Ma
door ManuelaD Mar 9, 2017 om 09:23
Geldzaken & recht

Hoe kom ik van splendid club bv af?

Ik kreeg een brief van van Fiad incasso met een sommatie, terwijl ik niet eens eerder iets ontvangen heb. Er staat Splendid Club bv op vermeld.
Ik heb gebeld naar die club en kreeg een zeer dwingende man aan de lijn die beweerde dat ik op straat iets heb afgesloten...???
Ik weet van niks en heb ook nog nooit iets ontvangen. Ook wisten ze de naam van mijn dochtertje te noemen. Dat is nog het ergste.
Het betreft een rekening van 110,52. Voor wat?
Ik heb gezien/gelezen dat Kassa er eerder mee aan de slag is geweest.

3491 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 9, 2017 om 09:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u niets besteld hebt, is het toch klaar? Verder negeren.

Geen abonnement voor kinderboekjes afgesloten!

marita5
door marita5 - Mar 9, 2017 om 09:47
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Manuelad ,

Als u niks besteld heeft volledig negeren en niet betalen .
U kunt Splendid Club een brief / of mail sturen ontkenning tot standkoming overeenkomst ( zie hier voorbeeldbrief ) klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/ontkennen-van-overeenkomst/voorbeeldbrief-ontkennen-totstandkoming-overeenkomst

Lees ook hier : wat mogen incassobureaus wel / wat mogen ze niet ( zie blauwe balk ) .

http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

aurora1
door aurora1 - Mar 10, 2017 om 16:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo "dat Kassa er eerder mee aan de slag geweest is"?
Als dat onderwerp op dit forum van vrijwilligers eerder aan de orde is geweest dan kunt u het via de zoekfunctie opzoeken en de reacties dan lezen.

kk
door kk87 - Mar 24, 2017 om 16:42
1 Antwoorden / Vragen

De consumentenbond raadde me o.a. aan de rechtsbijstand er bij te betrekken en zo nodig ook de KvK te bellen,
al was dat mogelijk wel een lang betaald telefoongesprek werd me er bij gemeld.

Ik heb ongeveer hetzelfde van Splendid maar dan met boeken, zie bericht

Eind vorig jaar ben ik op straat aangesproken door iemand van de Splendid boekenclub.
Eénmalig zou ik één pakketje krijgen. Er werd netjes bijgezegd dat ik een euro administratiekosten moest betalen.
Inmiddels heb ik 3x een pakketje ontvangen en teruggestuurd met de melding dat ik hier niet over was ingelicht.

Na het ontvangst van het 2e pakketje heb ik mijn rekeningnummer voor hen geblokkeerd,
op advies van de consumentenbond.

Tevens heb ik ze 3x aan de telefoon gehad.
Het enige dat ik steeds te horen krijg is dat ik voor een proefabonnement van 5 pakketjes heb getekend en uiteindelijk
nog 42,70 moet betalen.
Ik heb niks gezien van voorwaarden en ook geen uitdraaisel gekregen.

Zojuist heb ik weer een brief ontvangen over een betalingsachterstand bij de Splendid boekenclub.
Wederom heb ik gebeld. Het enige dat ik boos te horen kreeg was 'Bent u nu aan het huilen? Hou op en bel maar terug als je klaar bent' 'Maak gewoon het geld over dan is het goed'
De meneer heeft later gewoon opgehangen. Zijn naam heeft hij niet genoemd.

Wat kan ik het beste doen om dit stop te zetten?

marita5
door marita5 Mar 24, 2017 om 16:55
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Zie mijn reactie van 9 maart om 9.47 , stuur een brief / of mail en dan volledig negeren en vooral niet betalen .

costnix
door costnix - Mar 24, 2017 om 16:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Heb heb medelijden met die colporteurs. Ik ben altijd in een chagrijnig humeur als ik ze tegenkom ;-)