to
door totpa Dec 22, 2008 om 10:37
Geldzaken & recht

Inboedel huurder

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een vakantiehuisje. Het huisje staat te koop bij een makelaar. De makelaar zorgt ook voor het verhuur van dit huisje zolang het nog niet verkocht is.
Het volgende is het geval. Er heeft een jongen en een meisje drie weken ingezeten. Zij bleken wanbetalers met een enorme huurschuld bij een andere eigenaar van een huisje. Zitten samen in de schuldsanering. De makelaar een ik hebben de jongen en het meisje uit huis gezet en ze de gelegenheid gegeven om hun spullen eruit te halen. Dat hebben ze grotendeels gedaan. Nu hebben ze de wasmachine, de droger, een zeer oude computer en wat kleine spulletjes laten liggen. We hebben ze enkele malen gesommeerd de spullen via de makelaar eruit te halen. Ze geven geen reactie.
Wat kan ik met de spullen doen?

Groeten,
T.P.A Owel

940 10 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Dec 22, 2008 om 11:22
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Nog eenmaal schriftelijk sommeren en tevens een datum vermelden waarop het weg moet zijn en daarna  Gewoon buiten zetten!

fl
door flyingfrance - Dec 22, 2008 om 14:02
62 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij niet (dat gewoon buiten zetten) je blijft verantwoordelijk voor de spullen KIJK UIT.
Je kan wel officieel beslag laten leggen op de spullen en ze aansluitend verkopen bijvoorbeeld aan je zelf  of doneren aan een kringloop winkel  maar kijk uit met wat je doet.
Wan betalers weten vaak heel goed wat hun rechten zijn.
Ze zitten in een schuldsanering dus krijgen vaak niet rechtstreeks de post
je kan wel contact opnemen met de schuldsanering en bekendmaak dat er nog spullen zijn
En vragen of ze er officieel afstand van willen doen  Nadat ze er officieel afstand van hebben gedaan alles naar de kringloop  of zo.

marcjes
door marcjes - Dec 22, 2008 om 14:06
8 Antwoorden / 0 Vragen

Heb hetzelfde aan de hand gehad, echter 3 maanden huurschuld van onze vakantiewoning....Uit huis gezet en alles was mijn eigendom totdat de schulden betaald werden....die zijn dus nooit betaald en alles heeft mij meer opgeleverd dan de schulden waren.....
Bewijs het maar eens!!

Gewoon doen, zulke lui naaien de mensen toch iedere keer weer een oor aan.

Suc6

pierre60
door pierre60 - Dec 22, 2008 om 14:08
132 Antwoorden / 14 Vragen

Mensen die in de schuldsanering zitten zijn gebonden aan een bewindvoerder. Deze kan bepalen wat er met de spullen moet gebeuren. Wie de bewindvoerder is kan je navragen aan de schuldenaren of bij de rechtbank.

1paul
door 1paul - Dec 22, 2008 om 14:33
3174 Antwoorden / 0 Vragen

Per brief laten weten dat je de spullen als onderpand houd tot zei hun schulden hebben voldaan, tevens vermelden dat je hen hiervoor bijv. 1 maand de tijd geeft en bij niet voldoen v.d. schulden beslag legt op deze spullen en als jouw eigendom beschouwt.

Tevens vermelden dat bij niet reageren binnen deze termijn hetzelfde geld als hierboven, op deze manier mag jij deze spullen na 4 weken verkopen ter genoegdoening van de schuld die zei aan jouw hebben.

sunas
door sunas - Dec 22, 2008 om 14:46
22 Antwoorden / 7 Vragen

Als deze mensen in de schuldsanering zitten is het niet mogelijk om deze spullen te verkopen. Inderdaad zoals gezegd, krijgen zij hun post (veel) later en de bewindvoerder (aangewezen door de rechtbank) beslist wat er mee moet gebeuren, u mag deze spullen dus niet verkopen, maar de betreffende bewindvoerder inlichten, deze bepaalt wat er gaat gebeuren, bij verkoop van deze spullen gaat het bedrag hiervan in de boedel, na 3 jaar bepaalt de bewindvoerder of u ook iets uitbetaald krijgt.

lo
door loekzagwijn - Dec 22, 2008 om 15:28
8 Antwoorden / 4 Vragen

Op Internet kun onder "curator"en "faillissementen"vinden wanneer zij een schuldsanering hebben aangevraagd, was dat VOORDAT zij het huisje huurde? Informeer dan de curator!!!
Verder: de curator(bewindvoerder) aanschrijven met alles wat je weet, die figuren blijven toch aan de gang en de curator kan (MOET) de Rechtbank
in kennis stellen van alle escapades die niet volgens de regels verlopen.
In het uiterste geval trekt de rechtbank de schuldsanering in en zijn ze weer "groot wild"voor de deurwaarders e.d.

ef
door effe - Dec 22, 2008 om 16:23
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het is heel simpel. spulletjes laten beteken bij de deurwaarder (fottooke en waardevaststelling) en een berichtje via de deurwaarder uit laten gaan.  3 maandjes wachten en rechtens de zaak verkopen, verbranden, weggooien of gewoon weggeven. Mr. EF

ka
door kareuter - Dec 22, 2008 om 17:02
22 Antwoorden / 3 Vragen

Jammer dat je de hele story al zo uitgebreid openbaar hebt gemaakt anders had je alles gewoon kunnen dumpen of verkopen. De wanbetalers kunnen toch niet bewijzen dat deze spullen er nog stonden nadat ze huisje verlaten hadden.

Succes,

Kareuter

re
door restructurer - Dec 25, 2008 om 02:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een huurconctract, dus je hebt ook alle personalia; dan is de bewindvoerder eenvoudig te tracren. kijk daarvoor op www.rechtspraak.nl / insolventieregister.  Aannemende dat het huurcontract is getekend voordat de huurder is toegelaten tot de schuldsanering, is de bewindvoerder de enige met wie je 'zaken' kunt doen = afspraken maken.