ik
door ikkedie Aug 16, 2016 om 11:04
Geldzaken & recht

Hoe kan ik protesteren als een bedrijf zich niet aan de eigen CAO houdt? Beamix

Als wij zelf protesteren krijgen we ontslag.

4145 8 Rapporteer

ha
door harry25961 - Aug 16, 2016 om 11:13
23 Antwoorden / Vragen

Neem contact op met een vakbond.  kijk bijvoorbeeld eens op   DEZE   website.  Uiteraard zullen ze U eerst vragen om eerst lid te worden
maar ik persoonlijk vind de contributie best meevallen voor wat ze doen.  Zij kunnen U beslist helpen.
Tip. Gebruik hiervoor NOOIT een bedrijfs computer maar zoek thuis de gevens op en vertel dit ook buiten werktijd tegen uw collega's.

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2016 om 11:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt natuurlijk niet ontslagen worden, als u eist dat het bedrijf zich aan de cao houdt. Maar zeker als men een rottige werkgever heeft, is het belangrijk dat men lid wordt van een bond. Zij zullen uw belangen behartigen.

uwjurist
door uwjurist - Aug 16, 2016 om 11:29
1043 Antwoorden / 0 Vragen

In aanvulling op de gegeven adviezen, adviseer ik om gezamenlijk een brief te schrijven. Het vormen van één front werkt het beste.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

jo
door jorisw - Aug 16, 2016 om 11:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat doen ze/doen ze niet wat volgens de CAO niet/wel zou moeten?
En wie heeft gezegd dat je ontslagen zou worden?

marita5
door marita5 - Aug 16, 2016 om 13:32
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ikkedie ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-als-mijn-werkgever-de-cao-niet-nakomt

Juridisch loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

mo
door mof - Aug 17, 2016 om 12:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u zelf protesteert krijgt u ontslag??? Dat mag helemaal niet! Wel zelf protesteren dus!

jo
door johnmarie - Aug 19, 2016 om 17:53
25 Antwoorden / 4 Vragen

Hebben ze bij Beamix geen ondernemings raad, anders zou u dat eerst met hun kunnen bespreken, zij zijn toch gekozen door het personeel, moeten ze ook iets doen voor het personeel.

pi
door pieterwolters - Aug 19, 2016 om 18:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Of TS is al ontslagen of het is gewoon opgelost.