si
door sinuhe09 Jan 28, 2013 om 17:39
Geldzaken & recht

Hypotheekrente

als de hypotheekrente nu eens 1% verlaagd zou worden,
door alle banken in ned. eventueel tijdelijk,,zou toch prima wezen voor de
koopkrach tvoor ,verlichting voor aflosproblemen,de spaarrente is
nu wel heel laag ,hypotheekrente in omliggende landen fors
lager,banken uiteindelijk grootste oorzaak crisis,
is dit een gek idee,of is dit in de praktijk niet mogelijk
door allerlei neveneffecten,die de banken zeker zullen
opwerpen

847 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 28, 2013 om 20:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat zou best kunnen maar contracten zijn er nu eenmaal, andersom bent u nu zeker dat als de rente omhoog zou gaan u ook niet zou juigen als u meer moest gaan betalen. Het werkt dan 2 kanten op en dar zit men niet op te wachten. En mensen met een huurwoning de huren omlaag brengen voor koopkracht te winnen.

target
door target - Jan 28, 2013 om 21:20
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sinuhe09 schreef op maandag 28 jan 2013, 17:39]banken uiteindelijk grootste oorzaak crisis,

Zonder de kopers was het ze niet gelukt hoor ;)
Dat was een prima samenwerking tussen rijkdom voorspiegelen en rijkdom wensen.

fe
door festinger - Jan 29, 2013 om 02:36
410 Antwoorden / 18 Vragen

Kan wel weer duiden hoe schaamteloos banken zijn en dan doel ik niet op de werkvloer en de onderlaag van mensen die echt hun best doen te helpen.Begrijp je voorstel 1 of 2 % minder hypotheekrente helpt iedereen. Echter zo werkt deze wereld niet, want eigen belang staat voorop. Dat er voedselbanken zijn steeds meer mensen in de schulden maakt niet uit.Die mensen kunnen gelukkig niet meer deelnemen aan ons feestje,want we berekenen gewoon geld en kosten door.

Onze koningin treedt af. Wat een nieuws en wat een lofuitingen. Heb er helemaal niets mee.Kan nog mijn huishoudboekje managen en net als de rabobank moet je overal kosten betalen en dreigt men met deurwaarders. Zelfs bij de visclub?

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2013 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@festinger

Bij de visclub? Dan hebt u zeker uw contributie niet betaald.

ve
door vergeetalles - Jan 30, 2013 om 13:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het contract is in mijn ogen niet geldig. Het is valsheid in geschriften. U leent het geld niet van een bank. Terwijl het wel in het contract staat. De bank echter kan pas iets nadat u de handtekening heeft gezet. en dat is: het hypotheekbedrag uit het niets maken. Het voert wat ver dit uit te leggen. Maar het is een boekhoudkundig trucje en op de site van de Engelse organisatie Positive Money zijn filmpjes die uitlegen hoe banken met behulp van schuld geld uit het niets creeeren.

Rente maakt daarnaast het geldsysteem exponentieel. Rente op rente. Samengestelde rente maakt dat periodiek een verdubbeling vna de hoeveelheid geld is verplicht. Rent eop spaargeld, met de regel van 72 kunt u uitrekenen hoeveel jaar het duurt voordat uw spaargeld is verdubbeld. Deel 72 door het rentepercentage en u weet hoeveel jaar het duurt. Van 1 naar 2 is nog een makkie, maar van 1 biljoen naar 2 biljoen is andere koek. Door rente op schuld verplicht de bank bij voorbaat dat de samenleving de hoeveelheid geld moet zien te verdubbelen. Als dat niet lukt, dikke pecht voor de samenleving, maar die komt dan geld tekort. Daarmee is rente en de daaruit voortvloeiende samengestelde rente een gevaar voor de samenleving. Zie de steeds verdere beuinigingen, tot hoever laat de steeds armer wordende groep mensen dit toe. Hoeveel kunnen ze nog aan?

Rente op schuld is ook een verkapte vorm van slavernij. U moet aan het werk om die rentelasten bij elkaar zien te krijgen, zonder dat daarmee ook de schuld ook maar enigszins minder wordt. Slavenij in welke vorm dan ook is verboden. Mensenrechten zijn daarnaast ook recht op onderdak, zorg en onderwijs. Rente op schuld, die continu doorgaat, vormt daar een groot gevaar voor. Zie toename executieverkopen en steeds verere bezuinigingen op zorg en onderwijs.

Stel rente op schuld wordt verboden. Zou het niet veel erlijker zijn als de bank alleen maar verdient aan de hoeveelheid geld die er daadwerkelijk is in de samenleving? Dus zeg maar, provisie op bestaand geld, positief saldo? Stel dit bij een hpotheek. Dan kun je aan het werk voor jezelf, om je eigen schuld af te lossen. Hypotheekschuld wordt vanzelf minder dan waarde van huis. Bij verkoop huis blijft restbedrag over. En daar mag een bank dan een deel van vragen. In de vorm van provisie. Bij stijgende huizenprijzen wat meer, bij dalende wat minder.

In NL hebben inmiddels duizenden mensen aangifte gedaan tegen banken. Onder andere valsheid in geschriften, diefstal, schenden mensenrechen, gevaar vormen voor de Staat. Zie bijvoorbeeld geldgeweld.nl of ont-moeting.eu. Op cyclos.org kun u bankensoftware vinden die uitgaat van provisie ipv rente op schuld. Het kan wel. En binnenkort, over een maand of negen geloood ik, begint de eerste bank met deze software. Geheel zonder rente, alleen provisie op positieve saldi.

Er zijn aardig wat mensen bezig om hypotheken in de huidige vorm bij een rechter getoetst te krijgen. Wordt vervolgd zullen we maar zeggen. Zou mooi zijn als kassa dit eens bekeer en onderzocht. En er groot op tv aandacht aan zou besteden. Wie weet wordt NL dan eindelijk wakker dat banken de oorzaak zijn van alle ellende. En wiskundig zit het hele probleem in het exponentiele geldsysteem met dank aan rente.

ik
door ikje - Feb 10, 2013 om 08:36
10 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook alles in de supermarkt in prijs halveren. Dan neemt de koopkracht ook toe. En dat is net zo'n onzinnig voorstel.

jo
door jorisw - Feb 11, 2013 om 21:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sinuhe09 schreef op maandag 28 jan 2013, 17:39]ahypotheekrente in omliggende landen fors lager,

Dat is appels en peren vergelijken: in de omliggende landen kan je niet zoveel financieren als wat wij normaal doen. Daar moet je domweg zelf een fors bedrag meebrengen als je een huis wilt kopen. Als je hier 30% eigen geld inbrengt kan je ook makkelijk een stuk lagere rente krijgen.