Gu
door Guus53 Jan 4, 2017 om 16:57
Geldzaken & recht

Hoe komt het toch dat er vaak onbegrijpelijke omschrijvingen op je ING_bankafschrift verschijnen?

Uiteraard controleer ik de boekingen die mijn bank (ING) rapporteert over mijn betaalrekening. Maar soms zijn de omschrijvingen echt abacadabra.
Wie kan mij vertellen wat ik hier betaald heb? "Stichting Derdengelden BuckarooIBAN: NL19DEUT0319821366 BIC: DEUTNL2N Naam: Stichting Derdengelden Buckaroo Kenmerk: 22-01-2016 17:57 1150000486273405 Omschrijving: 201612343 1150000486273405 Uw beste".
Alleen de tekst ".......Uw beste" helemaal achteraan snap ik, maar maakt mij niets wijzer.
Is dit een probleem van ING of van Buckaroo? Waarbij ik aanneem dat Buckaroo een of ander betaalsysteem is.

28775 33 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 4, 2017 om 17:15
7210 Antwoorden / 3 Vragen

https://www.buckaroo.nl/over-ons/buckaroo-stichting-derdengelden/

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2017 om 17:19
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt mij dat u dingen (zaken) via internet besteld en niet meer weet wat en hoe u heeft betaald. ING verzint geen betalingen, noteert het zodat u het kan inzien, bekijken. Ook 'valse' afschrijvingen, die u dan kan storneren.

diumenge
door diumenge - Jan 4, 2017 om 17:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op die pagina van Sjoppie staat ook een mooie 'betaling checker': status.buckaroo.nl.

N.b. "Uw beste" zal wel voor "Uw bestelling" staan.

ro
door ronny530 - Jan 4, 2017 om 17:31
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Buckaroo regelt voor veel internetwinkels het Ideal betalingsverkeer. De Idealbetaling wordt op de derdengeldenrekening va Buckaroo gestald waarbij de internetwinkel een seintje krijgt dat de betaling is verwerkt en het product gaat leveren. Als u een Idealbetaling doet ziet u ook dat Buckaroo de begunstigde is en ook de naam van de internetwinkel.

wi
door wilhelmina59 Jan 4, 2017 om 18:58
519 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak kom je in de omschrijving ook nog tegen wat je hebt gekocht.

Cookies
door Cookies - Jan 4, 2017 om 17:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Blijkbaar heb je iets gekocht / besteld op 22/1 en betaald via Buckaroo. Wat Buckaroo is, kun je zo even Googelen. Als je bij je bestelling gewoon even oplet, dan kun je zien of de betaling via Buckaroo loopt.

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2017 om 21:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is dus geen probleem van Ing of Buckaroo, maar van uzelf.

Gu
door Guus53 - Jan 4, 2017 om 21:29
9 Antwoorden / 2 Vragen

Alle antwoorden van jullie (waarvoor dank) komen erop neer dat ik gewoon zelf goed moet bijhouden wat ik besteld en betaald heb. Dat snap ik. Maar waarom zou een bank dan uberhaupt een omschrijving op een dagafschrift geven; sterker nog, waarom zou een bank dan uberhaupt nog overzichten (op papier of via internet) geven waarmee ze aangeven wat er gebeurd is op je rekening.
Met andere woorden: waarom zouden ze in de omschrijving niet gewoon vertellen: "u heeft iets betaald bij bedrijf X". Dat moet toch niet al te veel moeite zijn in plaats van 2 maal precies dezelfde non-informatie geven?

Ma
door Marimelda Jan 4, 2017 om 22:13
58 Antwoorden / 11 Vragen

Bij een IDEAL-betaling kan je de gegevens door laten sturen op je e-mail. Dan weet je precies aan wie, hoeveel en waaraan je het hebt betaald en de nummers corresponderen dan misschien beter. Verder staat het later weer op je bankrekening en op de bankwebsite.kun je het ook weer terugvinden.

Maar eerlijk gezegd, vind ik het bankieren tegenwoordig toch omslachtiger dan vroeger alleen met pen en papier. Het hoefde ook allemaal niet zo snel te gebeuren. Men had en nam de tijd daarvoor.

Hoe gaat het tegenwoordig? Vandaag bestellen, de volgende ochtend al in huis. De eerste keer dat dit me overkwam dacht ik: "Maar dat hoeft toch zo niet?" Ze gaan nog sneller dan Zoef de Haas vroeger bij de Fabeltjeskrant. Maar weer niet zo snel als de Vleermuis. Die zie je nauwelijks of niet als die voorbij vliegt. Maar goed, die hoeft de post ook niet rond te brengen, want anders was ie er dezelfde avond al op de dag van de bestelling.

Alle gekheid op een stokje. Ik bedoel maar, het moet tegenwoordig almaar zo vlug, vlug, vlug.

ti
door tilpend Jan 5, 2017 om 08:44
134 Antwoorden / 0 Vragen

De gegevens door laten sturen op je e-mail kan niet bij alle banken. Ik weet dat het bij de Rabobank bijvoorbeeld wel kan maar bij ABN AMRO krijg je die keuze niet.

holiday
door holiday Jan 6, 2017 om 11:43
102 Antwoorden / 12 Vragen

Je heb gewoon gelijk, als je bij een winkel iets koopt, dan moet gewoon de naam van die winkel er op staan.

Gu
door Guus53 - Jan 4, 2017 om 21:33
9 Antwoorden / 2 Vragen

Overigens doen Ingenico en Mollie Payments het iets beter, want daarvan kun je in ieder geval ergens in het woud van cijfer- en lettercodes nog de naam van het bedrijf terugvinden waaraan je betaald hebt.

Ma
door Mat Matheij - Jan 4, 2017 om 21:38
986 Antwoorden / 3 Vragen

Buckaroo beheert voor een aantal bedrijven de IDEAL betalingen. De betaling staat op rekening van de tussenpersoon maar in die specificatie komt wel het bedrijf of factuurnummer voor van het bedrijf aan wie u via IDEAL de betaling hebt verricht. Er zijn slechts een beperkte hoeveelheid digits beschikbaar wanneer daarbinnen de bedrijfsnaam niet past valt deze weg. Mogelijk herkent u het faktuurnummer. Overigens gaat het om betalingen die uzelf via IDEAL op die datum heeft verricht.

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2017 om 21:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan in het vervolg maar bij een bedrijf bestellen waarbij u rechtstreeks aan hun banknummer betaalt, dan hoeft u ook niet te onthouden wat u hebt gedaan. En wat u wilt staat er toch? U betaalt aan Buckaroo, de bank weet verder niets.

Ma
door Marimelda - Jan 4, 2017 om 22:04
58 Antwoorden / 11 Vragen

Dat is tegenwoordig wel met meer afschrijvingen erg lastig, omdat de nummers soms helemaal niet meer corresponderen met factuuurnummers of referentienummers van je nota. Dat is dan lastig zoeken, ja. Soms gebruikt men namelijk interne nummers, die voor ons niet relevant zijn, maar voor hun eigen administratie weer wel. Je komt tegenwoordig om van de nummers alleen al en ze zijn dan ook nog ellenlang. Dan kijk ik soms zo: %-/, daas van het zoeken.

Dat is het gevolg van de digitalisering, overdigitalisering zou je het ook wel kunnen noemen. Niemand straks die er nog iets van snapt. Men wil te duidelijk zijn, zodat het niet meer duidelijk is.

Helder?

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2017 om 22:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, als je iets betaalt, dan zie je aan wie je betaalt. Simpel. Helder?

Ma
door Marimelda Jan 4, 2017 om 22:30
58 Antwoorden / 11 Vragen

Dat is meestal wel helder, maar hier ging het om de nummers, toch? Ellenlange nummers soms, die je als je handmatig overmaakt ook moet invullen op de betaalopdracht van de betreffende bank. Erg lastig. Je moet zelfs zo netjes schrijven, dat als je een getal ietwat onduidelijk neergeschreven hebt, je het terugkrijgt met een mededeling dat het bankrekeningnummer niet klopt, terwijl dat vroeger niet zo'n probleem was, ging in de meeste gevallen wel goed. Ik heb eigenlijk opnieuw getallen moeten leren schrijven om het zo duidelijk mogelijk neer te kunnen zetten. Ze houden je wel bezig, in ieder geval. Straks verzint men weer wat anders, nieuwe snufjes e.d.. Ik moet nog maar zien of het allemaal er overzichtelijker op wordt. En het feit dat je in feite wordt opgejaagd om nog meer te bestellen en zo snel mogelijk te betalen en o, wee, als je niet snel genoeg bent. Ik zou me als jongere dan een voordurend opgejaagd gevoel hebben en geen rust krijgen. En als je een fout maakt, werkt dat vaak langer door dan normaal. Vroeger kon je toch een fout veel gemakkelijker herstellen.

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2017 om 00:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar met Ideal hoef je zelf dus maar nauwelijks iets in te vullen. Alles staat er al, en je kan dan ook nog Buckaroo zien staan. En je kan dan ook helemaal geen fout meer maken. Super overzichtelijk. En opgejaagd worden om nog meer te bestellen? Daar ben je toch zelf bij?

jo
door jorisw - Jan 4, 2017 om 22:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De kans is groot dat het nummer (of een deel van het nummer) ook terug komt op de orderbevestiging van de leverancier. Zo kan je de boel aan elkaar knopen. Ik denk niet dat we moeten willen dat banken alle details krijgen van transacties. Daar hebben ze uiteindelijk niks mee te maken.

di
door digioma - Jan 5, 2017 om 00:41
646 Antwoorden / 29 Vragen

Waarschijnlijk...  heb je helemaal niks gekocht, maar een bedrag overgemaakt naar Stichting Derdengelden dat via Buckaroo wordt geregeld en van uw ING rekening wordt ingehouden en dan via Buckaroo weer wordt overgemaakt naar bedoelde stichting.

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2017 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Essie_V
door Essie_V - Jan 5, 2017 om 09:40
25 Antwoorden / 2 Vragen

De SEPA wetgeving geeft aan dat er een aantal verplichte elementen vermeld moeten worden bij een betaling of incasso (IBAN, SWIFT). Wat hierboven reeds vermeld is, is dat er slechts een aantal digits beschikbaar zijn en er daardoor dus delen wegvallen.
Dit gebeurt dus met SEPA meer dan dat het vroeger het geval was.

Gevalletje 'vroegah was alles beter'. Behalve dan het feit dat het Europese betalingsverkeer een stuk makkelijker is geworden. Maar dat terzijde.

Gu
door Guus53 - Jan 5, 2017 om 17:20
9 Antwoorden / 2 Vragen

Nogmaals dank voor alle reacties, maar..,,, als er dan zo weinig digits ruimte is om info kwijt te kunnen, waarom dan 2x de tekst "Stichting Derdengelden Buckaroo"
? dat noem ik nog eens ruimte verspilling!

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2017 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat helemaal niet over te weinig ruimte, dat is onzin. Er wordt gewoon overgemaakt aan die stichting en die stort het weer door dat is alles. Is toch zo te vinden op Google.

https://www.buckaroo.nl/over-ons/buckaroo-stichting-derdengelden/

reflecs
door reflecs Jan 5, 2017 om 19:05
1859 Antwoorden / 4 Vragen

En daarmee zijn we weer terug bij sjoppie :) Heeft u die mail nu al verstuurd naar het info mailadres? Sorry hoor, maar ik vind het een beetje een storm in een glas water. Hoe vaak komt het nu voor dat je een afschrijving niet kunt thuisbrengen?

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2017 om 19:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen
aurora1
door aurora1 - Jan 5, 2017 om 20:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Much ado about nothing.
Voortaan dan maar bijhouden wat u zoal waar koopt en voor welk bedrag of, zoals al voorgesteld, alleen daar bestellen waar u rechtstreeks naar de bank overmaakt.
Waarom blijft u zo doorzeuren over wie het anders doen?
Zie ook met name de reacties van @reflecs en @tijger1.

SD
door SD1 - Jan 6, 2017 om 11:28
91 Antwoorden / 50 Vragen

Hallo Guus

Bij mij komt Buckaroo alleen op het afschrift ivm betalingen voor de OV van mijn dochter
misschien zegt dat jou iets

Groetjes Syl

holiday
door holiday - Jan 6, 2017 om 11:38
102 Antwoorden / 12 Vragen

Zolang er geen naam, nummer controle is, zullen ze ook niet de juiste gegevens er op zetten, omdat ze op dat moment ook verantwoordelijk zijn.

tijger1
door tijger1 Jan 6, 2017 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft er helemaal niets mee van doen.

c.
door c.bonte - Jan 6, 2017 om 11:40
22 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dat soms ook.  Tegenwoordig als ik iets betaal, doe ik een kladje in mijn bankmap. Als die betaling dan komt zie ik aan het bedrag, dat die het is. Ze gebruiken inderdaad andere banknamen of het zijn bedrijven, die de zaken voor hem regelen en het geld innen.

te
door teunis versloot - Jan 6, 2017 om 11:53
1 Antwoorden / Vragen

U heeft waarschijnlijk een verzekering af gesloten b,voor voor een fiets

be
door beanfield - Jan 6, 2017 om 11:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

u heeft gewoon iets betaald via Ideal voor een koop op het internet, dat zijn vaak duitse banken.
als U zelf Ideal een mail laat sturen naar Uw i-mail adres kunt U het nakijken of opschrijven.

Cookies
door Cookies - Jan 6, 2017 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

1. Waarom ga je een jaar later pas een afschrift bekijken.
2. Bij een bestelling waarvan de idealbetaling via Buckaroo loopt, staat dat duidelijk vermeld.
3. Op de factuur die je krijgt van je bestelling, staat dat ook nog eens vermeld.

Kortom: vind het een regelrecht zeur topic en tot overmaat van ramp komt ook deze nonsens nog eens in de Nieuwsbrief.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 6, 2017 om 12:48
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een jaar later?
Dan weet je niet meer waarvoor het is, noteer het bedrag + datum en kijk elke maand je bank na.
Nu is niets meer terug te halen.

Naast Ideaal kan ook een bedrijf elders in de wereld deze NL firma gebruiken om te leveren.
Een NL website kan ook Chinees of elders in de wereld gevestigde zijn.

99% kans dat je de aankoop bent  vergeten,  maar ook enkele winkels pinnen via een dergelijk bedrijf waardoor je niet kunt
zien welke winkel dat was.
Als je van elke Pin betaling of Online aankoop de bon bewaarde tot het afgeschreven is en maandelijks controleerde kun je op jou
afschrift zelf de winkel erbij schrijven.

be
door berry verhoeven - Jan 6, 2017 om 13:19
1 Antwoorden / Vragen

Deze zijn o.a. afkomstig door dat je geld te goed heb? van United Consumers, Parkeerkosten van bij voorbeeld. YellowBrick. Die gebruiken ook derdengelden.
Kijk wat je moet betalen aan wie en welk bedrag. Dan weet je ook van wie het afkomt. Vaak staat het bij de betaling. Ook als je online iets betaald via Ideal. Daar staat ook vaak bij aan WIE je het overmaakt. En wat als omschrijving kan komen te staan.
Als je het er niet mee eens bent? Dan kan je het vaak terug boeken. Dan krijg je een mail of post van diegene waar je het aan moet betalen.

frits
door frits - Jan 6, 2017 om 14:03
146 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad zijn de vermeldingen bij internet bankieren soms een puzzel, vooral met die zooi van Buckaroo, tevens hebben veel winkeliers bij pin betalingen hun pin apparaat niet goed ingesteld omdat hiervoor een bepaalde intelligentie nodig is, die ze zo te zien niet bezitten.
Als je alles moet noteren wat je pint heb je wat te doen, nee fatsoenlijk instellen die pin automaten en dat is hun pakkie an.

lo
door lotje - Jan 6, 2017 om 14:54
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Guusje53,
Ik heb dezelfde ergernis. Ik wil gewoon weten aan welk bedrijf  ik iets betaald heb. De bedrijven die het geld innen ( buckaroo ed. ) interesseren mij niet. Als je veel internetaankopen doet is vaak steeds een gedoe om dit uit te zoeken. Als ik brood bij de bakker koop, wil ik ook niet weten wie de fabrikant van de kassapapierrol is ;)
Wat is er nu zo moeilijk aan om te vermelden wie het product heeft verkocht?
Ik bankier ook bij de ING. Maar wellicht komt dit bij andere banken ook voor?

corrie burgers
door corrie burgers - Jan 6, 2017 om 17:29
5 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij zijn afschrijvingen van Buckaroo goede doelen die ik ondersteun. Als ik op de afschrijving klik krijg ik precies het doel waarvoor het is afgetrokken. Voor mij is dat de manier waarop ik kan controleren of het terecht is of niet.

ba
door batav - Jan 6, 2017 om 20:10
29 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vindt dat hier door enkelen "eigenwijze" commentaren gegeven worden. GUUS53 heeft gewoon gelijk. Ik erger me ook regelmatig dat ik weer uit moet zoeken waar de betaling voor is. Het is heel simpel, gewoon aangeven waar het bedrag aan betaald is.

miekmol
door miekmol - Jan 7, 2017 om 10:32
201 Antwoorden / 50 Vragen

Als ik iets betaal met Ideal, heb ik de mogelijkheid bij de Rabobank om een vinkje te zetten dat er meteen een mailtje aan mezelf gestuurd wordt van de betaling.
Deze mails bewaar ik in een apart mapje. (hier staat de naam wel bij)
Misschien een tip om dit in het vervolg zo te doen.

fr
door fransevers53 - Jan 7, 2017 om 19:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

Als je door de afnemer niet juist geinformeerd wordt / bent, is dat juist vervelend. Maar bij Ziggo heeft mijn echtgenote een abonnement lopen voor haar smartphone. En dat gaat via Stichting Derdengelden Buckaroo. Beetje aparte naam vind ik ook. En waarom kan het niet via Ziggo, vraag ik mij dan af. Want het abonnement voor Kabel (TV, telefoon vast en internet) gaat wel via Ziggo.

Gu
door Guus53 - Jan 8, 2017 om 17:26
9 Antwoorden / 2 Vragen

Tussen alle "komische" antwoorden zijn Lotje en Batav de enigen die echt begrijpen wat ik bedoel. Bedankt voor alle reacties en een mooi 2017!

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2017 om 18:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard, want die geven u gelijk, terwijl het onzin is.