Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim Jan 28, 2016 om 17:27
Geldzaken & recht

Hoe kan ik loonbeslag door acte van cessie nietig laten verklaren?

De lening bij de bank is genomen in 2009. Door werkloosheid en ernstige ziekte is er onregelmatig terug betaald. Man en vrouw hebben in 2015 weer een werkgever gevonden. De bank heeft in 2015 loonbeslag gelegd bij de werkgever door acte van cessie. Op het restant van het inkomen is beslag gelegd door een deurwaaraarder. Nu ontstaan nieuwe schulden en er is geen leefgeld meer voor het gezin met 3 schoolgaande kinderen. Bank wil niet meewerken aan een regeling waarmee nieuwe schulden voorkomen zouden kunnen worden. De beslagvrije voet kan niet toegepast worden.

2310 2 Rapporteer

ro
door ronny530 - Jan 28, 2016 om 17:39
2795 Antwoorden / 41 Vragen

U kunt middels een advocaat bezwaar indienen want de hoge raad heeft een uitspraak in zo'n geval gedaan. http://budgetcoach.nl/informatie-over/akte-van-cessie/

Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim Jan 29, 2016 om 08:48
34 Antwoorden / 3 Vragen

Prima reactie. De gebruikelijke weg is naar een goede advocaat te stappen.  Maar wel een specialist, zie de site van de orde van advocaten. Doe ik elk geval een gratis adviesgesprek. Daarvoor zijn ze verwezen. Helaas komt cliënt daar niet mee verder want er is geen geld voor een advocaat. Voor de zogenaamde gratis rechtsbijstand is er sprake van een eigen bijdrage van € 360. Die kan niet gefinancieerd worden uit de bijzondere bijstand. Ik denk dat voor rechtsbijstand de bottleneck is het inkomen van 2014. Tja en hoe nu verder? Een advocaat no cure no pay of is er toch nog ergens gratis rechtsbijstand te krijgen?

uwjurist
door uwjurist - Jan 29, 2016 om 09:06
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Shmalmelo.wim schreef op 29 Jan 2016 om 08:48:

"Prima reactie. De gebruikelijke weg is naar een goede advocaat te stappen.  Maar wel een specialist, zie de site van de orde van advocaten. Doe ik elk geval een gratis adviesgesprek. Daarvoor zijn ze verwezen. Helaas komt cliënt daar niet mee verder want er is geen geld voor een advocaat. Voor de zogenaamde gratis rechtsbijstand is er sprake van een eigen bijdrage van € 360. Die kan niet gefinancierd worden uit de bijzondere bijstand. Ik denk dat voor rechtsbijstand de bottleneck is het inkomen van 2014. Tja en hoe nu verder? Een advocaat no cure no pay of is er toch nog ergens gratis rechtsbijstand te krijgen?"

Er bestaat zoiets als peiljaarverlegging  waardoor de eigen bijdrage verlaagd kan worden. Als uw cliënt hierom via het juridisch loket vraagt, krijgt men ook nog een korting op de eigen bijdrage. En daar kennen ze de specialisaties van de advocaten in de omgeving.

Advocaten mogen niet op basis van no cure no pay werken, zoals algemeen bekend is. Juristen mogen dat wel.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim Jan 29, 2016 om 13:41
34 Antwoorden / 3 Vragen

Dank je wel, Monique. Dit gaan mijn cliënt en ik uitzoeken. We doen verslag van onze zoektocht. Mvg Wim