robtien
door robtien Sep 22, 2011 om 18:36
Geldzaken & recht

Geboortekaartjes

Mijn alleenstaande buurvrouw zit met een probleem. Er is een persoon die denkt de vader te zijn van haar pasgeboren baby. (dit kan echter niet omdat ze via het ziekenhuis zwanger geworden is van een donor.)nu heeft hij echter dus ook geboortekaartjes laten drukken en rond verstuurd. ze kwam hier per toeval achter
en ze weet nu niet wat ze kan doen. ze is nog herstelende en zit in de kraamweek.

graag zou ik er helpen ik vind immers dat je zo niet omgaat met een pas bevallen vrouw en vind dit zeer respectloos.

maar ik weet niet of het nu wel of niet mag zomaar kaartjes sturen zonder toestemming van de wettelijke ouder(s). en de gegevens van de pasgeborene erop te zetten. kan ze hier aangifte van doen of moet ze dan eerst het kaartje zien te bemachtigen? of is het beter om eerst een melding er van te maken. en die persoon er op aan te spreken? ik zat al te denken aan id-fraude maar ik weet niet of dat er eigenlijk ook onder valt iemand namelijk.

ik weet het even niet dus hoop dat hier iemand wat tips en info kan geven of kan zeggen waar ik terrecht kan voor meer informatie.

mvg Robtien.

1575 22 Rapporteer

stacey
door stacey - Sep 22, 2011 om 18:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien wil je buurvrouw niet de (hele) waarheid vertellen...........
Lijkt mij een Kul verhaal.............

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 22, 2011 om 18:52
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Denk dat de buuf hem zelf heeft wijsgemaakt dat ie de vader is.

druifje01
door druifje01 - Sep 22, 2011 om 19:08
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Is de buurvrouw door u geinformeerd over het feit dat u hierin actie wilt ondernemen?

robtien
door robtien - Sep 22, 2011 om 19:11
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=druifje01 schreef op donderdag 22 sep 2011, 19:08]Is de buurvrouw door u geinformeerd over het feit dat u hierin actie wilt ondernemen?

ja want ze heeft het me gevraagd. anders zou ik zoiets ook geen moeite doen om haar te helpen hiermee.

stacey
door stacey - Sep 22, 2011 om 19:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=robtien schreef op donderdag 22 sep 2011, 19:11][quote=druifje01 schreef op donderdag 22 sep 2011, 19:08]Is de buurvrouw door u geinformeerd over het feit dat u hierin actie wilt ondernemen?

ja want ze heeft het me gevraagd. anders zou ik zoiets ook geen moeite doen om haar te helpen hiermee.

Je moet je Niet in zulke zaken mengen...........
de waarheid zou wel eens heel anders kunnen zijn dan jou door zielige ma op de mouw wordt gespeeld.

Kunstmatige inseminatie sloeg aan in de zelfde maand als slippertje met de kaartjesverstuurder ? Wat een toevalligheid.

Heb een hoop meegemaakt maar nog nooit dat iemand kapitaal aan geboortekaartjes uit ging geven voor een kind waarvan hij enkel denkt dat het van hem zou (kunnen) zijn............
Hoe komt hij overigens aan alle gegevens voor op het kaartje ?

Denk dat jij straks degene bent die met een hoop problemen tussen 2 kijfende ex-en komt te zitten.

Geef haar adres van goede advocaat zou ik zeggen en wens haar geluk, kunnen ze de erkenning en voogdij samen verder uitvechten........

tenormin
door tenormin - Sep 22, 2011 om 19:26
16847 Antwoorden / 108 Vragen

robtien,
als buuf je inderdaad gevraagd heeft dit voor haar uit te zoeken is er al vast'één ding zeker: dat die man dus knetter is. Is dat geboortekaartje in het bezit van je buurvrouw? Zo ja, dan moet er aangifte gedaan worden...helaas door de buurvrouw zelf, want dat kun je niet doen. Ik weet dat de politie moeilijk doet met aangiftes: dus volhouden, want dit is ziek. Het moet daar bekend worden want dit kan de voorloper worden van stalking. Maar nogmaals, jij moet dat met 1000% zekerheid weten anders kom jezelf in de problemen. Jijzelf kunt het beste inschatten hoe betrouwbaar het verhaal van de buurvrouw is, wij niet.

druifje01
door druifje01 - Sep 22, 2011 om 19:52
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Beetje vage kwestie. Ik zou me daar niet in mee laten slepen.

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 22, 2011 om 20:07
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Goed advies van Druif.

birdies
door birdies - Sep 22, 2011 om 20:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Lijkt mij een Kul verhaal....... Mij ook, of van topicstarter (die ook allerlei andere vreemde zaken mee maakt) of van de buurvrouw.

sw
door swat1500 - Sep 22, 2011 om 21:52
3795 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 22 sep 2011, 19:26] Is dat geboortekaartje in het bezit van je buurvrouw? Zo ja, dan moet er aangifte gedaan worden...helaas door de buurvrouw zelf, want dat kun je niet doen. Ik weet dat de politie moeilijk doet met aangiftes: dus volhouden, want dit is ziek. Het moet daar bekend worden want dit kan de voorloper worden van stalking.

Men kan bij de politie alleen aangifte doen van een strafbaar feit. Het rondsturen van geboortekaartjes is dat op zich niet. Het zou wellicht een vorm van smaad zijn als de verstuurder in de kaartjes vermeld dat hij de vader zou zijn.

Het blijft wel een raar verhaal want door te stellen dat hij vader is zou hij zich ook onderhoudsplichtig maken voor het kind.

Zou daar als particulier niet zomaar tussen gaan zitten. Wellicht eens babbelen met het Juridisch loket.

tenormin
door tenormin - Sep 22, 2011 om 22:16
16847 Antwoorden / 108 Vragen

swat1500
natuurlijk is het een raar verhaal. Ik ging er in zoverre in mee dat ik wel schreef dat Robtien er 1000% zeker van moest zijn. Maar soms kunnen de idiootste verhalen de werkelijkheid zijn.

robtien
door robtien - Sep 23, 2011 om 08:37
269 Antwoorden / 10 Vragen

bedankt voor de reacties.
ik zal het haar vertellen en dan mag ze zelf beslissen wat ze gaat doen.

pino123
door pino123 - Sep 23, 2011 om 08:42
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat ga je haar dan vertellen? Dat ze geen aangifte kan doen? Ben erg benieuwd.

robtien
door robtien - Sep 23, 2011 om 08:45
269 Antwoorden / 10 Vragen

dat ze het beste advies kan inwinnen bij een juridisch loket of politie.
kan ze zelf kijken wat ze gaat doen.

tenormin
door tenormin - Sep 23, 2011 om 09:54
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nou Stacey, ....nog nooit meegemaakt dat iemand een kapitaal.... enz.
Dat kost vandaag de dag niet zoveel meer, hoor, geboorte kaartjes te maken. Trouwens, Robtien trekt zich nu terug, zoals ik juist lees, dus probleem opgelost. Tuurlijk is het een raar verhaal; toch lopen er meer gekken rond dan er vast zitten, ook dat is een feit. Als het echt zo is kan de beter De Telegraag (f) inschakelen; die houdt wel van een smeuïg verhaal.

mahadma
door mahadma - Sep 23, 2011 om 11:43
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat er een bemiddelaar komt en dat er een DNA test gedaan wordt. Dan blijkt de waarheid. OF mevrouw spreekt de waarheid OF mijnheer spreekt de waarheid. Als blijt dat mevrouw gelijk heeft kan zij een correctie-geboortekaartje sturen en zou de vermeende vader deze kosten moeten dragen m.i.

Alle andere antwoorden zijn onzeker en blijfen het wellis/nietes verhaal.

robtien
door robtien - Oct 9, 2011 om 16:01
269 Antwoorden / 10 Vragen

de telegraaf houd altijd wel van een smeuig verhaal.

ondertussen is het probleem opgelost de vermeende man is totaal niet de vader.
de kaartjes zullen gecoriceerd verstuurd worden op zijn kosten dat is al bepaald.

en er zijn zoveel verhalen. wat de een een raar verhaal vind wil nog niet zeggen dat het zo is.

tenormin
door tenormin - Oct 9, 2011 om 16:15
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=robtien schreef op zondag 9 okt 2011, 16:01]de telegraaf houd altijd wel van een smeuig verhaal.

ondertussen is het probleem opgelost de vermeende man is totaal niet de vader.
de kaartjes zullen gecoriceerd verstuurd worden op zijn kosten dat is al bepaald.

en er zijn zoveel verhalen. wat de een een raar verhaal vind wil nog niet zeggen dat het zo is.

Nou robtien, geef dan ook maar even door op welke datum dit smeuig verhaal in de Telegraaf heeft gestaan, kan ik het even terugzoeken aangezien je je vraag op 22 september hebt gesteld en ik alle kranten bewaar vóór ze naar de papierbak gaan (zo'n twee maanden).

diumenge
door diumenge - Oct 9, 2011 om 17:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 9 okt 2011, 16:15]Nou robtien, geef dan ook maar even door op welke datum dit smeuig verhaal in de Telegraaf heeft gestaan, kan ik het even terugzoeken aangezien je je vraag op 22 september hebt gesteld en ik alle kranten bewaar vóór ze naar de papierbak gaan (zo'n twee maanden). Robtien herhaalt alleen jouw eerdere opmerking en zegt dus nergens dat het in de televaag heeft gestaan...[quote=tenormin schreef op vrijdag 23 sep 2011, 09:54]... Als het echt zo is kan de beter De Telegraag (f) inschakelen; die houdt wel van een smeuïg verhaal.

tenormin
door tenormin - Oct 9, 2011 om 17:44
16847 Antwoorden / 108 Vragen

diumenge, helemaal gelijk: heb niet eerst weer alles doorgelezen Had ik dus wel moeten doen, sorry robtien.

tdehond
door tdehond - Oct 9, 2011 om 17:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen

M.i. zou een vaderschapstest niet nodig zijn, omdat in zo'n geval de moeder kan aantonen dat via donor een kind bij haar verwekt is. Daar gaan de nodige ziekenhuis bezoeken aan vooraf.

Dit lijkt mij weer zo'n geval van een psychisch gestoorde stalker die dringend in behandeling moet.

robtien
door robtien - Nov 17, 2011 om 14:56
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tdehond schreef op zondag 9 okt 2011, 17:51]M.i. zou een vaderschapstest niet nodig zijn, omdat in zo'n geval de moeder kan aantonen dat via donor een kind bij haar verwekt is. Daar gaan de nodige ziekenhuis bezoeken aan vooraf.

Dit lijkt mij weer zo'n geval van een psychisch gestoorde stalker die dringend in behandeling moet.

het is idd een zieke stalker helaas lopen die er wel meer rond hier in de wereld.
gelukkig is het voor de buurvrouw nu geheel opgelost naar te vredenheid.