np
door nptas Feb 2, 2010 om 22:07
Geldzaken & recht

Hulp bij Crisis

Ik ben sinds slachtoffer van de crisis en ben daardoor in de ww gekomen echter ben ik met deze uitkering niet in staat om mijn lasten te betalen
Hoe en bij wie kan ik aankloppen voor hulp of zijn die er niet en moet ik alles zelf oplossen

3708 15 Rapporteer

kazan
door kazan - Feb 2, 2010 om 22:15
38 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat u contact op moet nemen met de sociale dienst in u gemeente, dat is in elk geval de eerste stap die u moet doen.
Ik weet niet of u een gezin heeft, maar waarschijnlijk heeft u wel veel vaste lasten die u nu niet meer op kan brengen van u ww uitkering welke waarschijnlijk he minium inkomen is als dat lager is dan kan u dus bijstand erbij krijgen.
Dus de moet niet laten zakken u bent niet de enige slachtoffer van deze crisis.Ik wens u veel sterkte.

Kazan

birdies
door birdies - Feb 2, 2010 om 22:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als je onder het voor jou geldende minimum zit, kun je bij het UWV een beroep doen op de Toeslagenwet: klik hier

vladja
door vladja - Feb 2, 2010 om 22:30
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Heb je al gekeken voor toeslagen nu je minder verdient. Huur, ziektekostenverzekering?

ladja

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 2, 2010 om 22:32
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je een huurhuis.
Zo ja, heb je huurtoeslag aangevraagd.
Krijg je ook zorgtoeslag?

Als je veel schulden hebt kun je bij de gemeente of gemeentelijke kredietbank aankloppen voor schuldhulpverlening.

Eventueel kun je contact opnemen met maatschappelijk werk.

stacey
door stacey - Feb 2, 2010 om 22:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Loop deze site -> --Jaarlijks blijven miljoenen euros liggen omdat mensen zoals u en ik niet weten dat we er recht op hebben. Of waar we moeten zijn. Recht Op Geld.nl wil helpen. Door slechts een paar vragen te beantwoorden weet u direct of u recht hebt op geld! --- LINK : Recht op Geld

Daar kun je zien waar je eventueel recht op zou kunnen hebben en hoe je dit dan aan kunt vragen.

Succes.

raadgever
door raadgever - Feb 3, 2010 om 00:23
123 Antwoorden / 10 Vragen

Het is natuurlijk heel vervelend dat u fors op uw inkomen moet inleveren.
Er zijn allerlei instanties die u kunt aanspreken voor allerlei toeslagen, enz.
Maar uiteindelijk zult u - helaas noodgedwongen - ook zelf maatregelen moeten treffen om de finaciën op orde te brengen.
Een goede hulp daarbij kan het NIBUD zijn.
Kijk eens op deze website http://www.nibud.nl.

Veel succes en ga niet bij de pakken neerzitten en om een cliché te gebruiken: het moet eerst donker worden voor het weer licht kan worden.

magicscanman
door magicscanman - Feb 3, 2010 om 15:46
261 Antwoorden / 0 Vragen

Als u enige kostwinner bent en getrouwd ,dan is het verstandig om een Voorlopige aanslag 2010 in te vullen .

vladja
door vladja - Feb 3, 2010 om 16:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

magicscanman,

En wat wil je daarmee bereiken?

Vladja

magicscanman
door magicscanman - Feb 3, 2010 om 19:48
261 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 3 feb 2010, 16:10]magicscanman,

En wat wil je daarmee bereiken?

Vladja

Algemene heffingskorting
Iedere werknemer (en uitkeringsgerechtigde) heeft recht op de algemene heffingskorting. De algemene heffingskorting is € 1.987 als de werknemer of uitkeringsgerechtigde jonger is dan 65 jaar. Als de werknemer of uitkeringsgerechtigde 65 jaar of ouder is, is de algemene heffingskorting € 925.
belastingen

De heffingskorting krijg je maandelijks uitbetaald .dit is wel afhankelijk van je inkomen . Men noemt het ook wel aanrecht toeslag

np
door nptas - Feb 3, 2010 om 21:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Via deze weg wil ik jullie bedanken voor al jullie raad en ga deze zeker bekijken.
Omdat ik bewust ben dat ik niet de enige ben laat ik op deze site weten wat mijn acties zijn en of ze daadwerkelijk helpen.
Laat ik eerst wat vertellen wat mijn situatie is:
Leidt een eenouder gezin en woon samen met mijn 3 kinderen.
De oudste zoon heeft na zijn studie een jaar gewerkt en gespaart voor een reis naar australie waar hij nu een jaar is.
Mijn 2 dochters studeren.

Ben begonnen om mijn vaste lasten in een spreadsheet te plaatsen om een duidelijk overzicht te krijgen over mijn financieen.
Ik heb mijn ex een brief gestuurd dat ik zolang ik in de ww zit niet de alimentatie kan betalen en gevraagd om uitstel.
Zakgeld wordt tijdelijk stop gezet en er wordt alleen boodschappen gedaan wat strikt noodzakelijk is ook beseft ik dat ik moet stoppen met roken.

stacey
door stacey - Feb 3, 2010 om 21:28
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=nptas .
Ik heb mijn ex een brief gestuurd dat ik zolang ik in de ww zit niet de alimentatie kan betalen en gevraagd om uitstel.

Ik zou wel officieel (een herziening van) de alimentatie laten vaststellen.......

Info;
http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoord/familie/Pages/default.aspx/alimentatie/minder-draagkracht-minder-alimentatie

stacey
door stacey - Feb 3, 2010 om 21:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote

Algemene heffingskorting
Iedere werknemer (en uitkeringsgerechtigde) heeft recht op de algemene heffingskorting. De heffingskorting krijg je maandelijks uitbetaald .dit is wel afhankelijk van je inkomen . Men noemt het ook wel aanrecht toeslag

Daar moet je ook beetje mee uitkijken want als UWV/WW die heffingskorting al Verrekend dan krijg je het dubbel en moet je het weer terugbetalen.........
Je kunt het aangeven bij UWV of ze het wel of niet moeten verrekenen maar is lood om oud ijzer, verrekend UWV het is je Netto uitkering hoger, doen ze het niet krijg je het van de belasting. Per Saldo krijg je dus hetzelfde.

stacey
door stacey - Feb 3, 2010 om 21:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik denk dat het het slimst is de heffingskorting door UWV te laten verrekenen, vul dan jaar erna belastingopgaaf even in en kijk ven wat de uitslag is, als je nog tegoed hebt krijg je het alsnog, dan loop je in ieder niet de kans dat je teveel hebt gehad en een bedrag terug zou moeten betalen, daar wordt je ook niet vrolijk van ;-)

druifje01
door druifje01 - Feb 3, 2010 om 22:16
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Het is onduidelijk hoeveel U tekort schiet.De broekriem aantrekken moeten zo velen. Probeer hoe dan ook een kleinigheidje bij te verdienen. Zoek in Uw talenten en mogelijkheden wat U eventueel te bieden heeft. Klus-,kook-, schoonmaakwerk, tuin bijhouden, honden uitlaten, fietsbanden plakken, oppassen, enz. enz. er is zo veel te bedenken om mensen tegen een kleine vergoeding te helpen.

gi
door gila - Mar 25, 2010 om 18:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wat er ook gebeurt u moet altijd in de eerste plaats vaste lasten betalen in deze volgorde:
1 woonlasten (huur of hypotheek)
2 zorgverzekering (inwonende kinderen betalen voor hun eigen verzekering, krijgen daar hun eigen toeslag)
3 energie en water

Zo blijf je voorzien van de meest noodzakelijke dingen in het leven.

Dit is de basis van wat men vast lasten kan noemen, met het volgende natuurlijk:

Dan ga je kijken naar het huishoudgeld:

alleenstaand: €45,00 per week
echtpaar: € 70,00 per week
per kind: €10,00 toevoegen per week (Dit geldt voor kinderen die onder de 18 jaar zijn, inwonende kinderen boven de 18 jaar betalen kostgeld als u zelf niet voldoende heeft. U zegt dat uw kinderen studeren, zij hebben dus, al is het weinig, een eigen inkomen.)

Van het geld dat dan nog overblijft moet betaald worden:

wa verzekering
inboedel verzekering

als het nog kan:
wegenbelasting
verkeersverzekering
brandstof (anders moet een evt. auto weg)

Aflossingen aan evt. lopende kredieten etc. (pas op, dit is niet een hypotheeklening!) kunnen pas daarna aansluiten in de rij. Hou wel contact met deze 'schuldeisers', teken echter nooit een acte van cessie (als u uw handtekening niet zet kunnen ze niet innen, alleen met een gerechtelijk vonnis. Voor ze dat hebben duurt even.)! Afspraken voor een betalingsregeling alleen maken als het ook inderdaad past in het budget en nagekomen kan worden.

Natuurlijk moet je altijd kijken of alle toeslagen en voorlopige belastingaanslagen/heffingskortingen aangepast zijn aan de geldende situatie.

Bij problemen met betalingsregelingen of mocht u echt te maken krijgen met beslagleggingen etc. kunt u natuurlijk inderdaad contact opnemen met uw gemeente.

Door WW kunt u toch in ieder geval rekenen op 70% van uw laatstverdiende inkomen? Dan moet u dus ongeveer 30% besparen. Als u door uw WW uitkering onder de bijstandsnorm komt moet u een (aanvullende) bijstandsuitkering aanvragen bij uw gemeente.

Succes met het doorstaan van deze situatie. Misschien heeft u al het e.e.a. kunnen regelen in de afgelopen maanden sinds uw vraagstelling. Ik hoop dat uw contact met het UWV i.v.m. uw WW uitkering goed verloopt en dat ze u ook met uw vragen kunnen helpen.

vr. gr.