelf natuurlijk ook gewoon BROODJE DONALD noemen
dan kunnen ze je niets maken Ik wens jullie heel veel succes

lottesanne
door lottesanne - May 12, 2012 om 16:30
438 Antwoorden / 47 Vragen

Wat mauwt McDonalds nou? Laten ze blij zijn dat er op deze manier extra omzet gegenereert wordt. Of waren ze soms van plan om zelf iets dergelijks op te zetten?Ik denk het niet, maar ik weet ook hoe de bedrijfscultuur binnen dit bedrijf is. Op deze jongens hebben ze geen grip, en dat is wat ze willen! Want McDonalds wil zelf bepalen wat wel of niet goed is, werknemers moeten gewoon naar hun pijpen dansen.
Goed initiatief jongens, ga zo door. Mijn zegen heb je.

frits
door frits - May 13, 2012 om 19:11
146 Antwoorden / 5 Vragen

Harstikke goed idee, je moet er maar op komen, en de naam "@MacDeliveryNL" leuk gevonden. MacDonalds moet niet mauwen ze krijgen op die manier er omzet bij.

Jammer dat ze niet in mijn woonplaats zitten !

ma
door mar500 - Nov 21, 2012 om 11:39
15 Antwoorden / 3 Vragen

Ik belde vroeger wel eens een taxibedrijf en liet die naar de Mac gaan, was wel dure grap natuurlijk. Ik snap niet wat het probleem is van de Mac Donald. Ze krijgen alleen maar meer omzet, die jongens verkopen hun producten en bezorgen ze alleen.

Niet iedereen heeft een auto tot zn beschikking om ff heen en weer te rijden door de Mac Drive en soms ben je druk of je bent misschien ziek of wat voor redenen dan ook dat je niet de deur uit wilt of kan om het zelf te gaan halen.

Wat doen die jongens verkeerd? Ze noemen zich Macdelivery? dat is niet de merknaam van Mac Donalds.

Ik zou er nu geen gebruik meer van maken, ik woon heel dicht bij de Mac Donalds, dus wij komen er al regelmatig genoeg.

De Mac Donalds moet die jongens korting geven ivm grootafname o.i.d. ipv ze tegen te werken en anders moeten ze gewoon zelf een bezorgdienst beginnen.