jo
door joentje1978 Mar 16, 2013 om 02:17
Geldzaken & recht

Hoeveel mag je bijverdienen aan verkoop verkoopsites?

Ik heb even een vraagje over verkoop van spullen op verkoopsites.

Heb verleden jaar via een online veiling een "metalen opbergkast met inhoud" gekocht bij een bedrijf die onlangs failliet is gegaan.
Ik was geintresseerd in de metalen kast zelf zodat ik daar mijn spullen netjes in op kon bergen.

Nadat ik de kast bij het desbetreffende bedrijf had opgehaald bleek daar vanalles en nog wat in te zitten.
Spullen waar ik zelf niets aan heb maar die ik ook niet weg wil gooien.

Nu wil ik deze spullen op een verkoopsite gaan verkopen maar ik wil geen problemen krijgen met De Belastingdienst.

Ik vraag me af hoe De Belastingdienst daarmee om gaat?

Stel dat je 35 artikelen te koop zet met een totale verkoopwaarde van € 900,00.
Krijg ik er problemen mee als De Belastingdienst ziet dat ik dat op een verkoop website te koop heb staan?
Moet ik dit opgeven of zit ik nog onder een bepaalde grens waardoor ik dit niet op hoef te geven?
Hoeveel mag je aan de verkoop van spullen bijverdienen zonder dat je het op hoeft te geven?
Kortom, hoe moet ik hier mee om gaan zodat ik geen problemen krijg?

11201 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 16, 2013 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je je eigen spullen 2e hands verkoopt, mag dat m.i. onbeperkt. En zoals je schrijft heb je e.e.a. legaal aangeschaft dus is het jouw eigendom en mag je het verkopen.

Pas als je als inkomstenbron gaat handelen door regelmatige inkoop en verkoop van artikelen is het belast.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2013 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.intermediair.nl/carriere/verandering/freelancen/online-ondernemen-kijk-hier-welke-belasting-je-moet-betalen

ve
door verwijderd - Mar 16, 2013 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://belastingforum.messageboard.nl/viewtopic.php?p=5593

ve
door verwijderd - Mar 16, 2013 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is voor de belastingdienst ook de intentie die van belang is.

U hebt nu een kast gekocht met een verrassende inhoud, maar de inhoud hebt u niet nodig. U mag die spullen gerust verkopen zonder fiscale consequenties.

Gaat u dat nu regelmatiger doen, en dan is "regelmatig" verschillend interpretabel, dan kunnen de opbrengsten gerangschikt worden als inkomsten uit andere arbeid.

Maar u zult niet "regelmatig" kasten kunnen en willen kopen met inhoud.

Dus zet de spullen maar gewoon te koop.