mi
door miniad7 Aug 27, 2005 om 08:07
Geldzaken & recht

Huurverlaging i.v.m. lekkage maar heb Huursubsidie

Wegens lekkages en schimmel heeft de woningbouw huurverlaging aangeboden zolang de problemen nog niet zijn opgelost en met terugwerkendekracht. Ik heb Huursubsidie en vraag mij af of dat in problemen komt.
Als ze de Huursubsidie verlagen schiet ik er niets mee op.

Wie weet hier raad..

tnx

AD

883 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 27, 2005 om 09:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ad,

Heel vaak loopt de huursubsidie via het woningburo. Als dat bij jou geval ook zo is zullen zij zelf een aanpassing vragen. Omdat de huursubsidies per jaar gaan is het niet mogelijk om tijdens het lopende jaar een wijziging door te voeren. Je krijgt dan volgend jaar een aanslag over de teveel ontvangen subsidie.

Er is ook een mogelijkheid dat de woningbouwvereniging de huur in hun boekhouding laten zoals die is en dat zij verbeteringen aan de woning als een aparte grootboekpost in hun boekhouding verwerken. In dat geval heeft dat voor jou geen gevolgen.

Als je particulier huurt dan moet je zelf voor de wijziging zorgen. De gemeente en de belastingdienst hebben een mutatieformulier wat je in kan vullen. Je kan het formulier ook downloaden bij de belastingdienst.

Hopelijk zijn de woningproblemen snel opgelost.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2005 om 09:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goeden Morgen AD. Mijn advies in deze ,stel dat de huurverlaging over een komt met het bedrag van de huursubsidie dan valt het een weg t.o.v. het ander .Stel dat deze verlaging weg valt als e.e.a. in de woning weer iin orde is, komt de subsidie weer terug.? Ik zou in overleg gaan met de bouvereniging en de instantie die u de subsidie uitbetaalt.U weet dat huursubsidie wordt toegekend op basis van een puntensysteem,Succes Fred

ve
door verwijderd - Aug 27, 2005 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

De huidige huursubsidie verandert met ingang van 2006 in een
huurtoeslag.Ik weet niet in hoeverre dit nog belangrijk is voor jou.

Harry

ve
door verwijderd - Aug 28, 2005 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het goed begrijp schiet ik er niet veel mee op en ben ik gewoon de klos... in dit geval dubbel... dus lekkage, schimmel, helft van het huis niet gewoon bewoonbaar, extra kosten aan stoken, Vochtvreters, problemen met vocht en botten.
Heb ik nu blij te zijn dat ik een Nederlander ben of word ik hier gewoon op alle manieren gepakt?

Ik ben een senior en mijn nieuwe huisvesting is voor senioren maar ik ben bang dat ik ook behandeld wordt als een senior.

Als ik jonger was zou ik nooit een senior wil worden..

Bedankt voor de hulp en advies wan die was duidelijk en goed.

Groet

AD

ve
door verwijderd - Aug 28, 2005 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk zuur dat een huurverlaging waarschijnlijk geen effect in uw portemonnee heeft vanwege de huursubsidie. Ik weet ook niet of er nog meer huurders in uw complex zijn met dezelfde klachten en voor wie de aangeboden huurverlaging wel merkbaar is. Maar op zich is het gebaar van de verhuurder alleszins redelijk. Kennelijk worden de klachten erkend en dat is voor een verhuurder al heel wat .

U geeft aan dat de overlast gezondheidsproblemen veroorzaakt. Maar u vertelt niet of en in hoeverre de verhuurder concreet heeft aangegeven op welke termijn en hoe de overlast wordt verholpen. Eerlijk gezegd lijkt mij dat, gezien de lichamelijk klachten die u heeft, veel belangrijker. Of bent u bereid om tegen een lagere huur nog pakweg 20 jaar in deze ellende te zitten en de gezondheidsproblemen te houden? Groet, M@rtin

ve
door verwijderd - Aug 28, 2005 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ad .Ik als mede senior!! vind dat je te snel de handdoek in de ring gooit.Los even van het aanbod van de Bouwvereniging doe je nu net of de senioren in dit land geen rechten meer hebben ,en min of meer alles maar moeten accepteren .DAT IS GEWOON NIET WAAR!!.Neem eerst eens even contact op met

Voor leden van de Woonbond.
U kunt zich telefonisch als lid opgeven.
Bereikbaar van maandag t/m donderdag tussen 10.00 - 13.00 uur
en dinsdagavond tussen 18.30 - 20.00 uur.

Telefoon 020 - 551 77 55 Of je lid wil worden bepaal je zelf maar deze organisatie staat voor de huurders,oud of jong,fred

ve
door verwijderd - Aug 28, 2005 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo Ad, Hier ben ik weer ook deze organisatie is er voor de plussersU kunt gebruik maken van de ANBO Raadslijn (tel.: 030 – 233 00 88), de telefonische vraagbaak voor leden. U legt uw vraag of probleem voor en wij zorgen ervoor dat een deskundige u te woord staat. Wilt u gebruik maken van de service, maar bent u nog geen lid? Geen punt: wanneer u belt regelen we dat ter plekke voor u.Deze bond heeft regionale kantoren ,misschien bij u om de hoekwaar u in een persoonlijk gesprek uw probleem kunt aankaarten.Dus AD niet kniezen maar aanvallen Fred

ve
door verwijderd - Aug 30, 2005 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een andere mogelijkheid is om aan de woningbouwvereniging te vragen niet de huur te verlagen i.v.m. de huursubsidie, maar deze hetzelfde te laten en maandelijks het bedrag van de huurverlaging aan u over te maken in de vorm van een "schadevergoeding". Dan krijgt u in elk geval geen problemen met de huursubsidie; uiteindelijk is het toch een soort vergoeding voor verminderd woongenot.