nd
door ndk90 Feb 11, 2013 om 17:36
Geldzaken & recht

Hoge gasrekening door defecte thermostaat

Toen ik de jaarafrekening kreeg van gas en licht zag ik tot mijn grote verbazing dat ik 920 Euro moest bijbetalen.

Ik ben ten eerste 40 uur per week aan het werk en ik ben alleen. Op de jaarafrekening stond dat ik 1725m3 gas heb gebruikt.

Ik ben toen mijn meterstanden bij gaan houden en zag dat ik wel erg veel verbruikte terwijl ik van half 9 Tot 6 uur weg ben.

Ik heb toen de service monteur laten kijken naar mn cv. Die was goed. Toen zei hij dat het ook wel eens aan mijn thermostaat kon liggen. Want de thermostaat stond op 19 graden maar het was al 21 graden in huis terwijl de kachel Nog steeds gloeide. Zo gezegt zo gedaan en nieuwe erop gedaan en tot mijn verbazing sloeg de kachel uit . De service monteur zei dat mijn thermostaat geen seintje meest gaf naar de cv als de temperatuur al bereikt was dus dat hij bleef branden.

Als ik aan het werk ga en Ik zet die kachel op 15 graden heb ik er dus geen idee van dat die kachel blijft branden.

Ik naar essent gebeld die zegt op hun beurt ; ja maar mevrouw dat gas is verbruikt en wij gaan alleen maar over de betaling van de rekening. Maar ze vonden het wel heel vreemd dat ik opeens vanaf oktober tot aan januari hetzelfde heb verbruikt als in de 7 maanden ervoor. Dus waarschijnlijk was mijn thermostaat in oktober al stuk gegaan. Ik moest volgens hun verhaal gaan halen bij de woningbouw want die is verantwoordelijk voor de thermostaat. Maar ik moest er rekening meer houden dat ik er niets meer gedaan zou kunnen krijgen want het was Nog nooit voorgekomen dat een huurder het wint van de woningbouw.

Ik heb werkelijk het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Ik ga ook nog een brief schrijven naar de woningbouw wantl niet geschoten is altijd mis zeggen ze.

Maar ik heb geen flauw idee of ik er wat meer bereik. Ik kan niet zien wanneer een thermostaat stuk is. Wie is hier eindverantwoordelijke voor en kan ik hier iets tegen beginnen?

1497 1 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 11, 2013 om 17:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dubbelpost. Klik **HIER**