1bernadette
door 1bernadette Apr 18, 2008 om 19:23
Geldzaken & recht

Hoe schud ik Klingel van mij af??

Met een bepaalde regelmaat vinden wij het blad Klingel op de deurmat. Het is een postorderbedrijf voor vnl. kleding in Rotterdam.

Ik doe er niets mee, wil het niet en waarschijnlijk ben ik niet de enige.

Omdat het niet de TPG-postbode is die het blad bezorgt, heeft het geen zin om het in de brievenbus te deponeren; ik heb de bezorger verteld dat ik het niet wil, maar ik krijg het toch steeds nog.

Ik vind het zeer milieu-onvriendelijk om bij mensen, ongevraagd, dit blad te bezorgen en vraag me af hoe dit te stoppen!!

Het is geadresseerd aan "de bewonders van..." en dan ons adres. Dus niet op naam.

10671 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Enige manier om hiervanaf te komen is een `geen reclame` sticker op je brievenbus (werkt overigens ook alleen als je een bezorger treft die kan lezen ;-) maar dan zou je helemaal geen reclame meer ontvangen.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is een perfekt voorbeeld van de reclamevrijheid die men heeft in dit land.edoch kan ik mij niet aan de gedachte onttrekken dat dit de enige ongewenste post is die u door de bus krijgt.Heeft u een sticker op de bus? Want meestal al heb je die  en er wordt toch en adres vermeld krijg je deze toch door de bus.

T

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo`n sticker geldt alleen voor Ongeadresseerde reclame, geadresseerde (reclame) post wordt altijd afgeleverd.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Bel ze op en zeg dan dat u er vanaf wilt.

Het nummer is 010-4479800 tegen normaal tarief dus.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Bel ze op en zeg dan dat u er vanaf wilt ---

Dat is het probleem, dat lukt niet, het is ongeadresseerde huis aan huis bezorgde reclame(post)   ;-(

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon op schrijven:
Ongewenst    Retour afzender

Dan kun je het gewoon in de brievenbus gooien.
TNT regelt dan dat het retour gaat.

Een ja/nee sticker tegen reclame is tegen deze vorm van reclamedrukwerk ineffectief. Zodra op de folder staat:
Aan de bewoner van .......-straat ......-huisnummer spreek je al over geadresseerde post.
Dit geldt voor alle bezorgdiensten (TNT, SelektMail, Sandd, etc.).

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@stacey,

Deze zooi wordt niet huis aan huis bezorgd maar op huisnummer. Dus bellen helpt wel.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Apr 19, 2008 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

dacht dat het van die post "de bewonders van dit adres " was en dan dus voor elke adres geschikt ;-)  Ik Krijg gelukkig geen Klingel ;-)

Groetjes,

ve
door verwijderd - Apr 19, 2008 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is heel eenvoudig stuur het gewoon terug

KlingelAntwoordnummer 102003000 XE Rotterdam
KlingelAntwoordnummer 10003000 XA Rotterdam

<SCRIPT type=text/javascript>

<SCRIPT src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js" type=text/javascript>

Antwoordnummers 4 t/m 5:
KlingelAntwoordnummer 87008000 VX Zwolle
Klingel (postorder)Antwoordnummer 100003000 XA Rotterdam

Zet erbij  niet meer op dit adres woonachtig

veel suc6

ve
door verwijderd - Oct 23, 2008 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Frans en Anderen,

Natuurlijk zit er een sticker op de brievenbus!

Maar de Klingelboekjes zijn / hoewel niet op naam / toch aan ons adres gestuurd.

Ik ga bellen naar het telefoonnummer dat één van jullie doorgaf  en ik zal het in de TNT brievenbus deponeren, hoewel het mij onwaarschijnlijk lijkt dat Tante Pos ervoor zorgt dat het op de goede plaats terechtkomt.

Trouwens....Ik zie net dat er een Klingeladres bestaat nl antwoordnummer 1000 3000 XA in Rotterdam.

Ik doe het hele boekje in een enveloppe met een briefje en wacht af.

Dag en Dank!

Bernadette

ve
door verwijderd - Oct 23, 2008 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het  met Naam en Adres geadresseerde post betreft: RETOUR AFZENDER< BEWONER ONBEKEND OP DIT ADRES> EN TELKENS HERHALEN, NET ZOLANG DAT ZE ER ZIEK VAN WORDEN , zo doe ik dat ook, dan is het ook echt afgelopen over een tijdje, zo ook gedaan met READERS DIGEST, POST FLINK ZWAAR MAKEN, EN NEE- ENVELOPPEN IN BRIEVENBUS MET 'RETOUR AFZENDER' , want die kunnen er ook wat van, en geloof me er zijn er veel in Nederland, zoals ook 'HUIS EN COMFORT' wat je ook doet of schrijft of belt, het blijft maar komen, zelfs van m'n dochter, die al ZES jaar gescheiden is, en absoluut nooit hier op dit adres heeft gewoond,of ingeschreven heeft gestaan, krijg ik post, kompleet met de naam, zoals ze destijds heette, met die ex-man zijn naam er op, en van wie: UPC, LELYSTAD. Het kan altijd nog gekker zie je wel, ik stuur alles, ongeopend, terug, met de mededeling retour afzender-persoon onbekend op dit adres, en telkenmale blijven ze maar sturen, mafketels zijn het! Wij hebben nog niet eens een kabelaansluiting!!! (schotel)