door 12eduard Dec 10, 2017 om 11:28
Geldzaken & recht

Ik verbl. 3 jr. in een centr.. Men liegt hier. over aanvrg. urgentie Wat nu?

Omdat ik uit Spanje kwam en geen huis had, ben ik als dakloze in dit centrum terecht gekomen, Ik zit in een rolstoel en ondanks vele malen 'klagen' hebben ze niets aan deze klachten gedaan! Ook heb ik 2 jaar en 9 maanden niet gedouched!

Nu heb ik vorige week (eindelijk!-afgeg. 10 5 2017) de aanvraag voor een urgentieverklaring voor een huis gezien en deze zit vol met leugens! Zo zou ik o, a. verstandelijk gehandicapt zijn (wat ik pertinent niet ben!) en incontinent zijn (ook dit ben ik niet!).

Wat kan ik het beste doen?

2871 18 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 10, 2017 om 11:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat voor klachten waren dat dan? U zit in een daklozecentrum, niet in een verzorgingshuis.

De gegevens voor die urgentieverklaring zult u toch zelf verstrekt hebben?

diumenge
door diumenge Dec 10, 2017 om 11:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2017 om 12:13
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn reactie is dat de gegevens die men heeft toch kennelijk door u zelf verstrekt moeten zijn. Weet u zeker dat u wel UW urgentieaanvraag heeft gezien? In ieder geval per z.s.m. contact opnemen met de instantie die de verklaring heeft afgegeven?opgemaakt en een goede laten maken. Zonodig een klacht indienen als de gegevens alsdan toch zgn van u zelf zouden zijn.

door 12eduard - Dec 10, 2017 om 15:36
11 Antwoorden / 7 Vragen

Dubbelposten is niet mijn fout, maar een systeemfout!

Klachten zijn talrijk, maar vooral rolstoel gerelateerd!

Ik heb noch de aanvraag gezien, noch de aanvraag ingediend! Dat hebben mijn begeleider en iemand van de gemeente gedaan!

Dit is een opvanghuis (geen verzorgingshuis!), waar behalve daklozen ook alcoholisten en drugsverslaafden verblijven!
GEEN VAN DEZE 2 BEN IK!

panter22
door panter22 Dec 10, 2017 om 15:41
6599 Antwoorden / Vragen

Moest je geen handtekening zetten?

diumenge
door diumenge Dec 10, 2017 om 15:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar je bent wel dakloos. Niet verstandelijk gehandicapt en geen drugs- of alcoholverslaafde, dus had je prima zelf die urgentie aanvraag kunnen indienen of er in ieder geval je er zelf mee kunnen bemoeien. Zijn overigens de uitroeptekens in de aanbieding?

aurora1
door aurora1 Dec 10, 2017 om 17:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vast en zeker, en de hoofdletters ook naar het schijnt.....

door 12eduard Dec 10, 2017 om 19:17
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb geen handtekening kunnen zetten, want ik heb de aanvraag nooit gezien.
Zoals ik al eerder geschreven heb, is de aanvraag door mijn begeleider (van dit centrum) en iemand van de gemeente gedaan.

P. s. !, omdat ik erg boos was, mag dat niet?

panter22
door panter22 Dec 10, 2017 om 20:58
6599 Antwoorden / Vragen

Je komt niet zomaar vanuit Spanje in de daklozenopvang terecht. En normaal blijf je daar ook niet zolang.
Kennelijk vond de begeleiding dat je pas in mei in staat zou zijn om zelfstandig of onder begeleiding ergens anders te wonen. Heeft je begeleider nooit met je gesproken over hoe het nu verder moet?

door 12eduard Dec 10, 2017 om 21:13
11 Antwoorden / 7 Vragen

Sorry, je veronderstellingen kloppen totaal niet. (maar ik geef toe; dit is dan ook geen 'normale' situatie).

aurora1
door aurora1 Dec 11, 2017 om 00:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, als iemand hulp wil dan wel een gewillig oor, dan hoort en kan die maar beter een gematigde toon te voeren. Zogenaamde boosheid overal spuien valt daar niet onder, men moet zich dan maar beheersen en fatsoen hebben. Het zou een rare en onaangename wereld zijn als iedereen overal maar tegen eenieder zijn gramschap over alles spuide (en dan brutaalweg ook nog hulp wil).

door 12eduard Dec 11, 2017 om 10:44
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ik reageer hierbij n. a. v. de reactie van panter22 e. a.

Ik kwam wel degenlijk in de daklozen opvang. Wat de urgentie betreft! Dat heb ik niet gedaan, maar mijn begeleider (?) samen met iemand van de gemeente. Ik sta zelf bij een woningbouwbedrijf (en dan sta je bij meerdere woningbouwbedrijven uit de regio) al ruim 2 jaar ingeschreven!

Cookies
door Cookies Dec 11, 2017 om 11:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Al ruim 2 jaar? De meesten staan minimaal 8 jaar ingeschreven om aan de beurt te komen voor een 3-kamerwoning op 4 hoog achter. Maar als ik het goed begrijp, wordt er dus gesjoemeld om jou eerder aan een woning te helpen. En dat gesjoemel wil je niet? Dan moet je dat melden bij degene die de aanvraag heeft ingediend.

door 12eduard Dec 11, 2017 om 20:05
11 Antwoorden / 7 Vragen

Eindelijk iemand die me snapt.
Gesjoemel, juist ja. Ik heb reeds een brief aan het College van burgermeester en wethouders gestuurd.

P. s. wat de wachttijd betreft: ik woon NIET in de Randstad.

Cookies
door Cookies Dec 11, 2017 om 20:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Persoonlijk kan ik het zeer waarderen dat je geen gesjoemel wilt, ondanks dat dit gebeurt om voor jou een urgentieverklaring te krijgen. Ik ben nl. net zo'n 'idioot', ook als het in mijn nadeel uit valt.

door 12eduard Dec 11, 2017 om 21:50
11 Antwoorden / 7 Vragen

Vooral als er is geschreven: 'verstandelijk gehandicapt', terwijl ik dit pertinent niet ben.
'Idioot'; ik noem het EERLIJK.

Cookies
door Cookies Dec 11, 2017 om 22:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind het ook onder 'eerlijk' vallen, anderen vinden dat ik a) op mijn achterhoofd gevallen ben, b) knettergek ben, c) niet wijs ben enz. enz. Misschien vindt 'men' eerlijkheid tegenwoordig onder verstandelijke beperking vallen?;-))

Cookies
door Cookies Dec 11, 2017 om 22:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

P.S. Misschien heeft degene die de aanvraag heeft ingevuld wel een verstandelijke beperking en denkt hij dat verstandelijk hetzelfde is als lichamelijk?

door 12eduard Dec 11, 2017 om 22:23
11 Antwoorden / 7 Vragen

Zeer goed:

Ik vind het ook onder 'eerlijk' vallen, anderen vinden dat ik a) op mijn achterhoofd gevallen ben, b) knettergek ben, c) niet wijs ben enz. enz. Misschien vindt 'men' eerlijkheid tegenwoordig onder verstandelijke beperking vallen?;-))

P.S. Misschien heeft degene die de aanvraag heeft ingevuld wel een verstandelijke beperking en denkt hij dat verstandelijk hetzelfde is als lichamelijk?

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2017 om 17:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

:"Wat nu"? Bedoelt u te vragen wat u kunt doen?
Zelf erachteraan gaan? U lijkt meer dan capabel te zijn en zegt dat zelf ook.
Op dit forum kunnen we deze problemen niet voor u oplossen. Ik in ieder geval niet.
In diverse opvangcentra kunt u toch douchen?
Wie moet wat aan welke klachten doen? Als u in Spanje woonde dan wist u toch dat er geen huizen klaar staan voor als u naar Nederland zou gaan?
Overigens komt u niet ver met een toon zoals u hier laat zien en met beschuldigingen.

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2017 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U dacht toch niet werkelijk dat als u uit Spanje weer naar Nederland komt hier zo een huis voor u georganiseerd gaat worden?

U zult er zelf achterheen moeten trekken.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 11, 2017 om 20:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Om te douchen zijn er ook mogelijkheden voor mensen in een  rolstoel. Daar hoef je geen 2 jaar en 9 maanden op te wachten.

door 12eduard - Dec 10, 2017 om 21:23
11 Antwoorden / 7 Vragen

Waarschijnlijk weet de heer Tijger1 niet dat het zeer moeilijk is om als gehandicapte woonruimte te vinden, vandaar dat 'ze' dit helaas onder valse voorwendselen hebben gedaan!

diumenge
door diumenge Dec 10, 2017 om 21:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo is het als gehandicapte zeer moeilijk om woonruimte te vinden?

aurora1
door aurora1 Dec 11, 2017 om 00:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat vraag ik me ook af als men wel van Spanje naar Nederland kan komen, vast ook uitkeringen weet te regelen en wie weet wat nogal meer. En u bent zeer goed in staat zoals blijkt om hier een account te openen en te klagen over allerhande en beschuldigingen te uiten.
Kennelijk dacht TS in Spanje en vervolgens hier dat iedereen hier met een huis,. een buidel geld en aan alle kanten hulp zat en zit te wachten op vraagsteller.

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2017 om 21:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als gehandicapte bent u ook in staat geweest om van Spanje naar Nederland terug te keren. Net zo goed bent u in staat om hier een vraag te stellen en een uitkering zult u ook wel geregeld hebben.

Re
door Respi12 - Dec 11, 2017 om 11:38
1 Antwoorden / Vragen

Hier word ik zo moe van. Ik werk zelf in de daklozensector dus ik weet precies hoe het er hier aan toe gaat. De houding in deze vraagstelling klopt voor geen meter. Ja logisch dat er ook verslaafden zitten, die zijn immers ook vaak dakloos. Betekent niet dat jij beter bent.
Maar inhoudelijk; er is een aanvraag gedaan waarin staat dat je (l)vb problematiek hebt, maar je bent er van overtuigd dat jij dat niet hebt? Waarom heb je het dan zelf niet aangevraagd? Zo’n centrum is er enkel voor de basisbehoeften en de hulpverleners aldaar gaan enkel handelen als JIJZELF het niet kan. Als jij geen (l)vb problematiek kent zullen ze je hoogstens ondersteunen met de aanvraag en het niet overnemen. Daarbij het douchen? Nee het is geen verzorgingstehuis dus ze douchen je niet nee. Dat zul je zelf moeten doen en als je dat niet kan zul je thuiszorg (ja dat kan ook in dergelijke centra) moeten regelen. Social workers mogen je namelijk helemaal niet wassen. Als er iets gebeurd zijn ze daar niet voor verzekerd. Dus ik zou zeggen, ga eens lekker zelf werken aan je traject in plaats van de Koning uithangen.

door 12eduard - Dec 11, 2017 om 14:14
11 Antwoorden / 7 Vragen

door Respi12 - 11 dec. 2017 om 11:38
1 Antwoorden / Vragen

Hier word ik zo moe van. Ik werk zelf in de daklozensector dus ik weet precies hoe het er hier aan toe gaat. De houding in deze vraagstelling klopt voor geen meter. Ja logisch dat er ook verslaafden zitten, die zijn immers ook vaak dakloos. Betekent niet dat jij beter bent.
Maar inhoudelijk; er is een aanvraag gedaan waarin staat dat je (l)vb problematiek hebt, maar je bent er van overtuigd dat jij dat niet hebt? Waarom heb je het dan zelf niet aangevraagd? Zo’n centrum is er enkel voor de basisbehoeften en de hulpverleners aldaar gaan enkel handelen als JIJZELF het niet kan. Als jij geen (l)vb problematiek kent zullen ze je hoogstens ondersteunen met de aanvraag en het niet overnemen. Daarbij het douchen? Nee het is geen verzorgingstehuis dus ze douchen je niet nee. Dat zul je zelf moeten doen en als je dat niet kan zul je thuiszorg (ja dat kan ook in dergelijke centra) moeten regelen. Social workers mogen je namelijk helemaal niet wassen. Als er iets gebeurd zijn ze daar niet voor verzekerd. Dus ik zou zeggen, ga eens lekker zelf werken aan je traject in plaats van de Koning uithangen.

Je kunt wel moe worden, maar van je reactie klopt weinig!

Verslaafden spelen helemaal geen rol bij deze discussie. Ik heb ze 1 keer genoemd omdat niet iedereen weet wat een opvangcentrum is.

Ook gaat het niet om de 'aanvraag' maar dat 'ze' dit voor mij 'geregeld' hebben.

Dat ik niet kan douchen heeft niets met aan- en uitkleden te maken, maar met een drempel waardoor ik niet kan passeren.

P. s. houdt je vooroordelen voor je! B. v. d.!

aurora1
door aurora1 Dec 11, 2017 om 17:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U maakt niet uit hoe op uw klacht wordt gereageerd. Dit is ook geen klachtenforum. U heeft babbels voor 10 en een grote mond hier, dus u zou uw zaken uitstekend moeten kunnen regelen. Anderen hoeven dat niet voor u te doen.
U kunt maar beter uw toon matigen als u ergens geholpen wilt worden. Neem maar ter harte wat @respil meldt. Ga met uzelf aan de slag en verdoe uw tijd maar beter verder niet met de mensen hier te lijf gaan.
U zult hier toch niet horen wat uw wilt horen.

door 12eduard Dec 11, 2017 om 22:50
11 Antwoorden / 7 Vragen

U zult hier toch niet horen wat uw wilt horen.

Sorry, dan heb je het toch niet juist! Ik heb gehoord meer dan dat ik wilde horen!

mopar69
door mopar69 - Dec 11, 2017 om 22:10
10 Antwoorden / Vragen

De onjuistheden geven juist recht op urgentie, twee jaar en negen maanden in de opvang geeft geen urgentie.
Ik zou het net als jij niet accepteren dat ik urgentie zou krijgen, terwijl de urgentie totaal onterecht is.
Wat dacht je van bezwaar aantekenen bij de gemeente en de urgentie weigert vanwege onjuiste informatie.
Dan zit je wel een paar jaar langer in de opvang, maar je hebt niet onterecht versneld een woning gekregen die je nu wel krijgt.
Eerlijkheid duurt het langst, ook al zit je de komende jaren daardoor in de opvang.
Ik weet niet in welke stad ze jou opvangen maar het is ongekend dat ze een viespeuk die twee jaar en negen maanden niet heeft gedoucht geen washandje geven en een teil water.
Omdat je door je eerlijkheid de komende jaren nog in de opvang zal moeten blijven, ga eens praten bij het leger des Heils.
Die zetten iedereen die bij hun overnacht verplicht onder de douche bij het opstaan.
Leger des heils is absoluut bereid om jou dagelijks te douchen.
12eduard mijn respect heb je omdat je geen misbruik wil maken van de urgentie voorwaarden.

door 12eduard Dec 11, 2017 om 22:59
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ondanks dat ik me al geruime tijd niet heb gedouched, WAS ik me wel IEDERE dag grondig!

door 12eduard - Dec 11, 2017 om 22:37
11 Antwoorden / 7 Vragen

Een belangrijke reden voor geen urgentie tevens is: dat je de zgn. urgentie woning MOET accepteren.

P. s. dat ze urgentie voor mij geregeld is heel simpel: over 4 maanden gaat het huidige gebouw plat.

mopar69
door mopar69 - Dec 12, 2017 om 12:50
10 Antwoorden / Vragen

Eduard, je moet voet bij stuk houden en de urgentie niet accepteren, het is een gejokte urgentie en jij hebt geen recht op urgentie.
Het zou van de zotte zijn dat je bij urgentie direct een woning moet accepteren vanwege de urgente noodzaak.
Straks bieden ze je een aangepast woning aan in een buurt die je niet leuk vind.
Je moet eisen waneer je urgent bent zeker twee jaar mag wachten op een woning die je aanstaat.
Over vier maanden sluit de opvang, dan is het weer beter en kun je desnoods in een park overnachten en eventueel bij het leger des Heils, maar dan moet je verplicht douchen.
eduard weiger de urgentie en blijf desnoods tot je laatste dag dakloos, mijn respect heb je.

door 12eduard - Dec 12, 2017 om 15:44
11 Antwoorden / 7 Vragen

door mopar69 - 12 dec. 2017 om 12:50
6 Antwoorden / Vragen

Eduard, je moet voet bij stuk houden en de urgentie niet accepteren, het is een gejokte urgentie en jij hebt geen recht op urgentie.
Het zou van de zotte zijn dat je bij urgentie direct een woning moet accepteren vanwege de urgente noodzaak.
Straks bieden ze je een aangepast woning aan in een buurt die je niet leuk vind.
Je moet eisen waneer je urgent bent zeker twee jaar mag wachten op een woning die je aanstaat.
Over vier maanden sluit de opvang, dan is het weer beter en kun je desnoods in een park overnachten en eventueel bij het leger des Heils, maar dan moet je verplicht douchen.
eduard weiger de urgentie en blijf desnoods tot je laatste dag dakloos, mijn respect heb je.

Was het maar zo eenvoudig! Hier wil ik ook z. s. m. weg. Bijna 3 jaar vele klachten/leugens en vaak bestolen achter de rug.
Waar ik nu op 'wacht' is een reactie van de gemeente. Het college van burgermeester en wethouders heb ik afgelopen zaterdag hierover een brief gestuurd.
En wie weet, komen ze met iets moois op de proppen (zodat zij weer verder kunnen met andere mensen te bedriegen!).

P. s. in een park slapen (ik zou het graag willen) is geen optie; ik zit in een rolstoel.

door 12eduard - Dec 14, 2017 om 10:01
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb gisteren (wo 13 12) met mijn broer over dit voorval gesproken. Hij raadde me aan de urgentie te houden (grotere kans op spoedig een woning; dus eerder bij dit opvangcentrum weg).

Wel vinden we beiden dat de urgentieaanvraag moet worden herzien. Dit hopen we te bereiken doordat mijn broer vandaag contact opneemt met de contactpersoon (willen een gesprek) van de woningbouwvereniging die mijn 'urgentie' behandelt.

Wat vinden je/jullie hiervan?

aurora1
door aurora1 - Dec 14, 2017 om 18:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom heeft u niet eerder met uw broer dit besproken? Of had u verder geen contact met uw broer?
Verder heb ik er geen mening over, u moet doen wat u wilt doen. Ik begrijp niet dat u in een opvang zit en al zo lang terwijl er kennelijk een broer hier woont. Ook begrijp ik niet dat u zomaar uit Spanje vertrokken bent zonder hier eerst zaken te regelen. Had u in die 2 jaar en 9 maanden zelfs niet bij uw broer kunnen douchen?
Waarom neemt u zelf niet contact met die persoon op? U bent volwassen en meer dan mondig zoals hier blijkt, dus waarom zou uw broer moeten bellen?

door 12eduard - Dec 14, 2017 om 19:29
11 Antwoorden / 7 Vragen

Zo een reactie met allemaal 'vooroordelen'.
Die ga ik niet eens beantwoorden.

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2017 om 19:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent wel een heel wonderlijk mannetje.

door 12eduard - Dec 14, 2017 om 20:18
11 Antwoorden / 7 Vragen

Hoe weet u dat ik een 'mannetje' ben?