Sa
door Sas1410 Sep 13, 2017 om 19:17
Geldzaken & recht

Geld niet retour

Eind mei heb ik online een jurkje besteld bij mode-statements.com en binnen het retour termijn geretourneerd. Daarbij heb ik een melding gemaakt bij hen, omdat de afwerking niet mooi was en ik niet wilde riskeren dat ze dachten dat hij stuk was. Hier heb ik nooit antwoord op gehad.
Inmiddels ben ik al ruim 3 maanden bezig om mijn geld terug te krijgen. Meerendeel van mijn berichten blijven onbeantwoord en verder worden er beloftes gemaakt die ze niet nakomen. De laatste mail van hen was woensdag 6 september met de mededeling dat het bedrag bij hen verwerkt is. Ik zou het voor het weekend op mijn rekening hebben. We zijn een week verder en nog heb ik niets.

Wat moet ik nu doen?

6257 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2017 om 19:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Het barst van de klachten over dit bedrijf op het internet.

Toets de naam maar eens in op Google, dan kunt u alle rampverhalen lezen. Misschien staat er ook wel een oplossing bij.

Voortaan eerst reviews lezen.

Sa
door Sas1410 Sep 13, 2017 om 19:36
Antwoorden / 1 Vragen

Achteraf gezien was dat inderdaad verstandig geweest. Maar helaas

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 13, 2017 om 19:25
11545 Antwoorden / 15 Vragen
13

Hallo Sas1410 , 

Stuur mode-statements een brief / of mail , zie hier voorbeeldbrief , klik op de rode regels

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug 

Lees ook deze klachten , 

https://nl.trustpilot.com/review/www.mode-statements.com 

Hier staat een tel.nr , 

R Eikelboom
Organization
Mode-statements BV Address Horsterweg 166 , City ERMELO , Postal Code 3853 JG , Country NL .
Phone
+31.623685773
Email  
 

Sa
door Sas1410 Sep 13, 2017 om 19:35
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt! Ga ik zeker doen. Al reageren ze niet of nauwelijks op mails!

marita5
door marita5 Sep 13, 2017 om 19:42
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

ne
door neodutchio - Sep 13, 2017 om 19:34
5173 Antwoorden / 12 Vragen
1

Hoe kunt u hier iets bestellen? Woonhuis waar ook nog eens een meubelmaker ingevestigd is. Het lijkt meer op een zolderkamerhobbiest dan een serieuze webshop.

Heeft u bewijs dat het artikel retour is ontvangen (track en trace)? In dat geval een ultimatum stellen van 14 waarbinnen betaald moet zijn. Na 14 dagen opnieuw een aangetekende brief met laatste termijn van 7 dagen en vermelden dat u daarna een incassoburo zult gaan inschakelen. Na 7 dagen weer niets ontvangen? Dan een incassoburo inschakelen.

Sa
door Sas1410 Sep 13, 2017 om 19:38
Antwoorden / 1 Vragen

Tja ik zag een leuk jurkje ;) onverstandig dat ik niet verder heb gekeken, maar goed daar kan ik nu niets mee.

tenormin
door tenormin Sep 13, 2017 om 19:47
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@neodutchio, zie alleen een lief huisje met een bloemenkrans op de deur en een bestelautootje. Meubelmaker zie ik niet.

ne
door neodutchio Sep 13, 2017 om 19:57
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Horsterweg 166, 3853 JG Ermelo

Op dit adres

Eikelboom Interieurbouw
5,0
1 recensie

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 13, 2017 om 19:42
11545 Antwoorden / 15 Vragen
12

@Sas1410 , 

Reageren ze niet op mail, stuur dan een aangetekende brief , word dan nog niet betaald , dien dan een klacht in bij consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

hutch
door hutch - Sep 13, 2017 om 23:24
4517 Antwoorden / 29 Vragen
1

Dit soort handelen (of beter gezegd: niet handelen) is inherent aan vele zogenaamde 'zolderkamerhobbyisten'. In dit geval heeft de eigenaar meerdere 'bedrijfjes', is waarschijnlijk de kluts kwijt en weet de rechterhand niet meer wat de linkerhand doet.

Dat het geen mooi afgewerkt jurkje was kan ik mij wel voorstellen, daar (heel toevallig....) de kleding die op hun website staat, ook (??) in China verkocht wordt. Ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat die rommel dus uit China komt.

In het vervolg eerst goed uitzoeken wat u waar koopt en niet meer bij dit soort ehhh.... 'bedrijfjes' kopen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer