xandor020
door xandor020 Jan 14, 2013 om 20:17
Geldzaken & recht

Incasso via Email

Op een oud Email adres krijg ik een bericht van een incassobureau met meteen een verhoging van 40 euro.

Echter ik heb nooit post van hen ontvangen en vraag mij af of dit zomaar kan

2414 7 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Jan 14, 2013 om 20:40
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Wie is "hen"? Ken je degeen van wie de incasso komt niet? En wat heb je eerder niet ontvangen: de incasso of de vordering?

dearagain
door dearagain - Jan 14, 2013 om 20:44
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*
tegenwoordig is het zo, dat je eerst een schriftelijke herinnering moet krijgen van het bedrijf waaraan je wat schuldig bent, pas daarna...........................enz.

dearagain
door dearagain - Jan 14, 2013 om 20:47
2462 Antwoorden / 7 Vragen

* overigens moet je je ook afvragen of de vordering niet verjaard is

* voor diensten is de verjaringstermijn 5 jaar en voor een consumentenkoop (inclusief gas en electriciteit) 2 jaar

xandor020
door xandor020 - Jan 14, 2013 om 20:48
180 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=zwemmer schreef op maandag 14 jan 2013, 20:40]Wie is "hen"? Ken je degeen van wie de incasso komt niet? En wat heb je eerder niet ontvangen: de incasso of de vordering?

Ik heb nooit post van hen ontvangen (zowel niet de het bedrijf wat zegt geld te krijgen als niet van het incassoburo) Ik ben dan ook flabbergasted nu een email te vinden in een emailbox welke ik eigenlijk nooit meer gebruik.

zwemmer
door zwemmer - Jan 14, 2013 om 20:54
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Wie geld wil hebben moet bewijzen dat hij daar recht op heeft.

tenormin
door tenormin - Jan 14, 2013 om 21:26
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Voor welke dienst en incasso bureau komt dit dan af. Een "aanmaning" per email lijkt me een beetje heel nieuw; dat gaat volgens mij nog steeds per post en die heb je niet ontvangen. Nogmaals, over wat gaat deze rekening. Kan n.l., als je daar niets over vermeld, ook van zo'n zogenaamd bureau zijn dat misschien beweert dat je ergens hebt geadverteert of i.d.

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2013 om 21:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je het bedrijf niet kent en daar dus ook geen schuld aan hebt, dan zou je die mail in principe kunnen negeren.

Maar je zou eventueel van de oude mail adres kunnen terug mailen met de mededeling dat je het bedrijf niet kent en ook daarom ook geen schuld hebt, en dat je ze uitnodigt om aan te tonen dat dat wel zo is. Verder geen gegevens doorgeven, alleen contact houden via dat oude mail adres.