kl
door klunske Nov 7, 2011 om 01:14
Geldzaken & recht

Geen loon en zonder reden ontslagen.

In april ben ik benaderd door de directeur van een opleidings instituut waar hij me vroeg of ik bij hem kon werken. Ik zou een spoedopleiding krijgen in het lesgeven van EHBO lessen op scholen en bij prartculieren.Ik ben ermee akkoord gegaan en in augustus heb ik EHBO examens afgenomen. Nu heb ik in september pas mijn contract gekregen en dat is getekend en daar staat in dat ik geen proeftijd heb . Nadat ik naar de volgende opdracht ben geweest krijg ik plotseling te horen dat ik onslagen was en daar heb ik tot op heden geen reden van gekregen.Nu heb ik vanaf de tijd dat ik voor hem gewerkt had ook nog niets uitbetaald gekregen dus vanaf augustus. Ik heb hem ook gevraagd dat hij zijn belofte moet nakomen maar zijn antwoord was dat ik aan het dromen was.ik heb een aangetekende brief gestuurd maar daar wordt niet opgereageerd wat kan ik nu nog verder doen?

853 7 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Nov 7, 2011 om 11:29
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Klunske,wil je dit een nog meer toelichten? Allereerst de vraag hoezo je benaderd bent de dfe directeur van een opleidingsinstituut. Dus, waar kent hij je van? Of waar ken jij hem van?
Je hebt in augustus gewerkt, in september heb je je ontslag gekregen. Het doet nogal mysterieus aan. Is er iets gebeurd of heb je iets niet begrepen zoals het bedoeld was? Vertel eens zo veel mogelijk.

zwemmer
door zwemmer - Nov 7, 2011 om 11:33
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Correctie eerste regel , 2e helft: "de dfe" moet zijn "door de"

vladja
door vladja - Nov 7, 2011 om 11:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wat staat er in het contract? Daar staat een begindatum in, maar ook een einddatum? Of is het contract, dat je per opdracht ingehuurd wordt?

Zonder contractgegevens is het moeilijk antwoorden.

Vladja

getty
door getty - Nov 7, 2011 om 16:48
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Een advocaat of Juridisch Loket inschakelen?

l.
door l.senna - Nov 9, 2011 om 13:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb deze man leren kennen doordat hij regio coordinator was bij het rode kruis en daar ben ik ook bij.Vanwege mijn kennis heeft hij mij dus gevraagd bij zijn nieuw bedrijf te beginnen,het contract is voor 1 jaar . Ik heb mijn ontslag op 3 oktober gekregen zonder dat er een reden voor was en nog steegs ( november) heb ik geen geld ontvangen en wordt er niet gereageerd op mijn aangetekenede brief.Hij was heel duidelijk in zijn omschrijving van mijn nieuwe baan. Ik zou E.H.B.O lessen gaan verzorgen maar omdat ik geen instructeurs diploma had zou ik die op korte termijn mogen halen en de kosten waren dan voor hem met wel de afspraak dat ik gedurende 2 jaar bij hem zou blijven werken.In de tussen tijd zou ik als algemeen wedewerkster in zijn andere bedrijf kunnen beginnen.Ik heb wel op scholen meegedraaid omdat dat als stage viel maar die werden gewoon geteld als werk en zou dus ook als zodanig worden uitbetaald. Helaas niet dus.Kort voor dat ik mijn ontslag kreeg heeft hij wel iemand anders aan genomen voor de administratie.Hij weet goed dat ik niet in staat ben om een advokaat te betalen en omdat hij zelf rechten heeft gestudeerd ben ik bang dat ik niet veel meer kan doen maar niet geschoten is altijd mis dus daarom deze oproep heeft er nog iemand een idee?

l.
door l.senna - Nov 9, 2011 om 13:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

trouwens was mijn inlog gegevens kwijt daarom antwoord ik met een andere naam ben wel ( Klunske) dezelde persoon.

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 9, 2011 om 14:26
842 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou zeggen: ga eens langs een juridisch loket. Laat je vooral niet afschrikken door z'n zogenaamde opleiding, want voor mensen met een laag inkomen bestaat er zoiets aan gesubsidieerde rechtsbijstand. Bij het juridisch loket kunnen ze in jou specifieke geval beoordelen of je daar voor in aanmerking komt en of je uberhaupt kans van slagen hebt.