Sa
door Sas1410 Sep 13, 2017 om 19:17
Geldzaken & recht

Geld niet retour

Eind mei heb ik online een jurkje besteld bij mode-statements.com en binnen het retour termijn geretourneerd. Daarbij heb ik een melding gemaakt bij hen, omdat de afwerking niet mooi was en ik niet wilde riskeren dat ze dachten dat hij stuk was. Hier heb ik nooit antwoord op gehad.
Inmiddels ben ik al ruim 3 maanden bezig om mijn geld terug te krijgen. Meerendeel van mijn berichten blijven onbeantwoord en verder worden er beloftes gemaakt die ze niet nakomen. De laatste mail van hen was woensdag 6 september met de mededeling dat het bedrag bij hen verwerkt is. Ik zou het voor het weekend op mijn rekening hebben. We zijn een week verder en nog heb ik niets.

Wat moet ik nu doen?

6257 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2017 om 19:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het barst van de klachten over dit bedrijf op het internet.

Toets de naam maar eens in op Google, dan kunt u alle rampverhalen lezen. Misschien staat er ook wel een oplossing bij.

Voortaan eerst reviews lezen.

Sa
door Sas1410 Sep 13, 2017 om 19:36
Antwoorden / 1 Vragen

Achteraf gezien was dat inderdaad verstandig geweest. Maar helaas

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 13, 2017 om 19:25
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sas1410 ,

Stuur mode-statements een brief / of mail , zie hier voorbeeldbrief , klik op de rode regels

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug

Lees ook deze klachten ,

https://nl.trustpilot.com/review/www.mode-statements.com

Hier staat een tel.nr ,

R Eikelboom
Organization
Mode-statements BV Address Horsterweg 166 , City ERMELO , Postal Code 3853 JG , Country NL .
Phone
+31.623685773
Email

Sa
door Sas1410 Sep 13, 2017 om 19:35
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt! Ga ik zeker doen. Al reageren ze niet of nauwelijks op mails!

marita5
door marita5 Sep 13, 2017 om 19:42
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

ne
door neodutchio - Sep 13, 2017 om 19:34
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe kunt u hier iets bestellen? Woonhuis waar ook nog eens een meubelmaker ingevestigd is. Het lijkt meer op een zolderkamerhobbiest dan een serieuze webshop.

Heeft u bewijs dat het artikel retour is ontvangen (track en trace)? In dat geval een ultimatum stellen van 14 waarbinnen betaald moet zijn. Na 14 dagen opnieuw een aangetekende brief met laatste termijn van 7 dagen en vermelden dat u daarna een incassoburo zult gaan inschakelen. Na 7 dagen weer niets ontvangen? Dan een incassoburo inschakelen.

Sa
door Sas1410 Sep 13, 2017 om 19:38
Antwoorden / 1 Vragen

Tja ik zag een leuk jurkje ;) onverstandig dat ik niet verder heb gekeken, maar goed daar kan ik nu niets mee.

tenormin
door tenormin Sep 13, 2017 om 19:47
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@neodutchio, zie alleen een lief huisje met een bloemenkrans op de deur en een bestelautootje. Meubelmaker zie ik niet.

ne
door neodutchio Sep 13, 2017 om 19:57
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Horsterweg 166, 3853 JG Ermelo

Op dit adres

Eikelboom Interieurbouw
5,0
1 recensie

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 13, 2017 om 19:42
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Sas1410 ,

Reageren ze niet op mail, stuur dan een aangetekende brief , word dan nog niet betaald , dien dan een klacht in bij consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

hutch
door hutch - Sep 13, 2017 om 23:24
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Dit soort handelen (of beter gezegd: niet handelen) is inherent aan vele zogenaamde 'zolderkamerhobbyisten'. In dit geval heeft de eigenaar meerdere 'bedrijfjes', is waarschijnlijk de kluts kwijt en weet de rechterhand niet meer wat de linkerhand doet.

Dat het geen mooi afgewerkt jurkje was kan ik mij wel voorstellen, daar (heel toevallig....) de kleding die op hun website staat, ook (??) in China verkocht wordt. Ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat die rommel dus uit China komt.

In het vervolg eerst goed uitzoeken wat u waar koopt en niet meer bij dit soort ehhh.... 'bedrijfjes' kopen.