pj
door pjcvankempen Sep 28, 2007 om 19:56
Geldzaken & recht

Hoeveel later mag er nog geld geïnd worden?

In februari 2005 ben ik van zorgverzekeraar veranderd.

Nu kreeg ik vandaag een brief van mijn oude zorgeverzekeraar over enkele rekeningen die hun in januari 2005 rechtstreeks ontvangen hebben vanuit de apotheek.

Ze verwachten van mij dat ik nu nog €30 ga betalen omdat mijn eigen risico destijds nog niet helemaal op verbruikt was.

Op zich zal dit bedrag wel kloppen (ik moet daarvoor in de archieven gaan duiken) maar mag een verzekeraar zoveel later hier nog op terugkomen ?

Hun wachten 32 maanden met de rekening, maar ze verwachten wel dat ik binnen 10 dagen betaal. Ook niet geheel realistisch vind ik.

Voor eventuele verrekening met de belasting is het ondertussen ook al wat laat, mijn jaaropgaaf over 2005 heb ik al geruime tijd geleden ingevuld en opgestuurd (dit zou vooral van toepassing zijn bij grotere bedragen uiteraard, bij €30 is de schade nog wel te overzien).

Het gaat me niet zozeer om het bedrag in dit geval, maar meer om de termijn waarop dit soort dingen nog verrekend kan worden.

429 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 28, 2007 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal toch wel bij alle zorgverzekeraars hetzelfde zijn en dat is dat zorgverleners op dit moment tot 1 april 2008 nota's kunnen declareren over het jaar 2006.

Wat je dus in 2007 hebt ontvangen kan dus zo maar terug gevorderd worden.

Ja wat moet je er mee, krijgen sommige mensen wat terug en kan men het later weer inleveren. Wacht dan tot 2008 met uitkeren.
Hebben ze mooi voor elkaar nietwaar?

Misschien een jaar later ook weer met de belasting regelen, daar wordt de zorgtoeslag toch ook bepaalt. Die weten dus ook hoe het in elkaar steekt.

Groet,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Sep 28, 2007 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@unclewilly

ok, maar het gaat hier over een rekening van 2005 notabene

Overigens kan ik blijkbaar ook naar hun toe nog nota's over 2005 indienen (aldus het begeleidend schrijven)

ve
door verwijderd - Sep 28, 2007 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag pjc,

De verjaringstermijn voor contractuele vorderingen bedraagt 5 jaar.

Groeten, Read2.