mardugan
door mardugan Aug 21, 2006 om 14:50
Geldzaken & recht

Heb ik recht op

ik heb een wajong uitkering van het uwv dat heb ik van af mijn 18e in 1989,mijn vraag in nu heb ik ook recht op aanvulling van mijn uitkering?

401 2 Rapporteer

scroogy
door scroogy - Aug 21, 2006 om 17:23
367 Antwoorden / 20 Vragen

Een Wajong uitkering ? Bestond die in 1989 al ?
De uitkering wordt elke 5 jaar herzien, is die inmiddels niet een WAO uitkering geworen ?

Op de website Wajongwegwijzer.nl zijn veel mogelijkheden op de terreinen werk, inkomen, scholing en zorg samengebracht. U leest daar welke organisaties op deze gebieden actief zijn , wat zij voor u kunnen doen en welke voorwaarden gelden.

http://www.wajongwegwijzer.nl/index.html

Als u met uw uitkering beneden het bijstandsniveau komt hebt u in elk geval recht op een (aanvullende) bijstandsuitkering.

pl
door plakstripje - Aug 21, 2006 om 17:47
7 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft wellicht recht op langdurigeheidstoeslag tenminste als u Wajong uitkering onder, of gelijk aan de bijstandsnorm is EN u de afgelopen jaren niet gewerkt heeft, noch u reintegratie heeft gefrustreerd. u kan het best aan uw gemeente vragen wat hun beleid is.

Als u onder de bijstandsnorm komt heeft u sowiezo recht op toeslagenwet, of op bijstand. Maar volgens mij is wajong standaard 70% van het min loon en dus de bijstandsnorm.