er
door errie123 Feb 20, 2017 om 13:49
Geldzaken & recht

Groen sparen waar kan dat nog ?

Ik wil heel graag groen sparen met belasting voordeel. Maar er is geen bank die dit aanbied

16405 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2017 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat wordt nog nergens aangeboden.

Cookies
door Cookies Feb 20, 2017 om 13:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT @tijger1: al gedegradeerd naar Brabander?

tijger1
door tijger1 Feb 20, 2017 om 14:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, ik ben zaterdag verhuisd. Ging heel voorspoedig, had veel hulp.

Cookies
door Cookies Feb 20, 2017 om 15:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vermoedde ik al, zaterdag. Je was er nl. weinig. Veel woonplezier in het Brabantse.

tijger1
door tijger1 Feb 20, 2017 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dank u, zal best lukken. Moest zaterdag wel deels de catering verzorgen voor alle hulpen. :-))

hansje klein
door hansje klein - Feb 20, 2017 om 14:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

...  OT:  Groen-sparen of groen-beleggen (als het dan nog bestaat) doet men overigens alleen als overtuigd idealist om het milieu te sparen. Niet vanwegen het inmiddels miserabele rendement! Alternatieven zijn: eigenwoning isoleren, zonnepanelen, volkstuintje met biogroente, windmolenparkaandelen.

Vraag eens bij de Triodosbank, die waren (verbaal) nog redelijk groen bezig.  eerlijke geldwijzer

tijger1
door tijger1 Feb 20, 2017 om 14:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat niet alleen om de rente, maar ook om de vrijstelling vermogensrendementsheffing en de extra heffingskorting. Dus helemaal niet om het milieu.

hansje klein
door hansje klein Feb 20, 2017 om 14:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... waarom er ook OT vóór staat ... Off-topic voor de beginners ;-)

edrick3
door edrick3 - Feb 20, 2017 om 14:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Om in aanmerking te komen voor deze belastingvoordelen, moet het spaarproduct door de overheid zijn erkend. Op dit moment beschikken alleen de groene spaarrekeningen en deposito’s van Rabobank, ING en ABN AMRO over een Groene Verklaring van de overheid. Alleen bij deze banken kun je dus groen sparen met belastingvoordeel.

Op dit moment kennen Rabobank en ABN AMRO echter een klantenstop voor het groen sparen. Je kunt dus alleen nog groen sparen bij ING.
(Bron)
https://www.ing.nl/particulier/sparen/sparen-met-vaste-rente/groen-spaardeposito/belastingvoordeel.html

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2017 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@edrick3

Ook bij ING is het momenteel niet mogelijk om groen te sparen.

Cookies
door Cookies - Feb 20, 2017 om 14:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@edrick: je bent er via Google gekomen, zie ik en je hebt daardoor een verouderde link neer gezet. De correcte / actuele link waaruit blijkt dat deze mogelijkheid er dus NIET is, is https://www.ing.nl/particulier/sparen/sparen-met-vaste-rente/groen-spaardeposito/index.html

DOOR EDRICK3 - 20 FEB. 2017 OM 14:28
23424 ANTWOORDEN / 78 VRAGEN

Om in aanmerking te komen voor deze belastingvoordelen, moet het spaarproduct door de overheid zijn erkend. Op dit moment beschikken alleen de groene spaarrekeningen en deposito’s van Rabobank, ING en ABN AMRO over een Groene Verklaring van de overheid. Alleen bij deze banken kun je dus groen sparen met belastingvoordeel.

Op dit moment kennen Rabobank en ABN AMRO echter een klantenstop voor het groen sparen. Je kunt dus alleen nog groen sparen bij ING.
(Bron)
https://www.ing.nl/particulier/sparen/sparen-met-vaste-rente/groen-spaardeposito/belastingvoordeel.html

tenormin
door tenormin Feb 20, 2017 om 14:52
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Bij de link van edrick3 staat toch duidelijk dat alle genoemde bedragen voor 2017 gelden. En inderdaad, ook op Google, vele items, ik zie nergens dat ING er niet meer aan mee doet.

Cookies
door Cookies Feb 20, 2017 om 14:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......ik zie nergens dat ING er niet meer aan mee doet..... Dat zie je door mijn link aan te klikken.

tijger1
door tijger1 Feb 20, 2017 om 14:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Het is echt (nog) niet mogelijk bij ING. Sommige mensen hebben dat al/nog lopen en voor hen zijn de cijfers van 2017 van belang.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 20, 2017 om 15:52
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin, het zijn tijdelijke stops: Op dit moment bieden alleen ABN AMRO, ING Bank en Rabobank spaarproducten met een groencertificaat aan. Echter, vanwege de grote belangstelling voor deze groene spaarproducten stellen alledrie de banken regelmatig een klantenstop in. (Uit de link van 14.00 geplukt).

edrick3
door edrick3 Feb 20, 2017 om 15:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Was gewoon via ing.nl en op de zoekpagina 'groen sparen belastingvoordeel' ingetikt.
Raar dat die site/pagina niet aangepast is. Ergens anders staat inderdaad: Vanwege de grote belangstelling voor het ING Groen Spaardeposito is het vanaf dinsdag 5 juli 2016 voorlopig niet mogelijk om nieuwe Groen Spaardeposito’s te openen. Banken met een groene licentie zijn verplicht minimaal 70% van het spaargeld te investeren in projecten die zijn goedgekeurd volgens de Regeling Groenprojecten. Om te voldoen aan deze verplichting kan ING Groenbank op dit moment geen spaargeld meer extra aannemen. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer een ING Groenspaardeposito weer te openen is.
@tijger1 het was dus eerder wél mogelijk.

Cookies
door Cookies Feb 20, 2017 om 16:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@edrick: maar je hebt dus niet doorgeklikt. Ik had het gezocht zonder zoekfunctie te gebruiken, dan kom je ook bij de goede informatie. Zoekfuncties geven nou eenmaal (net als Google) nogal eens verouderde resultaten.

tijger1
door tijger1 Feb 20, 2017 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ edrick3. Ja, dat weet ik dat het eerder mogelijk was, maar het is nu al een flinke tijd niet mogelijk om een nieuwe deposito te openen. En de Ts is nieuw.

gerbera
door gerbera - Feb 20, 2017 om 15:08
7372 Antwoorden / 14 Vragen
tijger1
door tijger1 Feb 20, 2017 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens de ING kan het niet. Klik op de link van Carola.83. Groen Spaardeposito Het is momenteel niet mogelijk een Groen Spaardeposito te openen

hansje klein
door hansje klein Feb 20, 2017 om 15:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

"Het is momenteel niet mogelijk

een Groen Spaardeposito te openen bij de ING" (website ING.nl).

Cookies
door Cookies Feb 20, 2017 om 15:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zucht....

gerbera
door gerbera Feb 20, 2017 om 15:52
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Was zojuist ingelogd op mijn ING en daar lees ik niets over het niet mogelijk zijn. Sterker nog men maakt er nog steeds reclame over. Maar zit er blijkbaar helegaar naast SORRY SORRY SORRY. ben ook maar een mens.

edrick3
door edrick3 Feb 20, 2017 om 15:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerbera: nou, vind dat ING de site wel eens duidelijker zou kunnen aanpassen.

hansje klein
door hansje klein Feb 20, 2017 om 15:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Gevalletje fake-news:  https://twitter.com/metropotamia/status/833347693334372352/photo/1

Cookies
door Cookies Feb 20, 2017 om 16:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niets met fakenieuws te maken.

teunwestland
door teunwestland - Feb 20, 2017 om 17:33
10 Antwoorden / 2 Vragen

Vanwege de grote belangstelling voor het ING Groen Spaardeposito is het vanaf dinsdag 5 juli 2016 voorlopig niet mogelijk om nieuwe Groen Spaardeposito’s te openen. Banken met een groene licentie zijn verplicht minimaal 70% van het spaargeld te investeren in projecten die zijn goedgekeurd volgens de Regeling Groenprojecten. Om te voldoen aan deze verplichting kan ING Groenbank op dit moment geen spaargeld meer extra aannemen. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer een ING Groenspaardeposito weer te openen is.

sp
door spaarrente.shop - Nov 27, 2017 om 16:58
3 Antwoorden / Vragen

Groen spaardeposito bij ING is weer beschikbaar, zie hier. De openstelling is vaak niet van lange duur want zodra het maximum spaarbedrag bereikt is dan wordt de inschrijving gesloten.