door wilput Mar 13, 2008 om 18:53
Geldzaken & recht

HOE KOM IK VAN DIE LOTERIJ AF??

Tot voor kort dacht ik mee te spelen in een bonafide loterij, genaamd OLYMPIC te Zevenaar. Als ik een jaar niets won, zou ik mijn inleggeld terugkrijgen!

Via, via hoorde ik dat het hier om oplichterspraktijken gaat en daarom zocht ik bij Kassa in het archief. En ben me toen rotgeschrokken!

Wie kan mij raad geven, hoe ik hier zonder verdere kleerscheuren (die 300 euro ben ik waarschijnlijk gewoon kwijt) weer vanaf kom?

De voorbeeldbrief waar in het archief sprake van was, kon ik bij st.de ombudsman niet vinden.

Ik heb de vraag opnieuw gesteld op advies van een andere Kassa-fan!

vrgr  Wil.

618 5 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Mar 13, 2008 om 19:20
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk bij de antwoorden op je vorige vraag!

Incoll bv is namelijk de incasseerder voor de door jou genoemde duitse nep loterij.

Om dat de nederlandse banken de duitse lotery olympic (ook werkend onder de naam  olympic priceworld) op de zwarte lijst hebben gezet

 en geen automatische incasso's van ze aksepteert werken ze via een nederlands incasso buro om hun iligale praktijk voort tezetten.

stacey
door stacey - Mar 13, 2008 om 20:02
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--De voorbeeldbrief waar in het archief sprake van was, kon ik bij st.de ombudsman niet vinden----

Voorbeeldbrief duitse lottoclubs

sn
door snagtor - Mar 14, 2008 om 16:04
17 Antwoorden / 1 Vragen

Als het bedrag automatisch van uw rekening wordt afgeschreven (incasso), kunt u dit bedrag storneren (betaling ongedaan maken). Als het goed is houdt het op een gegeven moment gewoon op en kan deze 'loterij' niet meer automatisch incasseren . Als ik me goed herinner is dat bij de Postbank na 3x storneren van hetzelfde bedrag. U kunt natuurlijk ook uw bank vragen deze incasso's te blokkeren.

Succes!

katenmuis
door katenmuis - Mar 14, 2008 om 21:06
22 Antwoorden / 2 Vragen

Ga gelijk naar uw bank en vraag of ze voor dit bedrijf een selectieve incasso blokkade in willen brengen. Dan kan dit bedrijf nooit meer incasseren van uw rekening.

ad
door admiraal1 - Jun 3, 2008 om 11:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik zit met het zelfde probleem.

heb een aangeteekende brief opgestuurd met intrekking van mijn automatische afschrijving, maar zij gaan gewoon door met afboekingen