frits3
door frits3 Jun 19, 2018 om 20:13
Geldzaken & recht

Graf vernield door grasmaaier

het graf van mijn vader is vernield door de grasmaaier van de begraafplaats toen ik dat zag heb ik de beheerder er bij gehaald en hij heeft net als nog een getuige gezien dat de voorplaat er af was gereden tegen de staande zerk die vervolgens van de onderbodem was los gekomen de plantjes waren onder de voorplaat wat de maaimachinist snel weer terug gelegd had nu mocht ik op kosten van de gemeente nieuwe planten kopen maar nu blijkt dat er dus ook een barst in de steen zelf zit ik heb de beheerder daar nu ook opgewezen maar nu kan dat in eens niet door hun komen de steen stond net 3 jaar en heb een foto van toen hij net geplaatst is en daarop is duidelijk te zien dat er toen geen barst in zat  ook al confronteer ik hem daarmee hij blijft vol houden dat dat niet kan weet iemand hou ik dit het beste aan kan pakken graag bruikbare tips

3331 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2018 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt de schade met de beheerder beleken en toen is er niet geconstateerd dat er een barst inzat. Dus dan kunt u daar laten niet op terugkomen.

Ge
door Genee - Jun 19, 2018 om 20:31
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Maak er een foto van en ga ermee naar de gemeente.
Omdat de grasmaaier zoveel vernield heeft is het verhaal van de beheerder dat het niet door de grasmaaier kan komen niet overtuigend.
Die wil natuurlijk niet graag dat de gemeente de kosten moet betalen.
Vraag ook eens aan de leverancier van de steen of de barst door b.v. weersinvloeden kan zijn ontstaan.
Komt u er niet uit met de gemeente, ga dan voor verder advies naar het Juridisch Loket in uw gemeente.

tenormin
door tenormin - Jun 19, 2018 om 21:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Krijg geen link voor elkaar maar wat ik lees is dat de beheerder van de begraafplaats wel degelijk verantwoordelijk voor de beschadiging. Dat u de barst in eerste instantie niet heeft opgemerkt is niet van belang. De steen is 'te jong' om nu al uit zichzelf te gaan scheuren. En volg het advies van @nvdp op.

2g
door 2greyrooms - Jun 20, 2018 om 11:07
41 Antwoorden / 8 Vragen

De barst in de steen kan natuurlijk heel goed later zijn ontstaan omdat de steen niet meer goed ondersteund was nadat hij verschoven is. Dan is het wel degelijk een gevolg van de verschuiving door de grasmaaier.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 20, 2018 om 14:40
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe dan ook de beheerder aansprakelijk stellen. Dat bij de eerste controle de barst niet is opgevallen is niet zo erg belanrijk. U heeft eerst naar de opvallende schade gekeken. Als ook al gezegd: neem ook contact op met de steenhouwer/leverancier van de zerk.

frits3
door frits3 - Oct 11, 2018 om 10:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

update de gemeente heeft zijn aansprakelijkheid afgeschoven naar het bedrijf waar de grasmaaier van is die heeft het naar zijn verzekering gestuurd maar die zegt nu gewoon dat het bedrijf niet erkend de schade te hebben veroorzaakt en dat ik het maar moet bewijzen dat het zo is en aangezien dit dus bijna onmogelijk is en ze niet erkenen wat de beheerder heeft gezien sta ik dus met lege handen of iemand hier moet nog iets weten hoe ik kan aantonen dat zei het waren

Ge
door Genee Oct 11, 2018 om 12:35
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De gemeente is naar mijn mening aansprakelijk.
Deze heeft immers het bedrijf opdracht gegeven voor het maaien.
De gemeente moet het maar uitzoeken wie de rekening gaat betalen.
U zou eens voor verder advies naar het Juridisch loket in uw woonplaats kunnen gaan.

ju
door juliomariner Oct 11, 2018 om 13:19
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad de gemeente geeft opdracht tot maaien. U heeft niets met de hovenier te maken. U moet de gemeente aansprakelijk stellen. Hoe zij er met de hovenier uit moeten komen is hun zaak.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 11, 2018 om 12:17
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien dat deze link nog iets voor u kan betekenen:
http://ombudsmanuitvaartwezen.nl/klachtbehandeling/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 11, 2018 om 13:23
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ben wel benieuwd wat hier de uitkomst/afwikkeling is geweest.

marita5
door marita5 - Oct 11, 2018 om 14:38
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Frits3 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.nationaleombudsman.nl/vraag-en-antwoord/ik-heb-een-klacht-over-een-gemeente

Doe de instantiecheck ,

https://www.nationaleombudsman.nl/instanties/gemeenten

frits3
door frits3 - Oct 11, 2018 om 19:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

ja ze kennen mij nog niet want als ik ergens mijn tanden in zet dan laat ik niet eerder los tot ik mijn gelijk krijg