na
door nax Sep 12, 2013 om 12:34
Geldzaken & recht

Huisbrandolie i.p.v. rode diesel

De winter staat dadelijk weer voor de deur en boot/caravan/woonark-bewoners die hun verwarming voorheen met rode diesel stookten zijn nu genoodzaakt witte diesel te tanken, een kostenverhoging van 30- 50%.
Zo moesten bootbewoners eerst nog investeren in gescheiden tanks(wit voor de motor en rood voor kachel en aggregaat) en is deze investering nu weg gegooid geld gebleken: eigenlijk een vorm van oplichting mijn inziens.
Waarom niet een huisbrandolie zoals vroeger mogelijk was?
Oliestokers, een vergeten groep?

4600 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 12, 2013 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

als u meteen spreekt over oplichting, dat vindt ik nogal wat.
Waarom is de door u genoemde verandering doorgevoerd.
argumenten en redenen graag olijfje3

ve
door verwijderd - Sep 12, 2013 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat stond natuurlijk al jaren te gebeuren. En er werd met die rode diesel voor de kachel natuurlijk uitgebreid gefraudeerd.

Daarom nu nergens meer rode diesel voor.

Ze hoefden natuurlijk helemaal niet te investeren voor gescheiden tanks, want ze hadden voor alle meteen over kunnen stappen op wit. Ze hebben nu alleen al jaren en jaren voordeel gehad.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2013 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles verandertzo is nu eenmaal de vooruitgang en misbruik ui te sluiten.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2013 om 05:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kwestie van kleurstof toevoegen.

Vroeger hadden de brandweervoertuigen van de gemeente Rotterdam ontheffing om 'rode diesel' te tanken.

Scheepsdiesel een optie?! Milieueisen!

ve
door verwijderd - Sep 15, 2013 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

wendy-claire schreef op zaterdag 14 sep 2013, 05:38: Kwestie van kleurstof toevoegen.

Vroeger hadden de brandweervoertuigen van de gemeente Rotterdam ontheffing om 'rode diesel' te tanken.

Scheepsdiesel een optie?! Milieueisen!

Stookolie?

ve
door verwijderd - Sep 15, 2013 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bospoeper

Voor de kachel? Dacht het niet.