mo
door mouse24 Jun 14, 2004 om 21:44
Geldzaken & recht

Iemand ervaring met O.T.I Samensterker?

hallo mijn man en ik zijn in zee gegaan! met dhr follebrechts van O.T.I Samensterker in Amstersdam, ik heb hem 400 euro betaalt en hij zou al mijn  schulden aflossen, omdat ik op dat moment geen andere uitweg zag heb ik het geld geleend van mijn vader! nu heeft hij nog steeds niets gedaan we zijn een half jaar verder en ben ik alleen maar dieper in de finacielle schulden geraakt door hem, ik los nu zo veel af aan incasso buro's dat ik geen eens boodschappen meer kan betalen!!!! heeft iemand een tip hoe ik deze eikel kan aanpakken of heeft er ook iemand ervaring mee dan kunnen we die lul misschien samen aanpakken!

wachtend op een reactie groet mv bos

612 4 Rapporteer

ui
door uijldert - Jun 16, 2004 om 12:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het enige wat ik je kan aanraden i.v.m. je schulden, is om naar de gemeente te stappen en te vragen om een vrijwillige schuldsanering. De gemeente schrijft alle schuldeisers en doet een voorstel van betaling. Meestal gaan 1 of 2 schuldeisers hiermee niet akkoord, dan kom je vanzelf terecht bij de wsnp. De rechter bepaalt dan hoeveel er afgelost moet worden en hoelang dat gaat duren. Meestal duurt het 3 jaar en sta je al die tijd onder curatele. Dit klinkt heel vervelend, maar als je in de wsnp zit kunnen er ook geen deurwaarders meer voor deze schulden aan de deur komen. Er komt ook een postblokkade. Lijkt heel erg, maar als alles goed gaat kan het wezen dat die blokkade er na 15 maanden al vanaf gaat. Dit is echt de enige manier om van je schulden af te komen. Ga niet naar allerlei bureautjes, want dit is de zaak van de gemeente en evt. de kredietbank bij jou in de buurt.

Wat ik je kan aanraden wat betreft dhr. Follebrechts, geef hem aan wegens oplichting bij de politie.

mo
door molly_1 - Jul 9, 2004 om 12:27
1 Antwoorden / 4 Vragen

hallo,

wat vervelend dat je met deze stichting in zee bent gegaan. Zoals je misschien gelezen hebt, was mijn vriend ook bijna met deze stichting in zee gegaan voor zijn (grote) schuld van meer dan €20.000. Op aanraden van de reacties die ik hier kreeg heeft hij het uiteindelijk niet gedaan. Voor zover ik weet zijn er meer mensen die deze stichting proberen aan te pakken maar ze zitten zoals je zegt, net op het randje van diefstal. er zijn dus nog geen harde bewijzen om deze stichting voor het gerecht te dagen. Het enige wat je misschien kunt doen is naar de politie gaan en je verhaal uitleggen. Ze zullen er waarschijnlijk alleen een notitie van maken maar als er maar genoeg mensen zijn die met klachten komen, is er misschien een dag dat zij actie kunnen onder nemen. Blijf bellen naar zijn(waarschijnlijk o6) nummer en wie weet... veel succes!!

pr
door presau - Jul 16, 2004 om 12:11
12 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi indeze hoop ik dat jullie wat verder gekomen zijn en dat jullie inmiddels contact hebben met een schuldverlener van  de gemeente zelf in Amsterdam deze zal in eerste instantie jullie uitleggen wat je moet doen is dat nog niet het geval meld je bij stadsdeel kantoor in de wijk waar je woont en vraag waar de afdeling schuldhulp verlening kantoor houdt.  ( mail me even indien je je nog niet hebt aangemeld want dan heb ik meer tips inzake de betalingen aan de incasso bureau s. Mvr.groet

ma
door markvs - Sep 17, 2004 om 18:08
5 Antwoorden / 0 Vragen

Oei oei oei.

Ben zelf werkzaam op een deurwaarderskantoor en heb eenmalig met dit 'bedrijfje' te maken gehad. Allemaal lariekoek wat ze u voorhouden, tenminste, dat is mijn ervaring. Uw geld terugvorderen kunt u doen, alleen men zal daar niet aan meewerken. Ik zou dreigen met het doen van aangifte bij de politie wegens oplichterij. Komt er geen reactie of betaling, dan kunt u dit ook in overweging nemen... Misschien zijn bij de politie meer aangiften bekend. Ga alleen in zee met instellingen als een 'Stadsbank'. Uw geld komt dat beter tot zijn recht! Succes...