yo
door yona Dec 2, 2007 om 01:58
Geldzaken & recht

Geld overboeken naar het buitenland

Hi,

Kassa heeft gisteren 1 december een item uitgezonden over geld overmaken naar het buitenland. Daar werd steeds gesproken over geld overmaken naar een ander EU-land. Men zou daar geen kosten voor mogen berekenen. M.n. de Postbank geeft dat heel onduidelijk aan. Mijn vraag is nu: geldt dit ook voor Groot-Brittannië? Welliswaar een EU-land maar als je een bedrag in ponden moet overmaken moet je daar wel voor betalen.

Groet Yona

1139 7 Rapporteer

kroonmeester
door kroonmeester - Dec 2, 2007 om 03:35
457 Antwoorden / 45 Vragen

Tja...ook naar Denemarken en Zweden!

Ik zou toch proberen om het met 'Britsh Pond Sterling £' over te maken conform de regels voor het overmaken in 'Euro €' en ook 'SHA' aanvinken. Het bedrag omrekenen van £ naar € en vervolgens het bedrag in € over maken, wel lastig met een kleine koersschommeling.

Wat zegt de Postbank (telefonisch) hierover?

yo
door yona - Dec 2, 2007 om 03:38
20 Antwoorden / 9 Vragen

Dank voor je antwoord. De postbank zegt dat er betaald moet worden voor overboekingen binnen de EU als de euro niet het betaalmiddel is in het betreffende land. Geen idee waar ik info hierover kan vinden.

Yona

tiberivs
door tiberivs - Dec 2, 2007 om 08:17
36 Antwoorden / 0 Vragen

Om geld naar het buitenland over te maken heeft u 2 dingen nodig van de ontvangende partij

1 EBAN nummer

2 BIC code

Met deze gegevens kan het geld worden overgemaakt naar het buitenland. Ik doe het regelmatig zelf daat ik veel op E-Bay zit en dus wel eens geld moet overmaken of ontvangen

Met vriendelijke groet

Gerard

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 2, 2007 om 11:14
16882 Antwoorden / 202 Vragen

Overboeken in euro's is één van de voorwaarden. Overigens was het juist de Postbank die "aan de kaak werd gesteld"omdat ze niet duidelijk zijn. Bij de PB gaat alleen de overboeking gratis als er wordt aangegeven kosten delen.

yo
door yona - Dec 2, 2007 om 12:27
20 Antwoorden / 9 Vragen

Dank voor je antwoord Gerard.

Iban en Bic had ik ingevuld. Dat was het probleem niet. Ik wil weten of de postbank correct gehandeld heeft door mij te laten betalen voor het overmaken binnen de EU met GBP.

Groet, Yona

kroonmeester
door kroonmeester - Dec 5, 2007 om 17:15
457 Antwoorden / 45 Vragen

Ik had reeds ook op de website gekeken.

Je komt inderdaad niet onderuit bij betalingen binnen E.E.R. anders dan in EURO.

Betalingen in EURO binnen de E.E.R. zijn gratis mits aan alle voorwaarden wordt voldaan, zoals: IBAN, BIC/SWIFT-code, 'SHA'.

johanpc
door johanpc - Dec 5, 2007 om 17:31
1379 Antwoorden / 2 Vragen

eenmaal p.j krijg je van de pbnk een formulier waarop staat aangegeven waar de betaalkaart gebruikt kan worden en bij buitenland staat dat er betaald moet worden als het land niet de euro als betaalmiddel heeft.